• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scholl Concepts

Nee! Is net slim! Jij moet gewoon je vrije uren inplannen in het tijdsbestek van de aflevertijd van PostNL!

Kun je het gelijk uitpakken en testen, was vandaag mooi weer zonder wind en 15 graden,... vanaf morgen en in het weekend kans op buien :confused:
 
  • Leuk
Reactions: Al-bundy
Nee! Is net slim! Jij moet gewoon je vrije uren inplannen in het tijdsbestek van de aflevertijd van PostNL!

Kun je het gelijk uitpakken en testen, was vandaag mooi weer zonder wind en 15 graden,... vanaf morgen en in het weekend kans op buien :confused:

Helaas vandaag de gehele dag in Assen wezen te vergaderen....En om 18.30 pas terug.
Rij gerust eens hier langs... dan tappen we even wat S20 voor je af :)
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen
Ein-de-lijk fatsoenlijke doppen op de fles en verkrijgbaar in 500 gram flessen.

FB_IMG_1494308014148.jpg
 
De flessen zijn besteld maar ik moet nog zien of daar die doppen op zitten. Op de S20 500gram zaten die doppen ook niet.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Scholl, een prachtig merk met goede (soms onbekende) producten. Qua polijstmiddel hebben ze een mooi gamma :
S3 - S17 - S20 - S30 - S40

Volgens Scholl zijn er verschillende combinaties mogelijk qua pads. Kort door de bocht advies Scholl :
S3 : Witte Spider
S17 : Paarse Spider
S20 : Blauwe Spider
S30 : Oranje
S40 : Oranje

Wie gebruikt welke Scholl combo?
 
Ik gebruik S17 of op paars, of op oranje. (Scholl - niet spider) hangt van de lak af.

S3 gebruik ik ook vaak op paars.

Voor S40 vind ik oranje nog te stevig. Pak dan liever de Rupes witte pas.
 
Scholl, een prachtig merk met goede (soms onbekende) producten. Qua polijstmiddel hebben ze een mooi gamma :
S3 - S17 - S20 - S30 - S40

Volgens Scholl zijn er verschillende combinaties mogelijk qua pads. Kort door de bocht advies Scholl :
S3 : Witte Spider
S17 : Paarse Spider
S20 : Blauwe Spider
S30 : Oranje
S40 : Oranje
Wie gebruikt welke Scholl combo?
S3 / sandwich witte spider
S17/ paars (heb nog geen paarse spiders in bezit alleen “gewone”)
Om te Finishen blijf ik terug komen op Rupes geel en/of wit.

Als medium polijstmiddel heb ik nu ook een Nanolex fles staan maar voor nu nog niet gebruikt.
 
S3 op paarse compound of blauwe heavy polishing pad.
S17 op oranje polishing pad (niet de honey)
S30 op zwarte pad óf Gyeon Polish op Rupes wit/geel óf Rupes wit/geel op wit/geel

Er zijn meerdere schema's met combinaties in omloop:

Legend_of_Scholl_Concepts_Product_Finder__99619.1388117017.jpg


chart_padcircle_original.jpg


PadCirlce_M_BlackCP.jpg
 
Met geringe product kennis moet ik zeggen dat ik de types ;

S hupelepup met of zonder +

etc etc erg verwarrende vind en lastig te onthouden.

Dan ook nog 3 en 30, spul kan fantastisch werken maar hele design/naamgeving en visuele (marketing) aspect van firma vind ik chaotisch overkomen.
Zoals vormgeving van plaatjes hierboven vind ik er niet uit zien.

Welliswaar ondergeschikt aan werking maar wat marketing betreft spreekt het mij totaal niet aan.

ben ik de enige ? :laughing:

Edit: zie nu pas 1962 staan, weinig veranderd aan logo denk ik.
 
Laatst bewerkt: