Vorige week woensdag samen met Woody de Subaru voorzien van een volledige exterieur beurt. Ik had de auto nog geen enkele keer gewassen nadat ik de auto had gekocht, dus je weet niet wat je kan verwachten als hij helemaal schoon is. Nou, dat bleek dus allemaal niet echt mee te vallen!
Eerst de Subaru gefoamt en afgespoeld door Woody. Daarna gewassen volgens de 2 emmer methode. Gebruikte producten waren mitt's van Monello en Meg's. Shampoo gebruikt van monello, evenals de droogdoek.
Auto na 't wassen lekker binnen in de loods van de kas gezet. Daarna aan de slag gegaan met kleien. Klei van Mother's en Monello gebruikt inclusief spray van Mother's en de Monello Perfetto. Heb geen Foto's van 't kleien gemaakt. Kwam niet extreem veel vuil van af tijdens het kleien.
Na 't kleien maar eens de lak bekeken. De lak was in slechte staat! Foto's zeggen genoeg. Zo zag de hele wagen er uit, zo niet erger.
Tijdens een testspot met de DAP bleek dat de lak knetterhard was. Swirls en andere defecten bleven bij mezzo op oranje met DAP900. Uiteindelijk is Woody met de Pro aan de slag gegaan met mezzo op wit en op sommige plekken met oranje en mezzo/inizio. Besloten dat ik Woody achter na zo gaan om na te bewerken met de DAP met finale op wit. Heb aan de linkerkant nog finale op zwart erna gedaan maar dit deed naar mijn mening weinig. Sommige delen moesten 't hebben van meerdere passes met de Pro. Tijdens de behandeling begon de blauwe lak weer helemaal terug te komen van de Subaru. Kleinere defecten en swirls zijn er allemaal redelijk uit. Omdat we maar een dag hadden voor alles toch geprobeerd de hele auto te doen. Ergere plekken kunnen altijd nog eens behandeld worden.
Ben vooral erg tevreden over de achterlichten met name door de inzet van Woody. Maar de lichten knapte enorm op van een Pro behandeling. Na 't polijsten was de dag alweer bijna voorbij. Dus besloten om alleen een wax behandeling erover heen te doen. Ik zal binnenkort nog een keer een sealant inclusief wax aanbrengen voor de volledigheid. We hebben de wax van Monello gebruikt, de Ibrido.
Het eindresultaat;
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Beading Foto's;
Morgen gaat de Impreza naar 't schadebedrijf voor herstel van de achterbumper. Vrijdag zal hij weer klaar zijn. Kan niet wachten.,^^