• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spray wax & wash 'n wax shampoo

bodi

Detailing addict
9 mei 2013
97
55
Zou voor de kouder wordende wintermaanden Mothers Wax - California Gold Carnauba Wash & Wax - 1892ml shampoo willen bestellen en voor tussendoor de Mothers Wax - FX Spray Wax - 710ml (past bij mijn synwax) en had graag geweten hoe deze producten te gebruiken.

Voor shampoo is aanbrengen duidelijk maar wordt dit afgenomen bij drogen met droogdoek (al deppend) of opgewreven worden zoals gewone wax voor/na drogen met aparte doek?

Spraywax is dit gewoon op doek of pad spuiten en verdelen over lak of rechtstreeks op lak spuiten en verdelen en hoe afnemen?

Alvast bedankt voor hulp.

Gewoon wassen en drogen met droogdoek. Erna zou ik de spraywax met 2 pufjes per plaatdeel opspuiten en dan opnieuw drogen (is meestal genoeg). Maar ik zou ze niet samen gebruiken, volgens mij gaat dit strepen geven. Wax in shampoo - Sealant in FX spraywax, die ga je dan wat mengen...

Persoonlijk zou ik voor een gewone shampoo gaan en bv Reload. Is echt een wereld van verschil. Heb al meerdere spraywaxen gehad maar deze steekt er kop bovenuit. En eerlijk de shampoowax is eig te verwaarlozen...

Hopelijk heb je r iets aan.

Grtz

Bedankt voor reactie, ga ze zeker niet samen gebruiken, eerder in winter shampoo en spraywax bij iets beter weer of afwisselend.

Een was en wax shampoo is een goed idee voor de winter. Zelf vind ik Sour Power van Dodo Juice een erg prettige. Afgelopen week heb ik gemerkt dat een auto wel echt droog moet zijn om een spraywax aan te brengen, anders blijf je smeren. Als je wagen goed in de wax/ sealant staat zou drogen geen probleem moeten zijn.

Bedankt Ibiza, vermoedde dat bij spraywax en aangezien mothers synwax heel makkelijk is in gebruik duurt het wsl niet veel langer om auto daarmee te behandelen.

Ga voor de winter dan een wash n wax nemen en dat hoef ik dan niet uit te buffen, gewoon gebruiken als normale shampoo is voldoende?

Na gebruik van een shampoo met wax toevoeging hoef je niet uit te poetsen. Je kunt gewoon wassen, afspoelen en drogen.

Ik gebruik ze zo zelf ook.
Eerst de wash en Wax, daarna FX spray.

FX spray opspuiten verdelen met doek over paneel, met droge doek uitpoetsen. (zonder kracht)