• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax CeramicCoating CC36.

Wat mij vooral opvalt is dat de daadwerkelijke coating erg goed zichtbaar is bij aanbrengen. Op donkere lakken zie je dan erg goed waar je mee bezig bent.

Wat vinden jullie dan van de "base coat". Iemand daar ervaring mee bij andere merken?
 
Ik had mijn zinnen een beetje gezet op een wax met SiO2, maar als dit in de praktijk echt zo makkelijk te gebruiken is, lijkt dit mij een regelrechte topper.
In een ander filmpje hoorde ik dat ze de Sonax Brilliant Shine Detailer aanraden om de waterafstotendheid terug te boosten,
maar hoe weet je dan dat de coating nog aanwezig is?
 
Ja, dat is een beetje moeilijk te zeggen.
Dat is met alle andere bestaande coatings ook zo.
Dat is ook juist het probleem waarom veel mensen denken dat de coating verdwenen is. Het zijn vaak de hydrofobische eigenschappen die verdwijnen, maar de coating zelf kan makkelijk jaren houden voordat deze mechanisch slijt.
Zolang de coating zijn vuilafstotendheid en sheeting behoud, zal deze nog bestaan.

Op de gyeon clinic is dat ook een punt dat besproken werd, je kan eigenlijk niet goed bewijzen dat de coating er nog zit.

Maar feit is, een coating is alleen maar mechanisch te verwijderen.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en Jansen
Ik had mijn zinnen een beetje gezet op een wax met SiO2, maar als dit in de praktijk echt zo makkelijk te gebruiken is, lijkt dit mij een regelrechte topper.
In een ander filmpje hoorde ik dat ze de Sonax Brilliant Shine Detailer aanraden om de waterafstotendheid terug te boosten,
maar hoe weet je dan dat de coating nog aanwezig is?
Ik heb nu Waxaddict Quartz op de lak zitten maar wax met Sio2 is tot zover wel een aanrader wat mij betreft.
80e voor Sonax coating tja ik persoonlijk zou dan liever voor een merk als Gyeon gaan.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en StijnV
@Ric325i ik vind het ook aan de prijs maar het voordeel van geen 24uurs droging lijkt me voor velen ideaal.
Persoonlijk lijkt het me ook fijn om beter te zien waar je het spul hebt aangebracht.
Dit vind ik met Gyeon niet zo duidelijk, of Sonax dit wel voor elkaar krijgt valt nog te bezien natuurlijk.
 
Ik ook niet hoor, ik gebruik alleen de low end spullen van ze en dat profiline polijstmiddel wat me goed bevalt. Het merk is hier in NL gewoon te Halfords en automaterialen zaak achtig. Het product zal zich eerst moeten bewijzen wil iemand het gaan kopen denk ik.
Dit was ook ooit zo voor Gyeon, IGL en Nanolex natuurlijk...we zullen zien hoop ik.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Ric325i
80 euro is toch helemaal niet duur voor deze complete kit?
Vrij normale prijs voor een coating.

Ik heb ook niks met Sonax in het algemeen. Weet alleen dat polymer netshield een heel gewaardeerde sealant van hun is.
 
Ik had t ook wat goedkoper verwacht!

En als zo'n man een jaar zegt mag je denk ik in je handen klappen als het 9 maanden is
 
Nee hoor. Dit soort coatingen halen makkelijk jaren standtijd. Ze zijn alleen maar mechanisch te verwijderen d.m.v. bijvoorbeeld een compound.
Dat wat als "standtijd" geïnterpreteerd wordt zijn meestal de hydrofobische eigenschappen. Hier zijn vooral weersinvloeden en het aantal km's dat gereden wordt van invloed. Goed onderhoud van de coating is dan van belang.

Correct me if i'm wrong.