• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roze Lancia Ypsilon 1996

Kawouter

Detailing addict
15 feb 2011
402
62
Vandaag de Ypsilon van een vriendin van mij onder handen genomen. Helaas was het slecht weer dus moest ik het in de garage doen. Op zich geen probleem maar heb daar beetje weinig licht en het is er niet heel groot. Maar het is gelukt!

Steppenplan:

Wassen met 2 emmers en Megs Gold shampoo
Hele auto na lopen met APC en een kwast
Auto ingesprayd met Iron-X (waar overigens niet heel veel vanaf kwam)
Toen auto afgedroogd en binnen gezet
Auto gekleid met de nieuwe Monello klei (top klei niks mis mee) en Spray en Wipe
Alles afgeplakt
1 hit met Mezzo op oranje
1 hit met finale op wit
Toen ingespoten met mijn gratis gekregen sample van Reload.
Trims behandeld met PB Trim restorer

Tussentijds heb ik de koplampen gewetsand. De UV werende laag op de lampen was helemaal geel geworden. Nu zijn ze weer mooi helder.

Dat is wat ik gedaan heb vandaag. Helaas geen voor en tijdens foto's maar wel een aantal after fototjes.

P1060144.webp

P1060157.webp

P1060149.webp

P1060148.webp

P1060155.webp

P1060157.webp

Thnx voor het kijken en het lezen

Ziet er aardig uit , maar finale op wit8o Kan je beter de zwarte of licht groene nemen;)

De witte is een pad met "cutting" , ;)

Finale finisht erg mooi en soms zit je dermate qua tijd dat dit helemaal geen slechte oplossing is.

Reflectie is er in ieder geval weer, je vriendin rijdt er weer netjes bij !

Ik vond hem erg fijn werken. Normaal doe ik altijd nog Polisch with sealant van PB daar na op zwart en wax op rood. Maar aangezien ik nu de Reload had heb ik de laatste 2 stappen weg gelaten. Misschien moet ik dan inderdaad van wit op zwart over gaan met finale.