• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

Als eerste een goede open dumpvalve pssssssst.
Men moet wel horen dat er een turbo inzit.
En van een screamer word je echt gek van de herrie.
Aan de verlichting van mijn radio zie ik dat deze aanstaat,horen doe ik hem niet. :D
 
Doe maar niet dat is zo ricer achtig...Hier in de buurt rijd er ook een rond met een dump valve...De hond reageert er constant op :p
Maar screamer pipe is enkel wanneer die @ full boost loopt...en zn overdruk dumpt. Bij 4,5k rpm..Geeft dat een mooi geluidjrofl
 
Quincy;301240 zei:
Mooie upgrade! Wat mij betreft een must voor elke liefhebber :)^

Tis maar wat je mooi vindt...
Ik haal ze eraf, opgelegde letters, wat daar mooier of beter aan is :weetniet
Maargoed, alles beter dan gedeukte platen... Dat dan weer wel...
 
Nog gefeliciteerd met de aanschaf, is zo te zien een heel mooi exemplaar geworden! Veel plezier ermee.

Kentekenplaat is al een mooie upgrade.
 
Gisteravond laat terug gekomen uit Engeland. Vandaag en morgen heb ik nog lekker vrij van werk. Zal eens de foto's posten vanmiddag.

Vanmorgen even de kentekenplaat verlichting gedemonteerd. Lampjes waren kapot. Snel twee nieuwe gehaald, straks maar eens monteren!
 
Vorige week woensdag samen met Woody de Subaru voorzien van een volledige exterieur beurt. Ik had de auto nog geen enkele keer gewassen nadat ik de auto had gekocht, dus je weet niet wat je kan verwachten als hij helemaal schoon is. Nou, dat bleek dus allemaal niet echt mee te vallen!

Eerst de Subaru gefoamt en afgespoeld door Woody. Daarna gewassen volgens de 2 emmer methode. Gebruikte producten waren mitt's van Monello en Meg's. Shampoo gebruikt van monello, evenals de droogdoek.


img0589wb.jpg



img0587ak.jpg



img0592ne.jpg



Auto na 't wassen lekker binnen in de loods van de kas gezet. Daarna aan de slag gegaan met kleien. Klei van Mother's en Monello gebruikt inclusief spray van Mother's en de Monello Perfetto. Heb geen Foto's van 't kleien gemaakt. Kwam niet extreem veel vuil van af tijdens het kleien.

Na 't kleien maar eens de lak bekeken. De lak was in slechte staat! Foto's zeggen genoeg. Zo zag de hele wagen er uit, zo niet erger.


img0599z.jpg



img0600eb.jpg



imgp5370r.jpg



Tijdens een testspot met de DAP bleek dat de lak knetterhard was. Swirls en andere defecten bleven bij mezzo op oranje met DAP900. Uiteindelijk is Woody met de Pro aan de slag gegaan met mezzo op wit en op sommige plekken met oranje en mezzo/inizio. Besloten dat ik Woody achter na zo gaan om na te bewerken met de DAP met finale op wit. Heb aan de linkerkant nog finale op zwart erna gedaan maar dit deed naar mijn mening weinig. Sommige delen moesten 't hebben van meerdere passes met de Pro. Tijdens de behandeling begon de blauwe lak weer helemaal terug te komen van de Subaru. Kleinere defecten en swirls zijn er allemaal redelijk uit. Omdat we maar een dag hadden voor alles toch geprobeerd de hele auto te doen. Ergere plekken kunnen altijd nog eens behandeld worden.

Ben vooral erg tevreden over de achterlichten met name door de inzet van Woody. Maar de lichten knapte enorm op van een Pro behandeling. Na 't polijsten was de dag alweer bijna voorbij. Dus besloten om alleen een wax behandeling erover heen te doen. Ik zal binnenkort nog een keer een sealant inclusief wax aanbrengen voor de volledigheid. We hebben de wax van Monello gebruikt, de Ibrido.

Het eindresultaat;


imgp5388.jpg



imgp5385.jpg



[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


img0623ms.jpg



img0626d.jpg



Beading Foto's;


img0627bo.jpg



[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


img0630gy.jpg



Morgen gaat de Impreza naar 't schadebedrijf voor herstel van de achterbumper. Vrijdag zal hij weer klaar zijn. Kan niet wachten.,^^
 
Dat hebben jullie knap gedaan. Ziet er weer fijn uit! :) Als de achterbumper klaar is, is weer helemaal tof volgens mij.
 
Ja schitterend die kleur! Nu weten we waar Mazda die vandaan heeft gejat....:D

En leuke team-up geweest zo te zien!:)^
 
Jep inderdaad mcshine! Samen met Woody gewerkt en weer veel gezien, gedaan en geleerd. Vooral leuk om eens de pro aan de slag te zien.

Net de sahara van de wagen afgewassen. Al het water gleed van mn lak af! Toch wel zalig, je auto wassen wanneer hij net een detail beurt heeft gehad :heart_eyes:
 
Ziet er goed uit hoor, prachtige kleur dat blauw.

Als je de auto morgen bij de schadehersteller brengt meld dan met nadruk dat ze helemaal nergens mee aan de lak mogen komen. Voor je het weet gaan ze met alle goede bedoelingen de auto wassen of de aanliggende delen van de achterbumper poetsen en dat zou jammer zijn na alle moeite ;)