• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smart All in one

Ben

Detailing rookie
8 jun 2010
3
0
Even jullie advies.

Ik heb hier nog een busje smart wax all in one. Ik weet dat alles in één producten voor de meeste forumleden niet alles is maar heb deze dus nog staan en zou deze willen opgebruiken. Door het feit dat gaat om een all in one product vroeg ik me af in welke mate die product als eens glaze/sealent gebruikt kan worden?

Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak zijn de lichte polijstkorrels die in het product zitten. Is dit dan geschikt als ik net mijn wagen behandeld heb met monello de wagen mooi strak heb gezet? Dan denk ik voornamelijk aan marning etc.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen? Beter de Meq polish step 2 als glaza opgebruiken?

Als het gaat om de roze fles dan heb je een leuk product in handen.

Je kan deze mijn inziens het beste vergelijken met de Mequiars NXT tech2 wax.
Wat deze korrels doen is volgens mij afhankelijk van de pad waarmee je het opbrengt, met een zwarte pad zou je eigenlijk geen corrigerende factor meer moeten hebben.
Wel zit er een kans in dat het een daarvoor aangebrachte laag met black hole oid teniet doet.

Heb het nu 2x gebruikt en het is echt geen slecht product !

Juffer1 zei:
Als het gaat om de roze fles dan heb je een leuk product in handen.

Je kan deze mijn inziens het beste vergelijken met de Meguiar's NXT tech2 wax.
Wat deze korrels doen is volgens mij afhankelijk van de pad waarmee je het opbrengt, met een zwarte pad zou je eigenlijk geen corrigerende factor meer moeten hebben.
Wel zit er een kans in dat het een daarvoor aangebrachte laag met black hole oid teniet doet.

Heb het nu 2x gebruikt en het is echt geen slecht product !

De roze flex is een wax :)

De Smart All-In-One is een siliconenvrij acrylaat welke lak polijst, glanst en beschermd (sealed) in een eenvoudige stap... Hierbij worden ook krasjes en swirls verwijdert... Smart dus! Zoals de naam aangeeft heeft de Smart All-In-One 3 functies; - De polijstende werking verwijdert oxidatie en contaminaties, lichte krasjes en swirls. - De waxende werking laat een als-nieuwe glans achter - De beschermende sealant dicht alles af met een effect tot 6 maanden. (extra kan een extra laag SmartSealant worden aangebracht voor een nog langere bescherming). De Smart All-In-One kan zowel met de hand als machinaal, excentrish en roterend, effectief worden toegepast. Omdat het siliconenvrij is kan het gebruikt worden op nieuwe laklagen. Er is geen sprake van droogtijd of curing, eenvoudigweg aanbrengen en uitpoetsen waarmee je een enorme glans achterlaat en watervlekken verwijdert. De voordelen: - Siliconenvrij (voelbaar droge resultaten en gumt niet) - Wetlook - Kan zelfs gebruikt worden als last-step-product met een enorme glans - (Ver)werkt snel en eenvoudig waarbij kwasjes en swirls worden verwijdert - Reinigd lak diep en "prepped" het oppervlak voor een (op)volgende waxlaag Voor de beste resultaten niet in direct zonlicht toepassen, door verspiegeling van fel licht kunnen (kleine) imperfecties op lak over het hoofd worden gezien.

Even mijn roze fles erbij gepakt van Smartwax : Premium wax + polish with non-stick protection

Polish = volgens mij polijst :weetniet

Eerst en vooral mijn dank voor jullie hulp!

Het is dus zoals NHke aangeeft de wit product en zijn beschrijving klopt inderdaad.

Waar ik mij "zorgen" om maak is de beperkte polijstkorrels die aanwezig zijn mijn polijstwerk met monello teniet doen en marning etc veroorzaken.

Ik kan er helemaal naast zitten vandaar mijn vraag. En geeft dit een "evenwaardige" voeding en sealing aan mijn lak? (ok ik ben me bewust dat andere glazes en sealants beter resultaat leveren maar wou deze producten opwerken en dan overschakelen op andere)

Hoe kan een polijstmiddel marring veroorzaken dan ?

Zoals ik al eerder aangaf, als je een pad zonder cutting factor gebruikt hoef je je ook geen zorgen te maken dat de polish die erin zit je vorige polijststap om zeep helpt.
In het allerslechtste geval zou het de voorafgaande aangebrachte laag met black hole kunnen verwijderen.

Dank je wel voor het duidelijk antwoord!

Ik heb een zwarte pad van monello dus ik denk dat ik hiermee gesteld ben.