• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

S3 met spiderpad is niet genoeg?

Jah. Je kunt gelukkig niet zoveel verkeerd doen met een DA, maar het is niet iets dat je intuitief meteen goed doet. Het moet echt "geoefend" worden, goed opletten, en als het goed is, proberen in je "muscle memory" te krijgen. Ik betrap mezelf nog voortdurend (streepje of niet) op "ho maar, daar gaat ie weer scheef!". En zodra je moe wordt is het helemaal knoeien.

En zo leren we. Doen alsof het allemaal een eitje is, dat is dom. Ik vind het niet makkelijk gewoon, duurt echt nog wel een paar keer voor ik zeg "OK, dit heb ik in de vingers".

Ik denk dat dát juist het mooie is van detailing. Niet zomaar flesjes en apparaten kopen, maar echt het "vak" een beetje leren, net zoals timmeren of audio installaties (ggrrrr... :D :D :D) inbouwen. Duurt dus wel FF.
 
Na deze eerste ervaring ben ik uiteindelijk niet verder gekomen dan de motorkap en de zijschermen. Ik wil tijdens de kerstvakantie de rest van de auto graag afmaken. Ik wil echter wel zorgen dat ik dan de goede combo's in huis heb, om het dit keer wel af te kunnen krijgen. lk denk erover om misschien een wool of microfibre pad te proberen voor de extra correctie. Welke combo van pad + pasta zouden jullie aanraden voor op een dap 500 of de vonroc machine die ik ook heb?
 
Ik ben erg onder de indruk voor de blue coarse wool DA pad van Rupes. Andere wolpads op de DA vond ik niet geweldig, maar deze werkt echt heel fijn, krachtige correctie en ook prima finish zodat ze je niet nog 3 stappen na hoeft te bewerken. Ik heb het voornamelijk gebruik met Gyeon Compound+, maar ik denk dat elke grof polijstmiddel het prima doet.
 
Ik zat zo eens tussen de black friday deals te kijken en kwam mazerna heavy cut 400 en scholl shock 2 cut tegen. Heeft iemand ervaring met deze producten op een harde lak?
 
Over die shock to cut Ben ik wel erg over te spreken. Icm scholl paars of blauw best een zware combinatie maar met een goed resultaat op harde lakken. Die mazerna ken ik de verwerking niet van.