Vanmorgen vanuit de nachtdienst maar eens een keer wakker gebleven om zo eens wat tijd aan de Passat te besteden
Afgelopen week de zomerwielen weer opgehaald, toen ik ze weg heb gelegd voor de winter heb ik ze schoon gemaakt en daarna in Meguiar’s NXT gezet dus die zijn nog lekker schoon.
Eigenlijk heb ik de Passat sinds ik hem heb, niet eens echt gepolijst..
helemaal in het begin wel eens de voorpartij gedaan, maar het ontbrak me een beetje aan de motivatie..
Vannacht bedacht ik me dus dat ik er vandaag en morgen eens deftig tijd aan kon besteden
Vanmorgen begonnen met het foamen, met een ander merk dan CC verkoopt (zat als cadeau bij de BigBoi) en ook met dit foam de wielen en banden gewassen.
Met de shortgun kan ik mooi in de wielkasten komen, daar kwam niet heel veel rotzooi uit omdat die toch regelmatig worden uitgespoten.
Daarna het restant foam eraf gespoten en de wasemmers klaar gemaakt, DJ Born to be mild als shampoo.
Na het wassen de auto grotendeels gedroogd met de Meastro en daarna gekleid met Meguiar’s klei en Last Touch (1:1)... daarna met diverse doeken gedroogd en toen ben ik gaan afplakken..
De chromen lijstjes onderlangs hebben naar mijn idee een flinke knauw gehad afgelopen winter. De LE mini erbij gepakt en een middeltje voor chroom van Grease Lion. De glans kwam goed terug maar de “plekjes” bleven helaas wel zichtbaar, weliswaar minder maar ik had betere hoop eerlijk gezegd.
Het idee was om ze tijdens het polijsten ook nogmaals mee te pakken..
Daarna verder met afplakken en begonnen op een van de achterschermen.. DAP EVO met een gele
Monello cutting icm Inizio. Grof geschut, maar het is nodig haha
Ook maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn schuurklosje eens te gebruiken, die had ik lang geleden als eens mee besteld. Er zaten namelijk best wat krasjes / beschadigingen waarvan ik wist dat die niet alleen met polijsten weg zouden gaan..
Mede vanwege deze stap gekozen voor de Inizio, het idee is om daarna Mezzo te gebruiken op een oranje light cutting, gevolgd door Finale op wit of groen.
Ik moet nog een portier en voorscherm en de beide bumpers.. maar daar begin morgen mee
eerst paar uurtjes tukken