• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Producten niet in voorraad

Ik neem aan dat ze dat wel hebben bij carclean.

Maar vergeet niet dat 90% of misschien wel meer, uit het buitenland moet komen en dat daar een flinke tijd in gaat zitten. Ook bij de grens kunnen ze de boel ophouden.
Hier heb je geen invloed op.

En vergeet niet dat carclean niet 1 doosje besteld, maar vaak een of meerdere pallets tegelijk dus kan een product tijdelijk langer niet op voorraad zijn.

Zoiets heet orders verzamelen tot er genoeg is om te bestellen.
 
Ja lode ik weet het ..."de beste stuurlui staan aan wal". Alleen sta ik er middenin en niet aan wal...Weet dus waar ik het over heb...En juist bij producten uit het buitenland( langere levertijd) en "verzamelen bestellingen" ( kostenbesparend op verzending)is een dergelijk systeem erg makkelijk en functioneel.
 
En in de praktijk lastiger dan je denkt. Ik denk dat wij één van de meest geavanceerde systemen hebben. Wat bijvoorbeeld als:

A) Eén product opeens erg populair is en dus veel sneller op dan berekend?
B) Wat als een bestelling alleen rendabel is bij een bepaald orderbedrag, maar je hebt niet voldoende items om dat vol te maken?
C) Wat als de leverancier zelf niet kan leveren?
D) Wat als de douane je zending op rood laat vallen en je levering met een week vertraagt?
E) Wat als je boot zijn slottijd niet haalt? Daar kan soms weken verschil in zitten.
F) Wat als er zoveel orders samenvallen dat je in korte tijd zoveel liquiditeit nodig hebt en je prioriteiten en voorkeuren moet geven aan orders?
G) Wat als het geleverde niet overeenkomt met wat je hebt besteld?
H) Wat als je heel veel geld op transport kunt besparen als je 2 of 3 leveranciers kunt combineren met verzending? Maar de ideale bestelmomenten net niet synchroon lopen?
I) Wat als je noodgedwongen moet wisselen van leverancier en de nieuwe leverancier heeft meer tijd nodig voor de eerste levering?
J) Wat als er een product besteld is, na weken binnen komt en helaas mist in de zending?
K) Wat nu als door afwijkend (mooi) weer je gehele omloopsnelheid uit het niets verdubbelt? Bijvoorbeeld weken eerder dan 'normaal'.
L) Wat als er een grote incidentele order geplaatst wordt, bijvoorbeeld door de overheid, waardoor een product weken of zelfs maanden eerder op is dan berekend?

Edit 2: ik blijf ze uit mijn mouw schudden hier. :)


En zo kan ik nog een aantal zaken verzinnen, dus Lubra, als jij er midden in zit, dan had je ook wel een van deze redenen kunnen verzinnen. :rules

Hoe goed je software ook is, er zijn altijd momenten dat er consessies moeten worden gedaan. Altijd! Software kan dat minimaliseren, maar niet uitsluiten. Ook bij ons is dat zo...

Neemt niet weg dat wij 98% uit voorraad kunnen leveren. ;)
 
Tim, Uiteraard heb je gelijk en is het systeem nooit 100% waterdicht.Wel is het zo dat bij iedere bottleneck in de levering dit in het systeem wordt opgemerkt en wordt meegenomen voor de volgende bestelling. Bij sommige producten zal het dus zo zijn dat er eerder een "bestel-reminder" wordt gegeven dan bij een ander product met als gevolg dat er iets meer voorraad is . Drukt natuurlijk op de balans maar je hebt een tevreden klant .
Daarnaast is het goed om niet te zoeken naar de reden waarom iets niet goed gaat maar te kijken waarom iets wel goed gaat en verloopt.

Maar uit je reactie begrijp ik dat net als bij veel bedrijven dit een hekel punt is dus laten we hier over ophouden ..Ben hier immers voor de fun.
Wel wil ik meegeven dat mijn opmerking geen klacht was....."Want klachten bestaan niet, alleen kansen"
 
Ons systeem werkt ook op die manier en zelfs een stuk geavanceerder. Dat moet je van me aannemen, we hebben een zeer actief monitor, reken- en notificatiesysteem. Waar we erg blij mee zijn.

De producten die niet voorradig zijn, hebben allemaal een goede reden.

:ja
 
Wij werken ook met een voorraad beheer systeem, Slim4. Deze kan zelfs de verwachtte verkoop voorspellen aan de hand van de verkochtte producten in het verleden en hierop de voorraad automatisch ophogen en/of verlagen.

Dit i.c.m. Microsoft Dynamics AX waarbij we zelfs real time elkaars voorraad kunnen zien en beheren van 38 vestigingen.

Mede hierdoor ligt onze foutmarge op slechts 0,6% (71 fouten op 12000 klantenorders)
 
Maar heb je dan niet het voordeel dat er vanuit centraal punt gedirigeerd kan worden en de producten met de interne post verplekt kunnen worden ?
Zoiets heeft Tim niet tot zijn mogelijkheden en dan ben je voor een gedeelte afhankelijk van je partner(s)
 
Mijn EZ Detail brush heeft het vorige week begeven. :( Ik wou de dag zelf nog eentje bestellen maar heb gezien dat ie pas eind maart verwacht wordt. :(

Zojuist heb ik gezien dat de High Tech Fabric Guard 946ml ondertussen ook niet meer in voorraad zou zijn met als levertijd onbekend. Had 'm reeds in mijn winkelwagen geplaatst.

Dit is balen. :(
 
subarufreak;319500 zei:
het lijkt me de enige emmers te zijn die jullie verkopen of vergis ik me?

De Grit Guard emmers zijn er ook nog (echter nu even niet op voorraad).
 
Is er héél toevallig bekend wanneer de Meguiars Unigrit wetsandvellen weer terug komen? Aangezien nu alleen 1200-2500 en 3000 leverbaar zijn en ik graag 1000-1500-2000-2500 zou willen bestellen. Dit voor wat steenslagschade reparaties en de koplampen die ik wil wetsanden.
 
Kwamen toevallig net na middernacht binnen ;)

Nee hoor, was een foutje van deze kant. Alleen de 1000grit was niet leverbaar :(
 
:)^


Ik vond het al zo gek, je zou zeggen dat schuurpapier nou niet echt een hardlopend artikel is, en het stond al weken op rood :-b
 
Wanneer is de Autobrite - Foam Kit Heavy Duty voor Karcher weer leverbaar? Mijn karcher foamer van 18 euro is ontploft zegmaar lol. Wil nu gewoon een goeie hebben ;)
 
Hallo,

Ik zou graag willen weten wanneer de Monello - Monello Wash & Clay Set weer te bestellen is bij jullie?

Alvast bedankt,

P0nt
 
Wanneer komen de Chemical Resistant Sprayers weer op voorraad, want ik heb bij mijn laatste bestelling PB Spray &Wipe (473ml) gekregen ipv Perfetto maar zonder sprayer kan ik niet zoveel.