• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project daily: Opel Astra K

Wees gerust: ooit zul je in de grootste stationwagen worden vervoerd!
En de een zijn dood, is............

Fascinerend hoe carrosseriebouwers een standaard wagen kunnen ombouwen tot rouwwagen, ambulance, of giga-limo!
 
Dat stond ook in de autovisie / ANWB stationwagen test.
Ik zie het zelf niet echt zo. Op een zwarte wel een beetje maar het scheelt dat die van mij blauw is ;)
 
Inmiddels is de Astra iets meer dan een jaar in bezit, en 22.000km verder bevalt deze nog steeds geweldig.

Door medische redenen was ik helaas sinds de zomer (ongeveer september) niet meer aan een goede detailbeurt toegekomen. Uiteraard wel af en toe gewassen (dan maar shampoo met wax) maar minder vaak dan ik zou willen.

Vandaag wel heerlijk de hele middag in de weer geweest. Begonnen met een grondige wasbeurt, gevolgd door een rondje kleien.

Daarna de hele auto gecontroleerd op krassen en swirls. Tot mijn verbazing geen swirls gevonden, wel op de rechterkant van de voor- en achterbumper wat geschaafde oppervlakkige parkeerkrassen, en een tik van een zwart portier op mijn achterdeur. Helaas ook hier en daar kleine steenslagplekjes op de voorbumper/motorkap.

Even snel lokaal gepolijst op de parkeerschade, blijven 3 kleine plekjes over waar de lak weg is en dus zwart plastic zichtbaar is. Vervolgens ontvet en Collinite 845 gesmeerd, grotendeels met de dap. Wat is dat geweldig spul zeg, had het een tijdje niet gebruikt en ben weer helemaal enthousiast!

De ramen gedaan met prep want de glass cleaner was op, motorruimte even schoongemaakt, bandjes ingespoten met hot rims en tot slot het dashboard snel afgestoft.
Interieur grondig aanpakken is voor volgende keer :)

Plaatjes (alleen van het eindresultaat)

991f225966f9ebca3f0fbac8c7df39fc.jpg

670a6e2110aaad3bde65f4b987a8372a.jpg
84a5e2f4fea7e26153b9a9036dd6435b.jpg
0939ebc1245674c243d2762e56817972.jpg
bf4ca592fffddad66b8c5da23c0269f5.jpg
 
Gisteren de 25.000km mijlpaal gehaald met de Astra

08ba230a22b612a82268173ccb12a6dd.jpg


Op een of andere mysterieuze wijze was de collinite 845 van de motorkap helemaal verdwenen... helemaal geen beading en sheeting meer, terwijl het dak en de aangrenzende panelen echt nog top zijn.

Vandaag dus maar even de kap gekleid, ontvet en voor het eerst vitreo gesmeerd :D ben benieuwd hoe die zich houdt :)

Daarnaast ook voor het eerst Nanolex Trim Rejuvenator gebruikt, super zuinig en makkelijk aan te brengen.
Is deze, net als Gyeon trim ook geschikt voor lichtunits? Dat is het enige wat nu nog onbeschermd is aan de auto...

Omdat ik toch bezig was met de Nanolex meteen de motorruimte ook maar gedaan :D
Hoezo 25k gereden ?

27740ee70353777244fafc1965e06a19.jpg
 
Deze week is er op een of andere manier een lading hars of boomsappen of zo op de Astra terecht gekomen. Echt de hele auto zat onder het plakkerige spul.

0b2d68d96c7308a3c1f59f03cc047447.jpg

65ea01e657185ec5745475c8f33d4586.jpg


Ik had de hele collectie producten er al bij gehaald, maar bij het afspuiten met de HD begon het al op te lossen en na een gewone wasbeurt was 95% verdwenen.

Vervolgens toch maar de hele auto gekleid en als ik dan toch bezig was maar meteen vers in de wax gezet. De keus is gevallen op vitreo. De spoiler en de halve motorkap heb ik in de candygloss gezet.

In mijn enthousiasme per ongeluk 3/4 motorkap in de candygloss gedaan, en dus heb ik daar nu 1/4 vitreo, 1/4 candygloss over vitreo en 1/2 candygloss

Als afsluiter 1 knipperlicht glas behandeld met de Nanolex Trim Rejuvenator. Als dat niet slecht reageert of zo wil ik een vergelijking doen tussen koplamp/achterlicht links in de wax en rechts in de trim rejuvenator.
 
Deze week is er op een of andere manier een lading hars of boomsappen of zo op de Astra terecht gekomen. Echt de hele auto zat onder het plakkerige spul.

Bekijk bijlage 108309
Bekijk bijlage 108310

Ik had de hele collectie producten er al bij gehaald, maar bij het afspuiten met de HD begon het al op te lossen en na een gewone wasbeurt was 95% verdwenen.

Vervolgens toch maar de hele auto gekleid en als ik dan toch bezig was maar meteen vers in de wax gezet. De keus is gevallen op vitreo. De spoiler en de halve motorkap heb ik in de candygloss gezet.

In mijn enthousiasme per ongeluk 3/4 motorkap in de candygloss gedaan, en dus heb ik daar nu 1/4 vitreo, 1/4 candygloss over vitreo en 1/2 candygloss

Als afsluiter 1 knipperlicht glas behandeld met de Nanolex Trim Rejuvenator. Als dat niet slecht reageert of zo wil ik een vergelijking doen tussen koplamp/achterlicht links in de wax en rechts in de trim rejuvenator.

Niet aanstellen.:rolleyes:. Die vlekkenbende heb ik elke week hier :p.
Gelukkig gaat het met wassen er inderdaad altijd wel af. Maar, t ziet er gewoon niet uit... T is net of je de auto al maandenlang niet hebt gewassen...
De hars zelf is een ander verhaal... :confused:
 
@RoyR dan ben ik erg blij dat ik normaal gesproken niet onder de bomen sta :)

Ik was even bang dat het hardnekkige troep was, maar een gelukje dus :D
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Nu heb ik deze week toevallig weer prijs :/
Normaal staat de auto nooit aan het station (dus onder de bomen) en net toevallig deze week weer op die ene dag dat het regent.

@RoyR jij als ervaringsdeskundige hebt vast een idee wat dat met je LSP doet?

Vorige week na het wassen vitreo gesmeerd en op de horizontale delen (dus waar alle troep lag) viel daarnet na het wassen de sheeting nogal tegen.

Kan natuurlijk ook door de shampoo komen maar alle verticale delen droogden netjes zichzelf :)