• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spraywax of spraysealant

tomellen

Detailing addict
19 nov 2009
34
52
Hallo

Ik zou me graag een goede spraywax of spraysealant aanschaffen. Kan iemand me een goed product aanraden? Standtijd (toch graag een 4 tal weken) en een goede beading beading vind ik belangrijk.

Alvast bedankt voor de tips!
 
Voor standtijd nog een stem voor de Wowo's crystal sealant.

Daarentegen, als je met zo'n vier weken tevreden bent zou ik voor gebruiksgemak en beading toch de Sonax BSD, Wowo's quick detailer of uit het duurdere segment de Swissvax lotos speed kiezen.
 
Tja, wat zou je moeten adviseren? De vraag is nogal erg breed gesteld. Waardoor je een diversiteit aan antwoorden kunt krijgen.

Ik haal bijv. met de spraywax van Surf City Garage ook wel vier weken. Makkelijk verwerken (opsprayen MF-doek, aanbrengen en nabuffen met MF-doek), lekkere wetlook, diepe glans en beading. Prijstechnisch ook aantrekkelijk.

Daarnaast is Monello Acquafobia eveneens makkelijk te verwerken, langere standtijd, mogelijke kans op vlekken, ideaal om bescherming te verlengen/boosten m.i.

Red Mist protectant, staat ook in de kast, veel overeenkomsten met de Surf City.

Dus, wat wijsheid is in jouw geval? Hier bij CC koop je niet zo snel iets, wat niet goed is, dus m.i. is elke keuze die je hier maakt goed.
 
+1 voor een wetcoat product (Gyeon - Wetcoat / Monello - Aquafobia) Opsprayen en afspuiten met de HD - Klaar.

Wil je echt een spraywax - sealant, dan zijn er keuzes genoeg. Zelfde geldt voor detailingsprays en soortgelijke.
 
In de lijn van Wetcoat en Aquafobia wil ik je ook Sonax Spray & Seal adviseren. Ik gebruik deze sinds kort en bevalt zeer goed...mij persoonlijk beter dan eerder genoemde producten maar dat blijft persoonlijk.
 
  • Leuk
Reactions: McTenD
Ik heb op dit moment de turtle wax ice seal 'n shine op de auto zitten, en ben zeer tevreden.
Makkelijk aan te brengen, goede beading en een mooie diepe glans.
Is bijna niet op de foto vast te leggen, maar ik ben super tevreden.
Standtijd durf ik nog niks over te zeggen....

Groeten Patrick
FB_IMG_1565120513752.jpg
 
De CH-R staat lekker te glanzen bro!

Shine 'n Seal is de Amerikaanse naam, in Europa heet het Sealant Hydrophobic. Maar men is lyrisch over dat product, schijnt zich zelfs te kunnen meten met Fusso 12month.
Met wat geluk koop je een fles voor 10euro.
 
  • Leuk
Reactions: pjbosvelt
Klopt... is de Amerikaanse naam. En daar komen mijn 2 flessen ook vandaan ;)
Kreeg een filmpje met een test toegestuurd, en daar zag ik het in. Dus gaan zoeken, en besteld bij Amazon.com .
Later hoorde ik van een maatje dat het hier onder een andere naam werd verkocht :joy::joy:
20190711_174919_001.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Ik zal jullie op de hoogte houden over de standtijd.
Deze flessen kostten me 5 of 6 dollar per stuk.
In Nederland €15,99 :joy: :joy:
Ik was voor €23 klaar (verzendkosten waren hoger dan de twee flessen)
 
  • Leuk
Reactions: Brad en Timm
Ik vind nanolex SiFinish een erg fijn product! Opspuiten, afnemen en je auto krijgt een erg diepe glans. De beading en sheeting is ook erg goed. Gebruik wel 2 doeken en gebruik zeker niet te veel! controleer je werk goed, wanneer je het niet goed afneemt krijg je vlekken.
 

Bijlagen

  • IMG_20180916_134953.jpg
    IMG_20180916_134953.jpg
    449,5 KB · Weergaven: 225
  • Leuk
Reactions: RoyR