Al een tijdje niets meer van me laten horen, hoog tijd om weer eens wat te plaatsen. Genoeg leuke klussen gehad natuurlijk!
Met stip op 1, een corvette c1. 1962, 5 jaar stil gestaan in een hoekje van een schuur onder een doek.
Stap 1 was dus even flink wassen, al het stof er af.
stap 2 was kleien, rustig en met beleid. Gezien de body van polyester is en de lak er aardig wat jaren op heeft zitten was het van groot belang om de lak zo zacht mogelijk te behandelen.
Helaas geen tijd gehad om "voor"-foto's te maken, het was een spoedklusje..
Wat heb ik precies gebruikt en gedaan?
Wassen, meguiars shampoo. 2 emmers
kleien, monello klei.
testspot, op sommige plekken eerst mezzo dan finale, maar op de meeste stukken was alleen een hit met finale genoeg om de swirls en krassen er uit te halen. de pads die ik gebruikt heb weet ik zo gauw niet meer. Maar uiteraard van hard naar zacht.
Dan, een auto die bij mij zelfs niet in de loods paste... Dan maar "thuiswerken".
Een VW LT. Wat een werk..
De auto was deels overgespoten, sommige stukken wel, andere niet.
Ik heb de auto eerst grof gewassen met de hand, toen het interieur aangepakt. stofzuigen, extractor, emmertje sop, extractor, en al het kunststof even netjes aangepakt met natural look.
Toen de buitenkant. Ik heb deze alleen met mezzo op een middel hard/zachte pad gepakt. Vervolgens gewassen, gedroogd, en in de wax (collinite) gezet. En dit per paneel of per 2.
Totaal 2 dagen van 12 uur aan besteed, en mezelf een slag in de ronten gerend..
De achterkant zat vol met iets dat leek op teer. Na flink kleien en een hit met de wollen pad kreeg ik dit er eindelijk af. vreemd goedje...
REchts gedaan, links niet.
Van rechts naar links.
Een resultaat om trots op te zijn dacht ik zo!!
*Mocht dit door een van de mods gezien worden als ongewenste reclame, meld het maar. Dan haal ik de foto's er weer netjes af.
Laatste leuke klus;
Een koperen 924. Flink mishandeld qua lak, nodige ervaring aan kilometers. Sommige delen overgespoten, andere niet. Lekker testspots maken dus.
Aan de slag! Eerst wassen, dan kleien:
En dit was alleen de motorkap...
Dan polijsten, links en rechts al gedaan, het midden nog niet. Viel mij alles mee, lak was tamelijk zacht.
De velgen. Helaas geen tijd om deze los te halen. Dus toen deze jongen maar eens getest. Werkt leuk, maar houd wel rekening met het feit dat je al het polijstresidu er met de hand af moet halen. En je vingers soms dikker zijn dan de gleuven tussen de spaken van de velgen..
Toen, zwembad in de motorruimte:
Eerst naar buiten rijden, dan leeg laten lopen. Slimmerd..
toen maar handschoenen aangetrokken.
Iemand koffie? Dit kwam uit het interieur.
Het resultaat:
Spullen gebruikt:
Monello klei
Monello mezzo en finale
natural look voor het kunststof binnen
gliptone voor de stoelen
collinite wax.
En wat ultra clean van innotec voor de motorruimte.