• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax CeramicCoating CC36.

Hmmm... Heb mij er nog niet veel in verdiept, maar een coating die je enigszins buiten kan aanbrengen, dat lijkt mij wel wat.

Misschien even wat tests/reviews afwachten... of misschien moet ik het gewoon doen en verslag uitbrengen. :)

@Dibbuz - Is er wat meer bekend, D?



Greeetz
 
of misschien moet ik het gewoon doen en verslag uitbrengen. :)

@Dibbuz - Is er wat meer bekend, D?



Greeetz

hahahaha, lijkt me een strak plan, iemand het laten gebruiken met ervaring en de beginners ( zoals ik ) het afkijken

Als ik googlede kwam ik het ook al tegen op een Nederlandse site, vind het interressant maar zou er liever iets meer over weten of dit echt meer bescherming bied en hoe hard dit product word
 
Ik ga mij er ook wat meer in verdiepen. Ik kan mij herinneren dat ik toentertijd wat sceptisch was omdat alle merken het op de ene manier doen en deze coating hét grootste nadeel ineens weg konden werken. (Droogtijden en dergelijke)

Als de prijs schaolelijk is, wil ik het wel testen. Echter zal dit dan alleen het aanbrengen kunnen zijn omdat ik weinig km's rij en de duurzaamheid niet goed kan testen.

Maja, beter iets dan niets.


Greeetz
 
Hmm.... Ik wilde dit best eens proberen en het aanbrengen + duurzaamheid documenteren, maar bijna €100,- vind ik iets te geinig.

Zo vroeg ik mij ook af hoeveel je kan doen met 1 kit in verhouding tot kosten?
Duurzaamheid in verhouding tot kosten?
Krasbestendigheid?
Zijn de applicators, dus met name het foamblok, nog te gebruiken na 1 behandeling?

Ooh, zat ondertussen wat te zoeken op internet en vond al reviews met video's. :p Vage filmpjes, maar goed.. Soms zie je iemand het aanbrengen met doeken op een motorkap vol met hologrammen/polijstbanen, dan weer iemand die de spraycan uit elkaar haalt om het te kunnen druppelen, etc. VAAG!
 
Soms zie je iemand het aanbrengen met doeken op een motorkap vol met hologrammen/polijstbanen
Die zag ik ook ja, dat zag er dus echt niet uit zeg! Zegt niks over het sonax product maar wel zonde van de €100,- vind ik op zo'n vreselijk uitziende lak...
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Altos - Ik zag ook reviews voorbij komen van streamers en vloggers, het kan toch niet gekker worden; Van vloggende bontkraag op straat, naar een streamer die buiten het detailing-boekje gaat.

Zo zag je in de eindconclusies voorbijkomen, als nadeel;

''... veel overspray van de spuitbussen, kreeg veel op mijn kleren'' ... Uuum, misschien moet je de applicators insprayen en niet de auto?
''... een nadeel is dat je de auto eerst helemaal strak moet maken'' ... Uuuum, dat geldt voor elke coating?
''... het is zó vervelend dat je een uur moeten wachten op droging... Uuum, dat is beter als 24x zoveel?
''...Het suede doekje past niet om Applicator 2, wat onnozel, zeg!'' ... Uuum, lees je de handleiding wel?

Enzovoorts... Man man man.. XD
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Ferdy
Ik koop hem van de zomer voor de Micra van vriendin lief. Als iemand eerder een review wilt, moet hij/zij hem zelf maar even kopen ;)
Heb jij deze inmiddels al geprobeerd, kerel? :p

Ik zit er nog steeds aan te denken om deze op mijn Beamert te smeren. :D Ik vind coatingen mooi enzo, maar in de avondzon lekker wassen en een waxje smeren zit er dan voorlopig niet meer in. (Kan wel, maar doe je natuurlijk niet)

Waarom ik dan tóch deze coating wil proberen? Nou... Voor velen van ons is het niet vanzelfsprekend dat we een garagebox, garage aan huis, loods of wat dan ook kunnen gebruiken. Dus stel dat we bijv. de Nanolex - Si3D willen gebruiken omdat je dan voor 5 tientjes gewoon een prima coating hebt, dan heb je toch lichtelijk een probleem omdat je met lange primaire droogtijden zit.

Als je kiest voor de CC36, dan heb je een primaire droogtijd van totaal iets minder als 61 minuten. xD Hierna kan je de weg al weer op. :p Dit zou je dus nog thuis, beschut onder een partytent ofso, nog kunnen aanbrengen. Mocht het warm zijn, zoals we momenteel ervaren, dan zou je in de avonduurtjes de auto nog in delen kunnen coaten.

Zou ik dit nou eens gaan proberen, hebben meer mensen er nog wat aan. (Met name als ik he verpruts, haha! :p )
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS en SvA
Hij is binnen!

821f09371dc338f8a774af343ecb89de.jpg


We kunnen vlammen @Jansen!
Bedankt voor de vaderdag korting CarClean!
 
Dit is wel excl. BTW :)
In Duitsland is het ver onder die prijs te krijgen (€65, die overigens incl BTW is), maar dan moet je het wel kunnen laten bezorgen in Duitsland of een pakketstation. Dat is dan weer het voordeel als je direct aan de Duitse grens woont, net als met tanken, banden, drogisterij-artikelen, enz. enz.