Om een indicatie te geven. Het resultaat op het testpaneel was in 8 minuten gehaald. Zou je dit met Sanding doen inclusief het terug op glans brengen, dan ben je rustig 30 minuten kwijt.
Dibbuz zei:Nadelen:
-............maar je haalt wel degelijk serieus lak weg (3-4 hits is zo 6-8 micron)
Verhogingen zijn lastiger dan de rest uiteraard, voorzichtigheid is geboden.Juffer1 zei:Even een vraag : deze "pads" plaats je direct op de backingplate toch ? Hoe ga je dan om met de verhogingen / rondingen, ik neem aan dat het raadzaam is om daar vooral bij uit de buurt te blijven ?
Gaat niet gebeuren, zelfs niet met 100 tussenschijven omdat de druk te egaal verdeelt wordt.ivo's zei:mij lijkt dat je de hardheid van de backing nodig hebt om alleen de toppen te raken.
Met een zachtere ondergrond zou je misschien te 'diep' komen?
Kwam meer over dat je niet helemaal door had dat dit niet bedoeld is voor krasjes maar puur voor orange peel vermindering.Gio zei:En ja ik weet wat orangepeel is, kijk maar naar mijn wetsand poging van een paar weken geleden.
Mijn 'kritiek' betreft niet het resultaat, ik probeer er slechts achter te komen hoe bruikbaar ze is.
Als ik aan het wetsanden ben dan zie ik ook pas het echte resultaat als ik het vocht goed heb afgenomen, zie niet wat hier anders aan is.Gio zei:Ik heb een hekel aan polijsten met 'smeermiddelen' omdat ik dan niet kan zien wat ik doe, vgl. foto testpaneel.
Daar zeg je ook wat, als je zeer zachte lak hebt dan haal je met wol inderdaad wat orange peel weg maar je zit nog steeds in die dalletjes te harken en met zachte lak zou ik dat niet willen.Gio zei:Zoals je in het eerste stuk over de Carclean.com -bus meldde dat die anders reageerde als het testpaneel, heb ik dezelfde ervaring met M105 op mijn auto, FIAT GP, lak is zo zacht dat afnemen krassen veroorzaakt. Wol op 3000 rpm gaf bij mij het gewenste resultaat nl. scherpere reflectie vergelijkbaar met jouw motorkap. Ik heb geen metingen voor of na gedaan.
Verschil is dat je nu niet met wol aan de gang hoeft, bovendien heb je geen kans op piggytales wat met een excentrische beweging zeer snel gebeurt.@iemand 2500 op Rotex, wol met 5000 op Shinex en donkere kleur nabewerken met excentrisch (9000 of 11.000) denk ik ook binnen de 8 minuten te kunnen.
Ik was daar ook bij, kan het niet meer herinneren of de sinaasappel daar zo snel weg mee was volgens mij ging het meer om krasjes dan om orange peel?Bij het inlezen kwam ik een testdag tegen van Festool (uit mijn hoofd courtesy Patrick) misschien dat daar aanwezigen het tempo kunnen onderschrijven?