Toch maar even de stoute denim schoenen aangetrokken en even met mijn testpaneel bezig geweest.
Slachtoffer in kwestie: een achterdeur van het laatste model Ford Focus, originele lak met volledige dikte, paneel uit de bak bij de schadehersteller gehaald, zat geen swirl op, alleen de schade.
Gelukkig nog een groot deel wat wel bruikbaar was voor wat ik er mee wilde.
Net als eerder in dit topic heb ik ter referentie wel een tapelijn gezet, puur om een betere indruk tussen voor en na te krijgen.
De zgn. "orangepeel" van dit paneel was naar mijn mening behoorlijk diep, de micropeel welke eerder in dit topic te vinden was, is vaak veel makkelijker te verwijderen, omdat de pieken en dalen veel dichter bij elkaar liggen, en de putjes in die structuur ook kleiner zijn.
Dat het niet volledig zou verdwijnen had ik me dus al wel op ingesteld.
Ik heb een aantal fotos's gemaakt, en een filmpje, maar na het zien van het filmpje kunnen alle foto's wel overboord, filmpje is veel duidelijker:
Ik heb voor de denim pad hoofdzakelijk M205 gebruikt, bovenstaand werd bereikt na 4 applicaties, laatse keer rustig afgebouwd in toeren, en de finish was al heel behoorlijk, na 2 maal afnemen met Eraser kwam er nog wel een haze tevoorschijn, maar dit was met een finishing polish goed te verwijderen.
Ook finale geprobeerd, maar dat viel tegen, heel stroef en teveel frictie, werkte gewoon niet lekker.
Als afwerking heb ik nog roterend Finale op zwart gedaan, finish was netjes, maar als je met een dap wilt finishen zou ik wel een extra stapje tussen denim en finale doen.
Al met al redelijk tevreden, zeker gezien de staat vooraf is dit natuurlijk al een hele verbetering, ook de geringe nabewerking is wel prettig.
Ook nog even een deeltje gedaan met de schuurmachine en 1500 droog, om te kijken hoe de denimpad in dat proces past, en ook dat viel me niet tegen. Resultaat daarvan kom ik binnenkort op terug, kon het nu niet echt lekker vastleggen, het werd wat te donker.
@ Dibbuz ==> maken jullie tussendoor ook de pads schoon?