• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spraywax of spraysealant

Had een paar flinke stukken vogelpoep op het dak en de deur.... dus maar ff afspuiten.
En nog steeds doet de Turtle Wax Ice goed zijn werk.
Daarna ff droog gewreven, en hoppa.... volle glans :cool:
20190829_145258.jpg

20190829_151101.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Ondertussen zijn we (op 1 dag na) 7 weken en een aantal wasbeurten verder..... en nog steeds
goede beading van de Turtle wax. Als met al moet ik zeggen dat ik het niet tegen vind vallen.
De glans is na iedere wasbeurt ook nog steeds diep en intens.
Ik ben blij met de Turtle Wax :blush::blush:
FB_IMG_1568924158118.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Brad, Timm en Altos
Even een kleine update: na pak m beet 15 weken waren er nog wel plekken waar je kon zien dat de druppels nog wegrolden, maar op de meeste delen van de auto was het weg.
Twee weken terug de auto compleet gepolijst, netjes in de Collinite 845 gezet en daarna nog een laagje Turtle Wax Seal 'n Shine erover
Kan ik mooi beschermd de winter door.
Het volgende wat ik ga proberen is van Chemical Guys..... de Hydroslick
FB_IMG_1575225960182.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op dit moment de turtle wax ice seal 'n shine op de auto zitten, en ben zeer tevreden.
Makkelijk aan te brengen, goede beading en een mooie diepe glans.
Is bijna niet op de foto vast te leggen, maar ik ben super tevreden.
Standtijd durf ik nog niks over te zeggen....

Groeten Patrick
Bekijk bijlage 119356
Hoi Patrick,
ik heb je topic over de Tw seal ‘n shine door gelezen, je auto ziet er echt super uit
ik vraag me af of de seal ‘n shine ook een wetlook geeft?
gr cliff
 
  • Leuk
Reactions: pjbosvelt
Ik heb vorige week voor het eerst de Turtle Wax hybrid sealant gebruikt na lovende youtube reviews. Voor 15 euro is dit echt wel een prachtig product.

Super makkelijk te verwerken en beading is fantastisch. Ook is de glans super, een stukje 'harder' dan een normale wax zoals ik die voorheen gebruikte (collonite 845). Het ziet er bijna een beetje uit als de glazige glans zoals je bij een ceramische coating krijgt.

Al met al zeer tevreden en bevalt me beter dan mijn vorige spray wax van Meguiars.
 
Vandaag voor de tweede keer Hybrid seelant gebruikt opzich goed spul maar had wel een fout gemaakl had de dak en zijkanten ingespoten maar was al te ver droog en dan is het echt een drama uit eindelijk prep moeten gebruiken om het weer netjes te krijgen je krijgt namelijk een vette laag die je niet krijgt uitgepoets
 
Ja klopt, je moet echt paneel per paneel doen. Ik kan me vergissen maar opgedroogde sealant krijg je er af door er opnieuw sealant op te spuiten.
Trouwens na 3 verschillende ervaringen met dit product ben ik overgeschakeld op een MF applicator (zo'n blauwe vierkantige), daar spuit ik de sealant op en smeer het uit op het paneel en boen het onmiddellijk op met een MF doek. Werkt prima.
 
Dit soort producten spuit ik nooit direct op een paneel. Naast het feit dat het product op plekken kan komen waar je het niet wilt en dat het een deel weg kan waaien, droogt het ook sneller dan je zou willen. Zoals je nu wel gemerkt hebt. :p @greenman

Eerst op een doek/applicator sprayen, het paneel inwrijven en dan checken of je het kan gaan afnemen.
 
Altijd tevreden geweest over Gyeon Wetcoat, maar had tijdens een actie eens Acquafobia gekocht en na 3 keer te proberen/gebruiken ben ik er toch uit dat ik bij de Wetcoat blijf.

Ben echt niet tevreden over de Acquafobia, altijd wel vlekken :(.

Nog andere producten die ik eens kan proberen?
 
Ik wissel regelmatig tussen WetCoat en Turtle Hybrid Dry & Shine.

Ben er nog niet uit welke mijn voorkeur heeft.