Even een update.. sinds eind mei toen ik de motorkap, zijschermen en spiegels had gepolijst en in de Si3D had gezet heb ik niet veel meer aan de Passat gedaan. De verbouwing van de woonkamer was de voornaamste reden dat ik er simpelweg geen tijd meer vrij kon maken.. hij werd wel bijgehouden met een wasbeurt, maar dat was het dan ook eigenlijk wel
eerlijk gezegd deed het me ook wel wat, ik ben zo blij met deze auto en dan kan ik hem niet zo verzorgen als ik vind dat hij verdiend, dus daar moest wel verandering in komen
Vandaag begonnen met een wasje van NXT shampoo en de rubbers en randjes allemaal met APC en een kwast.. auto niet gedroogd en daarna gekleid, er kwam nauwelijks vervuiling vanaf..
Toen alle attributen maar eens van de zolder naar beneden gebracht en klaar gemaakt voor de eerste echte polijstsessie! Omdat ik weet dat de lak echt wel hard is (van eind mei) het stappenplan van toen aangehouden, dus in 3 stappen polijsten.
Er zaten ook een paar diepere krassen die met polijsten niet weg zouden gaan, dus die heb ik geschuurd met een klein klosje..
Vandaag de eerste twee stappen kunnen polijsten.. lak ziet er al heel goed uit, maar ik wil voor de finishing touch, morgen toch nog een rondje met een fijn polijstmiddel doen.
Het plan is om hem na het polijsten te foamen met
Nanolex pre wash concentraat en hem daarna te drogen met de
Monello Maestro en een droogdoek. Dan wil ik paneel voor paneel afnemen met
Nanolex EX en dan zit ik toch te denken aan de Soft99 Fusso Coat light aan te brengen met een kleine pad op de DA. Ik heb ons welpje ook op die manier gedaan en die staat nog steeds goed in de bescherming.
De reden hiervoor is dat ik de laatste paar keer echt ruzie had met de Si3D, ik wil nog wel een keer een andere coating proberen, maar ik ben ook echt tevreden van de Fusso..