• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B8 ] 1.4 TSI GTE

Ik zag het Bryan van Apex detail ook doen, op een 2002 BMW 3 serie.
Of is het in t algemeen niet gebruikelijk?
 
Ik breng daar geen coating aan, die delen hebben amper wat te lijden.. voor mij volstaat een wax of sealant daar prima maar ieder zijn / haar ding uiteraard
 
Advies gevraagd; de Passat staat nu een aantal weken in de Si3D en tot dusver bevalt het me goed. Ik zag tijdens de laatste wasbeurt dat er toch een soort watervlekken of iets dergelijks op de lak te zien zijn..met wassen gaan ze in ieder geval niet weg.

Zou ik daar met professional Polish aan de slag kunnen, zodat de lak wel gereinigd is, maar de coating niet verwijderd?
Daarna wil ik dan een boostend product aanbrengen, kan dat dan gewoon ?
 
De coating zit boven op de lak, dus lak reinigen lijkt me lastig. Zag van de week op mijn motorkap ook een paar rare plekjes, leken opgedroogde druppels. Ging er met wassen en wax niet uit. Wel met waterspot van gyeon.
Denk als je met polish aan de gang gaat de coating snel dun word of misschien wel verdwijnt?
 
Klinkt ook best logisch Schaef.. de professional Polish is een zogenaamde chemische Polish, hij slijpt dus niet echt, maar doet dus blijkbaar wel iets anders ;)
Ik zag ook nog een product welke CC niet verkoopt, die zou coatings herstellen en boosten. Klonk ook wel goed moet ik zeggen..
 
  • Leuk
Reactions: schaef
@Quincy Je kan Proffesional Polish proberen. Maar dan zou ik wel een klein oppervlakte doen. En dan kijken of het niks met je coating doet.
Ik heb zelf ook Gyeon Waterspot en Gyeon Restart in huis. Misschien dat Waterspot het oplost? Maar ik hoor dat dit ook je coating aantast i.v.b PH waarde...
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Klinkt ook best logisch Schaef.. de professional Polish is een zogenaamde chemische Polish, hij slijpt dus niet echt, maar doet dus blijkbaar wel iets anders ;)
Ik zag ook nog een product welke CC niet verkoopt, die zou coatings herstellen en boosten. Klonk ook wel goed moet ik zeggen..
Iets met Labo?
 
  • Leuk
Reactions: Quincy en RoyR
Zo… vanmiddag de Passie klaar gemaakt voor de trip naar Espana :cool:

De Nilfisk bevalt me echt prima, misschien dat ik nog wel overga naar een shortgun maar eerst maar eens vakantie houden !

Gewassen met Semper van Labo en daarna zag ik nog een sample van Nanolex Wash Coat, ik had geen sprayer of foamgun dus ik heb het rechtstreeks op de washmitt aangebracht, even laten zitten en daarna afgeblazen met de hogedruk, just wow :eek:

 
Thanks, morgenochtend gaan we rijden. Eerst een ruime 1100 km, dan even lekker knorren in een hotel en dan vrijdag het resterende deel, caravan ophalen en dan weer stukje terug (dus 200 km extra)
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr en RoyR