• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Shampoo met wax?

Misja

Detailing rookie
26 mrt 2018
6
15
Apeldoorn
Goedemiddag,

Ik ben toe aan een nieuwe shampoo voor mijn blauwe BMW.
Momenteel gebruik ik Meguiars NXT Generation, deze bevalt we goed maar wil graag eens een andere proberen.
Helaas heb ik vaak geen tijd om de auto te waxen na het wassen.
Zijn er shampoo's die een soort van wax achter laten?
Ik begrijp dat dit natuurlijk nooit zo goed werkt als het echte werk maar wil het toch graag proberen.

Wat kunnen jullie mij aanraden?

Alvast bedankt voor het mee denken!
 
Ik geloof dat de Gyeon Bathe+ doet wat je zoekt. Dit product heb ik persoonlijk nog niet uitgeprobeerd, maar heb er al veel goeds over gehoord.
 
  • Leuk
Reactions: Misja
Er zijn wel een aantal shampoos met toevoegingen. Bathe+ is inderdaad een goede optie.

Denk ook aan andere producten die je ná het wassen kunt gebruiken. Denk dan aan bijv. Wetcoats of Bathe+ foamen.
 
Hoeft ook niet elke keer na t wassen te waxen toch?

Als je nou lekker de tijd neemt om te waxen, op z’n geregelde tijd wassen en af en toe boosten met bijv Acquafobia...

Tenminste, begrijp dat je wel tijd hebt om te waxen.
 
Ik vind persoonlijk DJ Red Mist bijlange niet vergelijkbaar met Wet Coat. Ik heb beide al vaak gebruikt (de Red Mist moet tenslotte leeg geraken) maar Wet Coat is zoveel gemakkelijke te gebruiken (Red Mist moet je echt goed uitwrijven of je hebt strepen), Wet Coat heeft een mooiere beading en betere sheeting, en vooral Wet Coat blijft veel langer. Red Mist heeft een standtijd van niet langer dan 2 weken, tenzij het in die twee weken helemaal niet regent. Wet Coat houdt langer dan 6 weken, ook in slechte weersomstandigheden.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Aanvulling: Als je de auto wast en daarna geen tijd hebt om te waxen, dan zou ik onder het mom van ''snel een bescherming aanbrengen'' kijken naar Gyeon - Bathe+. (Sopje maken, wassen)

Heb je echter een HD, dan zou ik;

Wassen met een pure shampoo.
Afspoelen HD.
Wetcoat op het lakwerk spuiten. (Vind ik een nadeel van Wetcoat; Vettige ramen)
afspoelen HD.

In mijn opinie het makkelijkste en ook goed; Na het wassen Bathe+ foamen. :D Alles infoamen en afspuiten, klaar.
 
  • Leuk
Reactions: Misja
Bathe+ is op zich een goed product, maar bevat geen wax maar kwartsdeeltjes (SiO2), en heeft toch wel aandacht en tijd nodig, om te voorkomen dat je daarna lichte en donkere plekken hebt op de lak. Gezien het feit dat je zegt dat waxen na het wassen te veel tijd neemt, zie ik het niet als goed alternatief. Sinds een half jaartje gebruik ik af en toe de PB Super Slick & Wax om de aangebrachte waxlaag te boosten en dat werkt naar tevredenheid. Zonder eerder aangebrachte waxlaag zal het effect minder zijn/korter duren, maar het lijkt mij een reële optie, maar er zijn meer merken met vergelijkbare producten.
 
  • Leuk
Reactions: Misja
Kan hij Gyeon Cure aanbrengen als standalone spray wax?
Gewoon paar keer sprayen op een microfiber, paneel inwerken en afwrijven.
Denk dat dit grondiger werkt dan de wetcoat, of heb ik het mis?
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Ik zou zelf de voorkeur hebben om de auto te wassen met een shampoo zonder toevoegingen en de lak erna behandelen met bv:
Ddj Red mist
Nanolex Final finish
Scholl Sw30
Gyeon Cure
Zijn allemaal goede opties wat mij betreft. Als je echt een shampoo met toevoeging wil kijk dan ook eens naar Nanolex reactivating shampoo.
 
Ric325i: Vandaar dat ik ook de Red Mist als alternatief naar voren schoof. Ik denk echter dat tijd hier een belangrijke rol speelt.

In de lijn van WC en bathe+ kun je ook nog mss Acquafobia van Monello proberen. Kun je in ieder geval een ander merk proberen.
 
Bedankt voor alle reactie's!
Heb alle producten even na gelopen, Wetcoat spreekt mij erg aan.
Is dit zoals de filmpjes te gebruiken > na het wassen op de natte auto sprayen en afspuiten?
Dan kan ik een normale shampoo gebruiken en het daarna aanbrengen.
 
Bedankt voor alle reactie's!
Heb alle producten even na gelopen, Wetcoat spreekt mij erg aan.
Is dit zoals de filmpjes te gebruiken > na het wassen op de natte auto sprayen en afspuiten?
Dan kan ik een normale shampoo gebruiken en het daarna aanbrengen.

Is inderdaad heel eenvoudig aan te brengen! Twee keer sprayen op een paneel en met de HD afspuiten.
Let wel op dat je het product niet te lang laat drogen, aangezien dit vlekken kan veroorzaken.
 
Het is de druk die dit product vlekkeloos over het paneel verspreidt.

Een HD wordt aangeraden, al vermoed ik dat een tuinslang nu ook niet direct problemen zal geven als je paneel niet warm is en je uit de zon werkt.