• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project Golf IV update ontmaagding rotary

als je een keer alles bij de hand wil hebben kom je gewoon naar mij je weet waar me huis woont hoef je ook niet met je gewassen auto te rijden was je hem hier en polijsten we hem samen
met zijn2en of 3en is veel leuker en gezelliger
 
@Frogs:

Oke, ja ik had het gewoon een keer gekocht toen ik die papieren dingen is zat was, eigenlijk snel al toen ik hem nieuw gekocht had de auto.
Later heb ik een K57i gehad maar ik heb hem toen aangepast, voor de koelste lucht ernaartoe en dat verschil merkte je wel.

Soms zeiken mensen over olie dit en dat.. komt omdat je een echt merk moet nemen in filters en ze hem niet goed in-olien na een cleaning, heb er heel wat jaar probleemloos mee gereden en het geeft een iets leuker geluid maar mij ging het om iets beter ademen.
In de Audi TT heb ik een K&N Apollo (-helemaal gesloten) op de kop weten te tikken voor weinig, maar ja met Turbo is een ander verhaal, veel beter.

Maakt een hele aparte roffel, alleen bij lage toeren en ademt goed zonder ook maar enige "Johnny" waarde te hebben gelukkig.
Papieren zijn idd. een stuk voordeliger, maar dan weer niet voor de prullenbak hehe ..

OEM is niks mis mee, netjes!
 
Mijn nieuwste aanwinst. Inmiddels ook al gedeeltelijk opgevuld. Daarna wetsanden en polijsten.

zandenschoon017.jpg
 
Van het wetsanden is nog niks gekomen,niet echt de tijd gehad met mijn drukte.

Wel de voor mij ultieme wetlook op deze kleur gevonden.

zandenschoon012.jpg


Ben er erg tevreden mee.

Tot de volgende ronde.

Cheers
 
Opvullen is een kwestie van geduld en tijd. Kan makkelijk een week kosten voor een medium kras. Wetsanden is durf en gezond verstand. Gewoon voorzichtig te werk gaan. Polijsten kunnen de meeste hier wel.
 
Vandaag dus de reeds opgevulde kras ge-wetsand met 3M automotive p2000 papier. Een fijnere korrel had ik niet. Over de hele lengte het zelfde stukje papier gebruikt,zo word hij vanzelf fijner van korrel. Waar ik inmiddels achter ben,is dat het erg belangrijk is om de kras goed op te vullen.Als dit niet goed gedaan is,ga je dat zien in het eindresultaat.

In mijn geval dus niet goed opgevuld. Binnenkort nog een poging wagen.
Na het sanden het deel gekleid met het wel bekende mothers kitje. Daarna het betreffende deel gewassen en gedroogd.
Na wat afplakwerk het deel met de dap500 gepolijst: 2 hits Mezzo op oranje,1 hit Mezzo op wit en gek genoeg het meeste resultaat met 2 hits Finale op zwart. De wetsand sporen zijn helemaal weg. Polijst residu verwijderd en het deel in de collinite 845 gezet.

Ben voor 70% tevreden.

De foto's.

kras004.jpg


kras013.jpg


kras009.jpg


kras008.jpg


kras006.jpg



Cheers.
 
Dat is heel netjes geworden, zeker gezien de combi en de VAG lak !
Netjes hoor !
 
Thanks. Die harde lak staat me echt tegen,bijna niet te bewerken. uiteindelijk lukt het wel,het kost gewoon enorm veel tijd om deze harde lak te bewerken.

Al met al, een goed gevoel.
 
Toch al een stuk beter hoor, ziet er goed uit op de foto's.

Als je P2000 wetsandsporen weghaalt met 2 hits Mezzo op oranje met een Dap500 durf ik wel te zeggen dat je lak niet extreem hard is.
Durf en gezond verstand is zeker vereist, maar een lakdikte meter vind ik ook geen overbodige luxe.
Met zo'n grote kras heb je weinig te verliezen natuurlijk, maar als je (om wat voor reden dan ook) een begin dikte hebt van 80-90 Micron, is het toch wel spannend hoor.

Wat ik zelf ook wel eens gedaan heb is zo strak mogelijk om de opgevulde kras heen afplakken (probeer dat uit 1 stuk tape te doen ivm dikte), en dan eerst het meeste grofweg vlakschuren.
Dan haal je de tape weg en hoef je alleen het laatste kleine beetje maar af te vlakken samen met de omliggende lak, en haal je wat dus uiteindelijk wat minder van de omliggende blanke lak weg.
 
Da's toch een heel redelijk resultaat? Heb je die kras in 1x opgevuld of heb je dat in lagen gedaan, verdeeld over verschillende dagen/weken?
 
Dat is al een hele verbetering Jeroen.
Als je de volgende x weer gaat wetsanden wil ik daar wel ff bij zijn als dat kan?
Wil ik toch eens meer van weten.
Mooie carpoort om te poetsen kerel :)^
 
@ Eelco: Die lak dikte meter gaat er ook wel komen,op mijn eigen auto durf ik zonder wel aan. Op die van een ander niet. Thanks voor het advies en de input.

@ Rvarkelen: Er zitten 4 laklagen in/op. Door alle drukte met verhuizing en zo, heb ik hier denk ik 4 weken over gedaan. Normaal gesproken kun je elke dag een nieuwe laag aanbrengen.

@ IbizaSigno: Thanks.

@Marv: Is goed,als het weer aan de orde is,geef ik je een seintje. Thanks
 
Vandaag de auto een vroege winter detail gegeven omdat ik daar zin in had..

De auto was reeds voorzien van een laagje blackhole en ex-p,deze waren 2 weken oud.

Nu lekker gewassen en afgetopt met collinite. Wat een glans...al zeg ik het zelf..

Paar plaatjes:

winterklaar074_zpsde90ebf3.jpg


winterklaar086_zps964e2829.jpg


winterklaar087_zps679619f1.jpg


winterklaar093_zps5da62d6c.jpg


Op naar de volgende ronde.

Cheers