• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Leon

Paultjuh

Detailing addict
16 mei 2008
579
62
Vorig weekend had ik m’n leon al een detail beurt gegeven.
Heeft al met al wat langer geduurd dan wat ik gepland had.
De buurman kwam praten, dezelfde buurman kwam weer praten, dezelfde buurman wou wel foto’s van z’n auto om hem op internet te zetten.
M’n broer kwam z’n nieuwe bolide even showen en daar moest de radio gelijk in.
En de rest van de buurt kwam nog even een praatje maken, je kent het wel.
Ik heb weinig voor foto’s, hij stond er nog wel netjes bij eigenlijk.
De swirls die erop zaten heb ik niet op de foto kunnen krijgen.
Ben druk met de brinkmann in de weer geweest maar ik vond ze bijna niet terug op de foto’s.
Het is toch het resultaat waar het om gaat.
Vrijdag laat in de middag de auto gewassen, daarna meteen in de garage gezet om te kleien.
Was 2 weken ervoor nog gekleid dus kwam ook niet zo heel veel vanaf, had ook extra veel shampoo erin gedaan met wassen.
1.jpg

2.jpg


Dit was het resultaat na ssr2.5 op een witte pad en M80 op een groene pad.
Heb de koplampen en achterlichtengelijk mee genomen.
Ik was eerst nog van plan white diamond te gebruiken maar las van stimpy hier op het forum dat dat niet veel extra waarde had vanwege de M80
3.jpg

4.jpg

5.jpg


Daarna nog een laagje EX-p en light fantastic, pastic surface sealent, de velgen met quick detailer nagelopen en de bandjes gedaan.
3 keer raden waarmee ik de bandjes gedaan heb.
Vind het zelf een erg mooie look geworden.
En dan de foto’s, eerst zelf even wat foto’s gemaakt
6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg


En daarna m’n vrendin nog een paar met een iets betere camera.
12.jpg

13.jpg

14.jpg

22.jpg

11.jpg

15.jpg

20.jpg

23.jpg

16-1.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

21.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg


Volgende klus, de motor en wintervelgen.

Moet alleen nog even zien hoe ik het seat embleem weer mooi krasvrij krijg, die zit echt helemaal onder en daar waagde ik niet met ssr of iets dergelijks mee overheen te g
 
Ik zou voor het seat embleem gaan voor professional polish en een witte pad! Denk dat je die ook wel weer strak kan krijgen!
 
Ziet er goed uit hoor, ook mooi dat xenon in combinatie met de zilver-metallic lak.
Weet je ook hoeveel Kelvin je xenon is?

Gr Patrick
 
Ik denk 6000K, het is alleen vanaf vandaag niet meer toegestaan omze in die armaturen te hebben :sob:
 
dat meen je niet?!?
Dat zou dus betekenen dat iedereen die er nu mee rondrijd in de standaard koplampbehuizing, dus zonder lenzen dit weer moet uitbouwen?
De regel was toch dat het toegestaan was voor auto's tot bouwjaar 2007 om het zonder elektronische hoogteregeling en wasinstallatie in te bouwen in de bestaande koplampbehuizing?

gr Patrick
 
Nice man :)^

Peter A3 TDI zei:
Ik zou voor het seat embleem gaan voor professional polish en een witte pad! Denk dat je die ook wel weer strak kan krijgen!

Het is mij nog niet gelukt... ]-0
 
Bedankt voor de reacties, altijd leuk om te horen.
De buurt vond hem er ook weer als nieuw bij staan.
Volgende dag gelijk 200 km snelweg gehad, en 2 dagen later weer, dus hij ziet er al niet meer zo mooi uit.
Voorkant is alweer een lijkenwagen

Ik zal m'n vriendin zeggen dat ze mooie foto's heeft gemaakt.
Van het winter ga ik zelf maar eens wat met die camera spelen, zomers heb ik teveel andere hobbies.

@jeffrey, ik kon de velgen en banden nog tegen inkoops prijs krijgen, dat had ik bij de koop uitgehouden. Maar is voor mij de laatste keer dat ik zelf nieuwe velgen koop.
Als je iets een stoeprand raakt doet het zo'n pijn ]-0

@Mamnuvo, koplamp en mistlampen zijn allebei 6000k.
Ik laat ze er voorlopig ook inzitten.
Als ik het goed begreep was het puur voor de politie, niet voor apk.
Aangezien ik ze altijd helemaal naar beneden zet overdag en 's avonds met de hand afstel word ik niet zo snel aangehouden denk ik.
Is het trouwens hengelo gld of ov??

@dibbuz, als het jou al niet lukt ze eruit te krijgen dan begin ik er al helemaal niet aan.
Ik vroeg me ook af wat voor een materiaal het is.


Maar niemand nog een idee wat ik voor de banden heb gebruikt?
 
Ziet er goed uit :cool:
Jammer dat je de swirls niet op de foto heb kunnen krijgen. Misschien macro standje?
Enne: ik gok dat je de megs tyregel hebt gebruikt (die gebruik jij toch altijd?). Heb ik gelijk, of mag ik nog twee keer raden?
 
Zelfs met macro stand is het me niet gelukt, denk dat je en bepaalde hoek ofzo moet hebben of dat grijs niet makkelijk is erop te krijgen.
Maar ze zaten er wel.

Ik gebruik het amper, maar eerder had ik altijd megs ja.
Dit kan ook nog een ander merk zijn.
Maar geen quick detailer. Werkt dat ook dan??