Vandaag eens bezig geweest met het leer in de Passat..
Het leer was wel mat, maar ook bijna grijs
Enige tijd geleden al eens de leather cleaner van Sam’s Detailing gekocht met dit doel.. ik neem het leer regelmatig mee tijdens een rondje kunststof in het interieur met de WA interior cleaner dus heel veel vuil verwachtte ik niet.
Vanmiddag de attributen er maar eens bij gepakt.. het arsenaal voor vandaag; de cleaner van Sam’s, Gliptone conditioner, de
Monello borstelset en diverse doeken.
Wat me al gelijk opviel was de hoeveelheid cleaner die er vrij kwam na een simpel pufje
dat vind ik echt een serieus minpunt!
Zo goed en zo kwaad als het ging het leer helemaal (in delen uiteraard) ingespoten, geborsteld en met diverse doeken weer afgenomen. De cleaner schuimt wel als je hem inborsteld, ik vind hem vrij reukloos. Hij laat zich ook makkelijk afnemen zonder vlekken of iets dergelijks. De reinigingskracht is naar mijn idee wel goed, het “schuim” was niet meer “Sneeuwwit”
hij laat een mooie matte finish achter
Nadat ik het leer even had laten “uitwasemen” onder het genot van een bakkie koffie, heb ik de Gliptone conditioner erbij gepakt met de Autoglym perfect polish applicator, ideaal voor deze klus..
Ik heb niet echt fotos gemaakt, maar om toch een idee te geven, hier toch een plaatje.. het lijkt wat vlekkerig te zijn, ik heb later alles nog afgenomen met een droge badstoffen handdoek. Morgen bij daglicht nog maar eens kijken en eventueel wat foto’s kan maken.
Het leer is echt enorm opgeknapt, het is weer vol van kleur en ook weer erg soepel!
Ik denk ook dat dat geen overbodige luxe is met het oog op de stoelverwaming, ik neem aan dat dit het leer ook wel eerder droog maakt dan wanneer dit niet aanwezig is of niet gebruikt word