• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Show Off's Luziano

Bedankt! Heb er nog een gedaan, maar kan het usb kaartje niet in de laptop kwijt, en de usb kabel is spoorloos. Fijn zo'n nieuwe camera..

En idd denders, die is pas net ingereden. Mijn oude heb ik weg gedaan met +- 240dkm op de teller, en het olieverbruik was bijna te verwaarlozen. Top auto's dus!
 
Fijn he techniek haha, eerstvolgende camera voor mij wordt waarschijnlijk een Samsung NX20 of hoger serie, alle gemakken voorzien ook zonder kabeltjes maar gaat nu nog wel met een Z5 Konica Minolta en het kaartje in de notebook proppen gelukkig!
Ook de smartphones maken tegenwoordig redelijk nette foto's, is maar voor als ik weer eens de cam vergeet ;)


Grappig! Heb die van mij ook verkocht met zoiets op de teller toen en rijdt nu nog happy rond!
Gewoon goed onderhouden (maar da's met alles) en zijn dan echt youngtimers!
 
Misschien leuk om te lezen (of in ieder geval, informatief..).
Zaterdag belde een klant op met de mededeling dat hij stil stond en dat er een gat in de G-lader van zijn corrado was geslagen. Dus.. dan pikken we die maar even op.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Tijdens het rijden is er één van de schoepen afgebroken, deze is door het huis van de g-lader geslagen en tegen de motorkap aan. Toevallig zat er naast die deuk in de motorkap nog een deuk. Het zou dus zomaar kunnen dat dit al eerder is gebeurt..
Deze was vorig jaar gereviseerd.

Dus.. als je naar een g-lader opzoek bent. Ga maar door voor een vr-6. Daar kan minder aan kapot..
 
Weer eens wat ingekocht. De polijstlijn van poorboys en 3m aangeschaft naast de monello lijn die ik al bezat. Voor 3m ook de bijbehorende pads.
Ook maar eens een DAP900 in de verzameling opgenomen.
De nadruk bij al deze producten was dat ik iets zocht om beter mee te kunnen finishen, 3m beweerd met zijn pads hologram vrij te kunnen finishen, ook op zachte lakken. Dit ga ik dus binnenkort even testen op een ras echte italiaan.

Ook was ik op zoek naar iets om nog sneller mee te corrigeren dan inizio op de paarse wool pad. Dit hoop ik zo opgelost te hebben met of de combinatie van een harde pad en 3m producten, óf een paarse wollen pad en de carpro wool cutting pad icm poorboys/monello.

Verder naast ibrido en een meg's wax ook maar eens de collinite aangeschaft. Ik heb het even getest op de opel, dus ik ben benieuwd!

Ik zal jullie laten weten wat mijn bevindingen zijn.
 
Vanavond heb ik even de 3m producten kunnen testen op de kofferklep van deze Ferrari 456GT.
De ideale kandidaat. het onderdeel is voorbereid door te wassen, cleanen en te kleien.

Vervolgens heb ik een testspot gemaakt en uiteindelijk toch gepolijst met de zwaarste combi van 3m. Dit icm de festools machine.
Direct met het afnemen van de cleaner was al te merken dat deze lak veel aandacht vereist. Bij het te hard wegvegen trok je de krassen er in.


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Mijn ervaring tot nu:
De groene fles, uiteraard icm de groene vlakke en met name ook harde pad (lijken érg op de nieuwe monello pads.....) : Het polijstmiddel is erg grof. Als je het tussen je vingers legt dan merk je dat er duidelijk een korrel in zit. Al is het naar mijn gevoel wel minder dan bij de inizio van monello.
+het smeert fijn
+handige fles (voor alle flessen van 3m natuurlijk)
+pasvorm van de pad en het gemak met het plaatsen op de machine.

-het uitsmeren over de lak vanaf de pad klinkt én voelt alsof je de krassen er in trekt.
-het stoft, minder dan de inizio, maar nog steeds aardig.
-laat giga hologrammen na

Gele fles, icm de gele, apart gevormde "wafel" pad. Hierdoor zou er minder kans moeten zijn op hologrammen.
Deze gele pad was stukken zachter dan de groene, naar mijn idee eigenlijk een stap die nét te groot is. Al polijst je de zichtbare hologrammen
+het smeert fijn
+de machine trekt niet zoals bij de monello prof. pads vaak wel het geval was.
+stoft niet

-door de wafel vorm van de pad spettert het wel op hogere snelheden.

De blauwe fles, uiteraard weer icm de blauwe wafel pad.
+smeert fijn
+werkt nóg rustiger dan met de gele pad
+spettert niet

-waarschijnlijk zitten er wel wat fillers in. al heb ik het nog niet getest.

Al met al ben ik aardig tevreden over dit product, morgen zal ik de auto even in de volle zon zetten om te kijken of er écht geen hologrammen op zitten, zoals ze bij 3m beweren.
 
Laatst (alweer een tijdje geleden..) weer eens een leuke klant gehad.

Een chevrolet chevelle ss uit 1970.
De auto zat aardig vol met krassen en swirls, verder ook een keer overgespoten geweest. Maar over het algemeen, voor zijn leeftijd, nog in prima staat.

01_zpse29c943a.jpg


02_zps22a09bc6.jpg

Eerst even wassen en kleien..

De schade:
04_zpsc5b93344.jpg
[URL=http://s763.photobucket.com/us...kstaal/Poetsen/Chevelle SS/05_zpsb981a75a.jpg
Aardig wat krassen dus. Op sommige plaatsen liet de blanke lak los en op andere plaatsen zat helemaal geen lak meer. Deze plekken hebben we op verzoek netjes vermeden en afgeplakt.

[URL]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/Poetsen/Chevelle%20SS/06_zps7eaf5987.jpg
De nieuwe monello pads testen. Even wennen, net even anders dan de oude pads. Ook even wennen met de nieuwe kleuren en hardheden. Maar ze werken prima!

[URL]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/Poetsen/Chevelle%20SS/7abc_zps1cc95c8b.jpg
Stapje voor stapje. Ik durfde op deze lak geen grote stappen te nemen, dus rustig aan boekten we vooruitgang.

[URL]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/Poetsen/Chevelle%20SS/09_zpsc91dd547.jpg

[URL]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/Poetsen/Chevelle%20SS/10_zps3eae6405.jpg
Shit, te klein...

[URL]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/Poetsen/Chevelle%20SS/12_zpsc98d493b.jpg

[URL]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/Poetsen/Chevelle%20SS/14_zpsf42ff90f.jpg
Ook de onderkant zag er nog aardig strak uit.

[URL]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/Poetsen/Chevelle%20SS/15_zpsf014fb5d.jpg

[URL]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/Poetsen/Chevelle%20SS/16_zpse8144b2b.jpg

[URL]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/Poetsen/Chevelle%20SS/17_zps52c53eaa.jpg

[URL]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/Poetsen/Chevelle%20SS/18_zps4da987a4.jpg

[URL]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/Poetsen/Chevelle%20SS/19_zps383d0a6a.jpg

[URL]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/Poetsen/Chevelle%20SS/20_zpsee73c5ef.jpg

[URL]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/Poetsen/Chevelle%20SS/21_zpsce3b5002.jpg

Al met al helaas niet alle oneffenheden weg gekregen ivm de voorzichtigheid met de lak. Maar wel een heel mooi resultaat!

Producten die zijn gebruikt:
Polijsten: 3m om te finishen, monello voor het correctiewerk en in de eerste stappen ook poorboy's
Wax: Collinite 845

Gezien deze auto altijd binnen staat en eens in de paar weken wordt gebruikt heb ik gekozen voor het meeste glans door het finishen met 3m producten (geel en blauw).
 

Bijlagen

  • 03_zpsbfefdaed.jpg
    03_zpsbfefdaed.jpg
    83,1 KB · Weergaven: 93
Dat ziet er weer goed uit:)^

Maar wat een fantastische dikke bak .8d
Blijven mooi om naar te kijken.

Heb je onder die gigantische motorkap ook nog wat gedaan of alleen de buitenkant?
 
Onder de kap heb ik niets gedaan. Al moet ik zeggen dat het daar ondanks wat stof nog best netjes uitzag. Geen olie lekkages, veel chroom en zo'n prachtig compleet oranje-rood onderblok.
 
Prachtige wagen met een zeer mooi resultaat! :)^ :) Kan me de voorzichtigheid goed voorstellen, beter voorzichtig dan te snel en te grof willen.
 
Des te ouder de auto, des te minder goed je kunt achterhalen wat de historie er van is, en des te voorzichtiger ik altijd ben. Dat is denk ik ook de reden dat het merendeel van mijn klanten wat oudere auto's zijn.
Ik vind het wel mooi overigens, het "lezen" van een auto door te kijken naar de structuur van de lak en afwijkingen in de naden, heeft de auto aftermarket koplampen, zijn bepaalde onderdelen wel eens los geweest etc etc.
 
Al een tijdje niets meer van me laten horen, hoog tijd om weer eens wat te plaatsen. Genoeg leuke klussen gehad natuurlijk!

Met stip op 1, een corvette c1. 1962, 5 jaar stil gestaan in een hoekje van een schuur onder een doek.
Stap 1 was dus even flink wassen, al het stof er af.
stap 2 was kleien, rustig en met beleid. Gezien de body van polyester is en de lak er aardig wat jaren op heeft zitten was het van groot belang om de lak zo zacht mogelijk te behandelen.

1966697_136213163215895_1778132934_n_zps495ae856.jpg

1743699_136213159882562_229667761_n_zps9b5e73ff.jpg

1902078_136213303215881_516061699_n_zps1fe44b00.jpg

1899869_136213226549222_1323414943_n_zps1123d4c3.jpg

1779956_136213156549229_786528624_n_zpsace3175f.jpg

1939634_136213203215891_919973900_n_zpsb9bbfb55.jpg


Helaas geen tijd gehad om "voor"-foto's te maken, het was een spoedklusje..
Wat heb ik precies gebruikt en gedaan?
Wassen, meguiars shampoo. 2 emmers
kleien, monello klei.
testspot, op sommige plekken eerst mezzo dan finale, maar op de meeste stukken was alleen een hit met finale genoeg om de swirls en krassen er uit te halen. de pads die ik gebruikt heb weet ik zo gauw niet meer. Maar uiteraard van hard naar zacht.

Dan, een auto die bij mij zelfs niet in de loods paste... Dan maar "thuiswerken".
Een VW LT. Wat een werk..
De auto was deels overgespoten, sommige stukken wel, andere niet.
Ik heb de auto eerst grof gewassen met de hand, toen het interieur aangepakt. stofzuigen, extractor, emmertje sop, extractor, en al het kunststof even netjes aangepakt met natural look.

Toen de buitenkant. Ik heb deze alleen met mezzo op een middel hard/zachte pad gepakt. Vervolgens gewassen, gedroogd, en in de wax (collinite) gezet. En dit per paneel of per 2.
Totaal 2 dagen van 12 uur aan besteed, en mezelf een slag in de ronten gerend..

IMG_0549_zpse10ec270.jpg

De achterkant zat vol met iets dat leek op teer. Na flink kleien en een hit met de wollen pad kreeg ik dit er eindelijk af. vreemd goedje...

IMG_0550_zps5f079e21.jpg

REchts gedaan, links niet.

IMG_0551_zps162ab029.jpg

Van rechts naar links.

IMG_0552_zps5164955c.jpg

IMG_0553_zpsef6bf398.jpg


IMG_0561_zps434602f8.jpg


IMG_0565_zpsb1b79db6.jpg



Een resultaat om trots op te zijn dacht ik zo!!

*Mocht dit door een van de mods gezien worden als ongewenste reclame, meld het maar. Dan haal ik de foto's er weer netjes af.

Laatste leuke klus;
Een koperen 924. Flink mishandeld qua lak, nodige ervaring aan kilometers. Sommige delen overgespoten, andere niet. Lekker testspots maken dus.

IMG_0568_zps62987663.jpg

IMG_0570_zps32dc7181.jpg

IMG_0574_zpsb69defb2.jpg

IMG_0575_zps6dcd9606.jpg

IMG_0580_zpsa53b7c6f.jpg


Aan de slag! Eerst wassen, dan kleien:
image_1_zpsdddc5434.jpe

image_2_zpsbf3270a6.jpe

En dit was alleen de motorkap...

Dan polijsten, links en rechts al gedaan, het midden nog niet. Viel mij alles mee, lak was tamelijk zacht.
image_6_zps93acb737.jpe


De velgen. Helaas geen tijd om deze los te halen. Dus toen deze jongen maar eens getest. Werkt leuk, maar houd wel rekening met het feit dat je al het polijstresidu er met de hand af moet halen. En je vingers soms dikker zijn dan de gleuven tussen de spaken van de velgen..
IMG_0648_zpsc14b5a2f.jpg


Toen, zwembad in de motorruimte:
IMG_0660_zps9717e950.jpg


Eerst naar buiten rijden, dan leeg laten lopen. Slimmerd..
IMG_0662_zps9a236eeb.jpg

IMG_0663_zpsf7bac30e.jpg


toen maar handschoenen aangetrokken.
IMG_0664_zps1c21e7a0.jpg


Iemand koffie? Dit kwam uit het interieur.
IMG_0671_zps630324e2.jpg


Het resultaat:
IMG_0676_zps1a29374a.jpg

IMG_0679_zpsef3bef63.jpg

IMG_0681_zps46a27327.jpg

IMG_0686_zpsdd29488f.jpg

IMG_0688_zps4f15b797.jpg

IMG_0689_zpsa67df75b.jpg

IMG_0697_zpsd0c0a2a7.jpg

IMG_0700_zpsb4642bf6.jpg

IMG_0703_zps8153e2fd.jpg

IMG_0705_zpsf8664fea.jpg

IMG_0707_zpsce5804e9.jpg

IMG_0692_zps2ef4c99f.jpg


Spullen gebruikt:
Monello klei
Monello mezzo en finale
natural look voor het kunststof binnen
gliptone voor de stoelen
collinite wax.
En wat ultra clean van innotec voor de motorruimte.
 
Leuk om te zien, gave auto's ook die voorbij komen!!

Zelf kom ik ook uit Avenhorn, ik zag de Porsche's en toen had ik al een idee. Toen zag ik de koperen porsche onder aan de dijk en toen wist ik het zeker dat ik je vaak gezien heb hier!
Nooit geweten dat er mede detailers hier in de kop van Noord Holland te vinden zijn :D
 
Uit avenhorn?! dat is toeval.
Dan zul je ook vast m'n nieuwe speeltje al hebben zien staan/rijden. Vanmiddag opgehaald, flinke poetsbeurt nodig..
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Nee nog niet eigenlijk! Dat wordt een beste klus zo te zien. Waar heb je hem voor gekocht? :p

Vroeger reed ik altijd over de dijk naar mijn werk en dan reed ik altijd langs een huis met een rode Porsche. volgens mij heb ik ook heel vaak met jou in de bus gezeten naar Alkmaar.
Ik woon zelf in Grosthuizen, dat hoort officieel bij Avenhorn. ** Na het nogmaals doorbladeren van je topic weet ik zeker dat ik je heel vaak gezien heb haha, we hebben elkaar alleen nooit gesproken.
 
Voor werk, en hobby natuurlijk. Zitten inderdaad aardig wat dingetjes aan, maar hij loopt goed en is technisch in orde. Dus dat scheelt.