• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schoonmaken en onderhoud grill

surfingjohn

Detailing addict
15 sep 2011
64
55
Binnenkort krijg ik mijn (2 jaar oud) Kia Sportage binnen, met een bewerkelijke grill volgens mij. Wat is nu de beste borstel hiervoor? Tevens een vraag over wax voor de grill , lijkt me een behoorlijke klus, iemand tips?
 

Bijlagen

  • IMG_0422.jpeg
    IMG_0422.jpeg
    337 KB · Weergaven: 29
Ik zou de gril dan voorzien van een coating. Dit is de meest duurzame bescherming en dit maakt het ook makkelijker schoon.
Hiervoor heb je niet een speciale borstel o.i.d. voor nodig. Een washmitt of desnoods een zachte kwast is voldoende om de gril schoon te maken.
 
+1 voor een coating.

* Hechting van vuil en met name insecten die je tijdens het rijden gaat happen is sterk verminderd.
* Schoonmaken is stukken makkelijker.
* Standtijd is ver bovengemiddeld.

Grote kans dat een voorwas en afspuiten al het meeste werk voor je doet. De handwas zal de rest doen of je kan een zachte detailkwast o.i.d. erbij pakken als je niet lekker in de hoeken en naadjes komt.
 
  • Leuk
Reactions: surfingjohn
Coating idd, maar indien je geen zin hebt om al die naadjes af te werken, wetcoat achtig spul werkt prachtig op een grille met veel gleufjes.

Zo’n zwart witte makeup achtige kwast doet het erg goed voor het reinigen, juist eentje die niet te stijf is.
 
Ik heb een poosje geleden een soort gelijke auto behandeld, die grill is niet in kleur gespoten, maar het is plastic op kleur, beetje rot spul.
IMG_5802.jpeg


Ik heb het bij de betreffende auto voorzien van Gyeon Pure en de rest van de auto in de Mohs. Met een soort staafje als dit:

Saab0c82341b54b7293f50e377f6b732fz.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: surfingjohn