• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

roestvorming remschijf

Jowie

Detailing rookie
25 jun 2013
367
0
Gisteren ben ik gestart met het reinigen van me velgen. Ingespoten met de iron x. Voorkant 'bloed' elke keer weer veel erger dan de achterkant. Anyway, nadat ik vervolgens de iron x met de hr afspoot viel het mij op dat aan de voorkant mijn remschijven onder de roest zaten. Op zich laat het zich makkelijk verwijderen met een wondersponsje van de action, was het niet dat je natuurlijk moeilijk bij je remschijven kan door de velg. Is dit een reactie van hardwerkende iron x of komt dit echt door het afspuiten? Iemand een tip hoe ik dit kan omzeilen? De velgen aan de achterkant hebben hier geen last van, ofwel de remschijven.

Komt door het water. Als ik mijn auto heb gewassen, en hem daarna even heb laten staan zit het er ook altijd op. Een paar keer remmen en het is er weer af.

Je voorremmen nemen ongeveer 70% van je remkracht voor zijn rekening vandaar meer roestvorming dus meer werking van je Iron x.
En omdat je alles lekker schoon maakt ontstaat er daardoor sneller roestvorming.
Maar zoals @Tomas al aangaf effe remmen en weg is het.

Door te remmen ontstaat er geen roest heh. Door het remmen komt er warme remstof op je wielen. Dit bijt er in en is dan alleen nog te verwijderen door iron x. Maar doordat je meer remkracht op je voorwielen hebt, komt er daar meer remstof vrij, dit komt op je velgen. Vandaar dat je aan de voorzijde meer reactie ziet van de iron x.

Duidelijk! Zal ik de volgende keer het wel laten om moeilijk te doen met proberen te poetsen. Een rondje rijden zal sneller en effectiever werken dan:-d

Thanks!!!