• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review]Carclean.com Orange peel pads [Update 2: extra foto's Carclean.com busje]

Nee, dat was een gewone foampad, die ook niet bedoeld is om sinaasappelstructuur te verwijderen.

Ik neem de denim wel mee naar Kampen, kun je ff proberen.
 
Ik wacht in dit topic ook nog eigenlijk altijd op het addertje onder het gras. Maar zoals het er nu uitziet ga ik het zelf ook een keer aanschaffen en op mijn auto proberen. Heb er lang niet op alle panelen last van maar evengoed.
 
Ik denk dat je dan nog wel ff kan wachten Emiel, denk niet dat die adder gaat komen:grinning:

Zonder gein, voor je gevoel ben je helemaal niet zo grof bezig, omdat het zo netjes finisht, maar je haalt wel flink lak lak weg tov gewoon polijsten, das eigenlijk het enige wat je in acht moet nemen.
Vooraf ff rondje doen met een lakdiktemeter zou ik wel aanbevelen.
 
Ik zat nog even in de shop te kijken, maar de pads zijn alweer uitverkocht zo te zien, dus dan komen er binnenkort ook vast wat meer gebruikerservaringen.

CC crew ==> Wanneer komen de nieuwe?
 
Deze worden ingevlogen, verwachting is binnen 2-3 weken maar een en ander hangt van onze vrienden bij de douane af.
 
Ooh das alweer vlot.

Nieuwe serie is ook zonder gaten toch? Ik meen nl. ergens gelezen te hebben dat dit de "oude" waren.
 
Correct, en iets kleiner en dus geschikt voor 125mm steunplaten.
 
@ Eelco : erg mooi resultaat ! Heb je ook enig idee hoeveel micron je nu met deze stappen bent kwijtgeraakt ?

Even een algemene vraag, er zijn pads van 3000 grit en 2000 grit. Logischer wijs zou ik zeggen, begin met de 2000, behandel die na met 3000 grit en polijst deze dan terug ? Ik lees nu alleen reviews van de 2000 grit.

Wanneer kies je nu voor 2000 grit en wanneer 3000 grit ? Is dat afhankelijk van de hardheid van je lak oid ?
 
Voor flinke orange peel 2000grit en voor de kleinere stapjes 3000grit.
Hardere lakken zou ik ook eerder 2000 grit pakken. Deze zal vaker gepakt worden dan de 3000.
 
Juffer1 ==> Ik heb een relatief klein deel vrij intensief behandeld, en de peel was behoorlijk "groot", wat dus inhoud dat je vrij veel moet wegnemen wil je hem mooi vlak hebben.
Mijn metingen zaten gemiddeld tussen de 7 en 12 micron verschil, dat strookt redelijk met de bevindingen van Dibbuz volgens mij.
Er zat plaatselijk wel redelijk wat verschil in dikte, maar mijn 3 referentiepunten gaven redelijk gelijke resultaten.

3000 grit zou ik denk ik pakken wanneer ik denk met een zachtere lak te maken te hebben.
Gezien het eenvoudige nabewerken kun je denk ik op de meeste lakken vrij eenvoudig werken met de 2000 pads.
 
Maar betekend dat nu dat een lakdiktemeter een must is als je hiermee aan de slag gaat?
 
Must is overdreven, maar ik zou het risico niet willen nemen om dit soort correctie zonder meter te beginnen
 
Zo zit ik dus ook al te denken.. eigenlijk wil ik de motorkap van de Astra wel eens onder handen nemen echter zit hier nog "maar" 118 micron op.
Wat ik uit de verhalen begrijp moet ik er van uitgaan dat ik een micron of 12 weghaal waardoor mijn marges erg dun worden mocht ik in de toekomst nog iets willen corrigeren.
 
Het is belangrijk om te weten hoe dik je blanke lak laag is? Die 118 micron bestaat uit primer, kleurlak en blanke lak. Of zit ik mis?
 
Frogs, ja klopt, je meet tot op het plaatwerk.
Dikte van de blanke lak lijkt me redelijk belangrijk. Als je polijst, werk in je de blanke laklaag, niet in die eronder.
Het blijft natte vinger werk natuurlijk omdat je nooit exact weet hoeveel van je totale dikte er nu precies blanke lak is, maar je hebt wel een indicatie.
Als je bijvoorbeeld voor je begint een waarde van 70-80 micron afleest, zou ik het niet al te gek maken en met hele agressieve producten aan de slag gaan.

Juffer1 ==> Volgens mij is je 118 een "gezonde" waarde, zou ik wel aandurven denk ik, tenzij je er zelf al 30 micron afgepolijst hebt natuurlijk;)
Bij twijfel kun je ook een paar hits minder doen natuurlijk.
 
Volgende vraag: Waar in zit het sinasappel effect? Zit die in de kleurlak of in de blanke lak of wellicht beide?

Bedankt voor de aanvulling Eelco.
 
Verschilt, bij overgespoten delen zit het vaak in de blanke lak is mijn ervaring, maar als je de nieuwe auto's van tegenwoordig zit daar is de peel zo grof dat je bijna zou denken dat het in de onderliggende laag zit.

Op mijn testpaneel viel mij dat ook op, wat je op het filmpje ziet is echt de top van de blanke lak en die is na behandeling een stuk vlakker geworden.
Wat je niet zag op het filmpje, is wanneer je meer recht (haaks) op het oppervlak het daglicht ziet reflecteren dat er nog steeds een soort van peel "in" de lak lijkt te zitten, maar er niet bovenop.
Ik heb geprobeerd het te filmen, maar krijg het niet vastgelegd.

Ik denk dat dit mede komt door de moderne laktechnieken van de autofabrikanten. Ik heb al een paar keer ergens gelezen (weet niet of het hier was) dat auto's tegenwoordig heel anders worden gespoten dan voorheen, het schijnt ook min of meer aangebracht te worden als poedercoating, en ook schijnt het "nat-in-nat" te gaan. Dus de lagen vlot achter elkaar aan als het nog niet geheel droog is.
Heb zelf het idee dat dat ook flink bijdraagt het niet egale lakoppervlak.

Even voor de duidelijkheid; dit is gewoon mijn gedachtengang, geen exacte wetenschap.
 
Bedankt Eelco. Als we de exacte wetenschap zouden weten...? Delen we de poet....

Het is gewoon lastig in te schatten wat waar zit. Gezond en verstandig,met een beetje lak kennis redeneren, en we houden het relatief veilig denk ik.

Zelf ben ik aan de voorzichtige kant,niet op mijn auto,fuckt me niks,wel op de auto van anderen.
 
Ik heb net deze mooie pads besteld + M205 voor de Yaris van m'n vrouw. De auto bevat lichte swirls én sinaasappelhuid, dus ik zit even na te denken over de volgorde:

optie 1: Eerst de swirls te lijf gaan, daarna de sinaasappelhuid met deze pads, daarna finishen.

optie 2: Eerst de sinaasappelhuid met deze pads, dan de swirls, daarna finishen.

optie 3: Met deze pads verwijder je swirls én sinaasappelhuid, hierna hoef je alleen te finishen.

Uiteraard hoop ik op optie 3 ;) Enig advies wat de juiste volgorde moet zijn?