Zoals gezegd, gisteren begonnen met een Mercedes W109 300SEL uit '71.
Alvorens ik aan deze auto begon heb ik hem wel laten wassen. De auto staat al een tijd stof te happen en als je er met je handen overheen ging voelde je dat je de krassen er in trok..
Na het wassen eerst gekleid, hiervoor is monello clay gebruikt. Wat opviel is dat er erg veel teer van de auto af kwam. Daarnaast ook nog hier en daar wat verfnevel.
Qua lak beschadigingen zat er hier en daar wat swirls, klein krasje zo hier en daar, op sommige plekken tóch nog wat roest. Alleen op het dak zaten nog wat serieuze dingen van een onderdeel van het dakraam dat er af gehaald was. Het viel wat dat betreft redelijk mee.
Na het kleien even getest, de blauwe pad op finale kreeg bijna alles weg, toen na wat testen op het dak toch voor oranje gegaan op de zwaar beschadigde plekken.
Vervolgens pb's white diamond als glaze, en natuurlijk de monello ibrido wax er overheen.
Voor:
Het dak:
Tijdens/Na
Gezien het velcro van de oranje monello proff pad los liet (nummer 32106846516 al..) met geel aan de slag gegaan.
Bandenzwart moet nog intrekken, gaf vandaag een prachtige matte glans.
Flink klusje, het aanbrengen van de wax..
Het interieur heb ik niets mee gedaan, maar ik wilde het jullie niet onthouden:
Zoals te zien was het wegwerken van de sporen op het dak niet helemaal gelukt, desondanks toch nog een zeer mooi resultaat.