• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scholl Concepts

De oranje Scholl pad is in mijn ogen wel iets steviger dan Monello wit. Ik heb een tijdje geen Monello pads in mijn handen gehad, maar zou m denk eerder vergelijken met een groene Monello pad.

S30 is een finishing polish en geen medium. Alleen de S40 is nog iets fijner.

S17 is een medium polish.
 
@Marcel1973 - S30 is vergelijkbaar met Finale. ;)

@Zluytr - S3 doorwerken met de 21 geeft een betere finish dan doorwerken met een DAP. Dat was mijn punt, niet dat je een compund móet finishen of niet. En natuurlijk hangt alles af van allerlei factoren, zoals welke lak/temp/etc, maar er moet een basis zijn om mee te beginnen. :D

De S3 breekt mooi af en daarom wordt hij ook samen met als S30 als 2-step aangeboden. Op de ene lak kun je S3 mooi doorwerken en kan je inderdaad gelijk door naar S30 voor een prima resultaat. Soms red ik het niet om met de DAP die 2-step te doen, maar met de 21 wel. ;)
 
Ik zie het verschil niet (qua finish) of ik s3 nou verwerk met de mini of met de 21..

Maar ja... ik doe ook altijd ook minstens 3 stappen! (Mits een hele zachte lak)

Misschien dat ik met de tijd ook leer minder stappen nodig te hebben :rolleyes:
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
Wel verwarrend dan:

https://www.carclean.com/nl/s17-paint-restorer-250-gram.html
Scholl Concepts S17+ Paint Restorer is een hoogwaardig medium polijstmiddel gebaseerd op zeer verfijnde aluminium oxide.

https://www.carclean.com/nl/s30-nano-compound-250-gram.html
Scholl Concepts S30+ Nano-Cpompound is een hoogwaardige medium polish die geen verdere verfijning nodig heeft.

https://www.carclean.com/nl/s40-swirl-remover-250-gram.html
Scholl Concepts S40 Swirl Remover is een hoogwaardige finishing polish gebaseerd op aluminium oxide

Maar als gezegd, ik kom er vast wel uit :p
 
Ze kunnen erbij zetten wat ze willen, maar ik haal mijn wijsheid uit ervaring en niet uit teksten op internet.

En S30 is een finishing polish net als finale en Rupes geel.
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Enig idee wanneer de nieuwe scholl ecofix lijn in het assortiment komt , als deze er komt ?
 

Bijlagen

  • download.jpeg
    download.jpeg
    9,6 KB · Weergaven: 298
Was dit niet bedoeld als goedkoper broertje van de S-lijn voor 'amateurs' die niet met/bij spuitwerk werken (hier zitten blijkbaar wel siliconen in)? Maar in de praktijk blijkt het niet zo lekker te werken en is het niet bijzonder veel goedkoper.

Dat is in ieder geval wat ik gelezen heb;)
 
  • Leuk
Reactions: Manny4pacman
Cool bedankt voor de info ... Doe ik lekker verder met de S lijn .... "een" keertje wat uitgespaard .... Want zag ze enkel in 1liter verpakking
 
Weet iemand of er verschil zit in de scholl concepts marine en de scholl concepts automotive zit . Of is dit alleen maar marketing. Want ik zie dat de S0 voor marine wel op de site staat maar de normale versie niet zou hem wel eens willen proberen. Ik gebruik nu de S2 naar volle tevredenheid.
 
Waarom zou je S0 willen gebruiken? Deze wordt gebruikt om de lak te matteren. Ook gebruik je dit niet machinaal maar met de hand, zeg maar vloeibaar schuren.

S2 is al ontzettend heftig, ik heb het staan maar tot op heden nog niet gebruikt omdat de situatie er niet voor was.
 
De S2 die ik gebruik is de Orange die verwijderd schuurkrassen van 1200 en die gebruik ik vaak op harde lakken. Verder lees ik op de site toch dat de s0 wel machinaal gebruikt kan worden . Al is mijn Duits niet super
 

Bijlagen

  • Screenshot_20180812-230942.png
    Screenshot_20180812-230942.png
    402,3 KB · Weergaven: 196
Enig idee wanneer de nieuwe scholl ecofix lijn in het assortiment komt , als deze er komt ?
Gaat niet komen, naar geïnformeerd maar we moeten er zeer veel van afnemen. Daar is de vraag niet naar helaas.
Bovendien is dit niet de kwaliteit van de S-lijn. Dit is een goedkopere lijn producten met goedkopere ingrediënten.

S0 is geen aanrader, dat is vloeibaar schuurpapier. Dit wil je echt niet gebruiken op lakwerk als je niet precies weet wat je aan het doen bent.
 
Aangezien het slechtere weer helaas weer op komst is ben ik opzoek naar een vervanger voor de interieur delen van de deur die ik nu nog behandel met Natural Look van PB. De Natural Look bevalt goed qua verwerking en uitstraling, maar ik ben opzoek naar een product dat beter tegen regen druppels kan. Ik heb het dan voornamelijk over de deur panelen e.d. Weet iemand of de Scholl Concepts Purple Interior Shine daar een betere oplossing voor is? Scholl Concepts Pruple Interior Shine.

Als het goed is heb jij, @Marcel1973, hier ervaring mee, maar kon niks vinden qua water druppels.
 
Idd gebruik ik Purple @RbL. Naar volle tevredenheid.
Aanbrengen met een foampad en in laten trekken. Geen MF doek gebruiken.
Waterdruppels, geen last van. Mooie satijnen finish.
da4a3898537d4e52608ff5be9e2e694f.jpg

5066e194b85aa71dddfd49b506145160.jpg
 
  • Leuk
Reactions: M3fan en RbL