• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rotary aanschaffen

BMW F11

Detailing addict
30 jun 2017
15
60
Al jaren maak ik dankbaar gebruik van de DAP 900. Heb een aantal jaren geleden hier het starterspakket aangeschaft en in de loop der jaren stiekem toch wat zaken uitgebreid met Carclean spullen.
Nu ben ik toe aan het grovere werk en op zoek naar een rotary machine. Heb al wat sloop panelen gespaard dus daarmee kan ik voor de zekerheid eerst op gaan oefenen :)
Ik ben geen wekelijkse poetser, zal een paar keer jaar de rotary machine gaan gebruiken, en daarna afschalen met de DAP.
Ik zie in de webshop een aantal rotary machines staan (Rupes, Flex) en lees er hele goede verhalen over. Deze apparaten zijn mij helaas echt te duur. Zeker gezien het feit dat ik ze maar maximaal een paar keer per jaar zal gaan gebruiken. Vandaar dat ik een zoektocht ben begonnen naar alternatieven en daaruit komen de volgende twee machines:
  1. Dewalt DWP849X : 1250 Watt, 600-3500 toeren, gewicht 3 kg
  2. Liquid Elements Terminator V2 : 1200 Watt, 1000-2000 toeren, gewicht 2,5 kg
Ik zie dat deze helaas niet door Carclean worden aangeboden, daarom zal er ook wel niet zoveel op het forum te lezen zijn. Ik zie ze alleen voorbij komen in het topic: Alle rotary's op een rij
Heeft iemand een mening over of ervaring met deze machines?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik voor dezelfde keuze stond, dan had ik zelf voor de LE gegaan, puur om de prijs en het gewicht.
3 kilo ga je echt merken in je armen, zeker op de zijkanten van de auto.


Laat in ieder geval de HMB, Einhell en andere 60/70 euro achtige machines lekker links liggen.
 
  • Leuk
Reactions: care
Ok Merci voor de tips!
Een mogelijk nadeel van de LE is dat je begint met m.i redelijk hoog toerental. Minimum toerental is 1000. Of is dat voor een rotary machine wel ok?

Mocht iemand nog ervaring hebben met deze 2 machines of met een ander alternatief dan laat het ook gerust weten!
 
Ik heb de Dewalt als mijn werkpaard. Ligt goed in de hand en de toeren goed te controleren.
Geen fancy Rupes maar doet het werk.
Ik doe het grote werk met de rotary en finish dan met mijn dap Rupes.
 
Allereerst hoe wil je de rotary gaan gebruiken: voor complete panelen en meer, of alleen lokaal? Als je bijvoorbeeld een rotary alleen voor diepe krassen en andere lokale schades wil gebruiken, kun je ook prima uit de voeten met een kleine rotary zoals bijvoorbeeld Proxxon die heeft. Ondanks het lage vermogen heb je dan toch forse correctiekracht in vergelijking met een DAP. Zijn zowel op accu als netstroom en vanaf ruim 100 euro kun je een nieuw exemplaar kopen.
 
Ik heb een Flex PE14-2, ja prijzig, maar wat een heerlijk ding.

heb je ook al een kleine excentrische machine?
 
Goede vragen! :) en ook een interessante tip over de Proxxon.
Ten eerste wil ik hem gebruiken om krassen her en der op de auto aan te pakken.
Verder wil ik ook binnenkort een oudere auto gaan behandelen waar zeer veel krassen aanwezig zijn. Verder mag de kleur ook weer wat hersteld worden. Ik heb alleen de DAP 900, geen kleine excentrische machine.