• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rode kleur 20 jaar oude saab 900 cabrio hoe wnigzins ophalen kleur/glans

blastaway

Detailing rookie
16 dec 2009
4
0
Beste allen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Saab 900 SE Cabrio van 1995 met een rode lak. Deze is op de motorkap en kofferdeksel enigzins valer dan de rest. ik weet dat de lak niet nieuw te krijgen is, maar is er een manier om hem enigzins op kleur/glans te krijgen?
Moet ik hem kleien, polijsten en afhandellen met wax en seal? Of anders cq. alleen een voeding plaatsen?

Hey Blastaway,

Een foto zou een hoop kunnen helpen bij het bepalen van de staat van de auto. Misschien dat er dan forumleden zijn die kunnen zien wat voor een lak het is, hoe je te werk kan gaan, enzovoorts.

Als ik even snel google dan vind ik bij de eerste paar hits (Marktplaats) dat jouw Saab waarschijnlijk een metallic lak heeft. Zonder dat ik de auto heb gezien, lijkt het mij dat je deze lak kan behandelen met een cleaner. Mocht dit niet voldoende zijn dan polijsten en eventueel voeden met een glaze, om de kleur weer op te halen. Hier gaan uiteraard wat stappen aan vooraf, zoals wassen en kleien en achteraf ook de nodige bescherming.

Je zou dus kunnen Wassen / Kleien / Cleaner / Voeden / Beschermen
Of Wassen / Kleien / Polijsten / Voeden / Beschermen.

Maar zoals ik al zei; Wat meer informatie van jouw kant is altijd handig.

Greetz

ik heb gisteren even monello finale erover gezet met de machine en groene pad om te zien of ik de kleur kon ophalen. Dat is gelukt. daarna ff handglaze, seal en 915 erover gezet. Ziet een stuk beter uit! Hij glimt als een spiegel.

Voor het dak gistermiddag Raggtop besteld en vanmorgen al binnen. Eens zien wanneer ik daar mee kan starten.

Nog tips om leer wat soepeler te krijgen?
20150825_152516_resized_zpskqtqmyf3.webp

20150825_153829_resized_zpsicyklwaw.webp

20150825_152503_resized_zpstoym9keq.webp

20150825_152510_resized_zpswzkyh2bk.webp

20150825_152455_resized_zpsbndlqsnc.webp

20150825_210619_resized_zpslotgqilb.webp

Zow, heb je dat alleen met Finale voor mekaar gekregen? Uiteraard doet een glaze en de 915 ook wel wat, maar...

Ik heb zelf geen ervaring met het reinigen of behandelen van leer. Wel kan ik zeggen dat de Mothers set in andere topics veel is aangeraden.
Schijnt een goed setje te zijn om te reinigen en te voeden.

Greetz

Ja het resultaat is al verbluffend. Ik wilde niet teveel van de lak poetsen. Ieder deel leverde al een rode pad op.
Vandaag zwart met lijnolie gedaan en de lederen bekleding met warm water gecleaned en gevoed met swissvax leather conditioner.