-Vanmorgen toch het poetsarsenaal tevoorschijn gehaald van de zolder om lekker met de Passie aan de slag te gaan...
Ik heb de auto eergisteren gewassen en sindsdien staat hij onder de carport dus hij heeft niks te lijden gehad, vandaar mijn keuze om een rondje Prep te doen.
Alleen het dak en de motorkap heb ik een polijstbeurtje gegeven met Scholl S30+ op een groene Kompressor pad.
Daarna begon de twijfel.. ik wilde de auto gewoon goed beschermen en dan merk je dat je toch best veel keuze hebt
- Collinite 476S
- Collinite 845
- Fusso light (nieuwe versie)
- Meguiar’s NXT 2.0
- Meguiar’s Ultimate Liquid wax
-
Gyeon One
Omdat ik wel tevreden was van de Fusso op het welpje van de vrouw heb ik deze maar gekozen.. ik weet dat er ook een versie voor donkere lakken is, maar een kamerplant kun je ook in de badkamer zetten zullen we maar zeggen
Mijn oude Dapje erbij genomen en daar een zwarte pad (kleine backingplate), ondergeplakt nadat ik de pad even vochtig had gemaakt onder de kraan.
Daarna in de Fusso gedoopt en even kort de machine aangezet.
Op deze manier de hele auto behandeld en ik ben geen wolkje of iets tegengekomen moet ik zeggen..
Een ander product wat ik vandaag veel heb gebruikt is de Autoglym glas polish, er zit best veel glas aan de auto inclusief het panoramadak. Ik heb de ramen van binnen en buiten gereinigd, eveneens met de Dap, ditmaal met een groen padje..
Als laatste heb ik de ramen aan de buitenkant voorzien van een laagje Pro vision Rain clear, dan kunnen de druppels op de lak en op het glaswerk er lekker af
parelen
Het leek wel of dit goedje zo agressief was dat het de pad begon op te vreten
maar eens kijken wat er van over blijft als hij in de was is geweest..