• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[RoyR] Peugeot 308 2014 Blanc Nacré

Dat detail was mij nog nooit opgevallen eigenlijk! Onze oude 308 Gt-line heeft inderdaad geen leeuw op de motorkap :)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Even een vraagje aan jullie...
Aangezien ik vind dat mijn 308 stationair niet zo mooi loopt. En ook meer lawaai maakt als je hem wat hoger in toeren trapt.
De 308 SW is namelijk stiller. En vaak iets zuiniger.
daarom zat ik eraan te denken om een carbon cleaning uit te laten voeren.
Dan worden interne motor onderdelen gereinigd als ik het goed zeg.
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Het is geen carbon cleaning maar ze doen dat met walnoten, walnoot blasting.
Dat geeft zeker verbetering maar het lawaai zal er niet minder om worden, dat moet iets anders zijn.
Je hebt bij direct ingespoten motoren vaak last van kool afzetting op de inlaatkleppen.
Dat halen ze weg en geeft weer een betere verbranding.

Je zou dat kunnen laten doen als hij wat meer km's heeft gelopen.
 
Wat is het voor 'lawaai'? Zoek anders eens op "nagelen dieselmotoren" en kijk eens of je je daar in kunt vinden. Die cleaner kan effect hebben maar ik verwacht ook niet dat het geluid daarmee verdwijnt; daar is het symptoom al te grof voor. Ik zou daarvoor de verstuivers of de kop (kleppen/klepstoters etc) verdenken.

De huidige dieselmotor luistert nou eenmaal zeer nauw, dus tegen de tijd dat je die hoort, is het al wat verder dan optimaal. Niet direct zorgwekkend of een reden om de auto te laten staan, maar het verhelpen is niet gratis.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@RoyR, Neem anders even contact op met AP-Tuning (Bryan). Heeft ook apparatuur voor walnut blasting en carbon cleaning. Kan ook met een camera kijken hoe erg de vervuiling is. Mocht er toch iets anders zijn kan hij je met zijn technische (Peugeot) kennis eventueel nog verder helpen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@IceT Heb ik gedaan ;)
Vandaar mijn vraag of er mensen hier ervaring mee hebben. Aangezien ik op google weinig ervaring kan vinden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IceT
Vandaag de buitenste achterlicht units eruit gehaald. Zodat ik erachter ook eens goed kon schoonmaken. Hier blijft namelijk altijd vaak nog vuil uitkomen na het afspuiten.
Vanaf vandaag niet meer dus ;)

Nu nog een keer de binnenste doen.

20210608_115653.jpg


20210608_120207.jpg
 
Gisteren de 308 een wasbeurtje gegeven.
Vandaag wat lakschades bijgetipt.
En een achterlicht zelf gesmoked met folie. Het ziet er niet uit. Maar het was toch een probeersel. Wat zeggen jullie ervan?
Het staat niet verkeerd. Maar is het nou echt mooi...

20210722_095236.jpg


20210722_100134.jpg


20210722_102110.jpg


20210722_102101.jpg