Laat ik beginnen om
iedereen te bedanken van het carclean-team !
Ook al is veelal Tim ( begrijpelijk ) de spreekbuis vanuit het bedrijf, het valt en staat met de geweldige inzet en positiviteit die er van iedereen af spatte !
Aangekomen werd ik letterlijk en figuurlijk opgevangen door Cees: zo'n geweldige vent met energie voor 10, daar moest ik even voor stoppen.
Ik stapte uit en sprong 'm op/om zijn nek. Gelukkig kan ie wat hebben en ik hoefde dus niet bang te zijn dat ik weer zou terug stuiteren middels het asfalt.
Hans aka RedCat kwam er bij en ik werd zo leuk spontaan en warm verwelkomd .... stiekem geeft je dat toch een goed gevoel.
Samen zijn we nog even naar zijn luxe bolide gelopen en eerder geschrevenen was idd waar: die auto hoor je niet als ie aan staat, als een zonnetje, echt ongelooflijk.
Cees bliepte wat in zijn walkie-talkie en ik mocht doorrijden naar het parkeerdek. Vanuit daar naar beneden gewandeld en zo terecht gekomen in het circus wat CC's-SDD heette.
De nieuwsbrief had zeker niet gelogen: veel meer stands ( en super aangekleed ), de uitdeukservice, de afhaalbalie en een geweldig team van de firma Auto Finess aan de rechterzijde.
Aan de linkerkant stond een Focus RS in matzwart welk gewassen werd door Nanolex, de koffiekraam ( met zalige brownies ), de snackcar en de firma's Meguiar's en Autoglym.
De supermooie nieuwe beachvlaggen en de opblaaspoppen van Mr Skittles³ en Poorboys World staken overal boven uit.
Damn dit ziet er even geweldig uit, met alle aanwezige liefhebbers en detailers moet dit wel een super mooi geheel gaan worden !
Er stonden al een aantal auto's spik en span naast elkaar en men was stiekem bezig om toch nog wat puntjes op de i te zetten ?!
Fotografen, liefhebbers en eigenaren stonden al dit moois te begluren en het beloofde een spannende strijd te worden: dit waren immers de auto's die mee gingen doen aan de Best Of Shine.
Een praatje hier en een praatje daar, koffie in de hand en overal blije gezichten .... kijk daar doen we het voor, immers zijn we hier toch samen omdat we dezelfde passie delen.
Over passie gesproken: toch best geinig als je Marcel en Frans in gesprek ziet en hoort over de Kreidler, de Mobylette en andere golden oldies uit de jaren '60 en '70.
Je ziet de glinstering in de ogen, een bepaalde toon tijdens het spreken .... jip, die hadden elkaar wel gevonden.
Over Frans gesproken; zoals te zien is op eerder geplaatste foto's is hij zo fantastisch geweest om zijn
waanzinnige collectie Dodo Juice in koffer uit te stallen,
ik kan jullie verzekeren dat het in het eggie nog mooier is en daarom wil ik Frans ook middels deze wijze bedanken voor zijn bijdrage.
Dodo Juice zei ik? Owww yeah, niet alleen PJ maar ook Dom was van de partij .... de uitgelezen kans voor de dodoholics om hun goodies te laten signeren wat ook zonder morren werd gedaan.
Sterker nog, de heren vinden het geweldig en zijn zo retetrots op hun bedrijf en diens klantenkringen doen het met alle liefde.
Dit is ook niet alleen te zien aan 'Mr Stroopwaffel' - PJ die zoals altijd de boel ondersteboven zet met zijn geweldige en uitbundige aanwezigheid,
dit is ook aan alles te merken bij Dom: als fan vond ik het geweldig om hem te horen praten over het bedrijf in zijn algemeenheid als mede diepgaande en gedetailleerde kennis en ervaring van de producten.
Helemaal top was het om gewoon rustig op ons gemak over van alles en nog wat te praten; geen druk, geen pressie, nee alle tijd om nemend voor mij:
zijn vragen beantwoorden, mijn vragen op zowel zakelijk als privé gebied, alles kwam rustig aan bod.
Even los van de SDD ( excuse moi, maar vind persoonlijk te mooi om niet te plaatsen ): mocht ik tzt besluiten om een keer naar de UK te komen,
dan kan/mag ik verblijven bij PJ en Dom benadrukte nog eens dat ik over zaken zoals eten/drinken/entree etc geen zorgen hoefde te maken .... er zou voor mij worden gezorgd
( zeg nu zelf, mag ik daar stiekem een strakke plasser van krijgen, ja toch ! )
Maar goed ik kom weer terug op de SDD: speciale vriend Jeroen aka Mr Pepper was ook van de partij en hij en hij deed zijn naam eer aan ....
zalige pepersaus, hete pepers en peperpoeder werd verspreid onder een aantal gelukkigen ( waaronder ik ).
Wat heeft dit met de SDD te maken vragen jullie je wellicht af: simpel, niet alleen het thema detailing maar ook 'verbroedering' ( om zo maar te stellen )
is een onderdeel en goed voorbeeld van wat zo'n dag als dit te beiden heeft: het samen zijn en samen denken en doen maken de dag zo fantastisch.
Cees gaf nog een demonstratie met de DAP. Zowel polijsten als het dun aanbrengen van een wax kwam aan bod. Het was ook goed om te zien dat mensen niet schromen om vragen te stellen !
Rond een klok van een nieuw aanbiedings-blok zag je ineens dat er een rij ontstond. De ingehuurde tovenaar deed zijn kunstje en ook al sta je er bovenop, vol verbazing en 'HUH?' ga je weer wat meter verder.
Het was dit jaar zo goed geregeld dat je niet eens je bakje koffie op kon drinken, je kon omdraaien en zien dat er simsalabim de hele rij gewoon al weer weg was !
De 4 kassa's werkten subliem + de mannen en vrouwen in het magazijn werken subliem + de ophaalbalie met nummerweergave op een groot scherm werkte subliem !
Je kan mij veel vertellen maar als er nu nog geklaagd moet worden dan snap ik er in elk geval niks meer van .... het was gewoonweg superdeluxe geregeld allemaal.
Tim hobbelde van links naar rechts, had ( zo leek het in elk geval ) alles onder controle en had zelfs op een drukke dag als deze de tijd om een praatje te maken met iedereen die dit wilde.
Rond de klok van 4 trok de lucht helemaal open, het zonnetje scheen op onze bolletjes en dit was het voorteken dat de BBQ gezegend was
De kleinere ingeschreven groep bleef over en samen met het geweldige personeel en de gastbedrijven konden heerlijk genieten van de wederom super georganiseerde BBQ !
Je zag dat iedereen moe maar voldaan was. Heerlijk op ons gemak napraten over de dag. De ervaringen delen gezien vanuit 'de consument' en die van de het bedrijf onder het genot van een hapje en een drankje.
Dan is het tijd dat het is afgelopen. Nou ja afgelopen, de hele santenkraam staat er nog. 1 Grote bende van tenten, vuilnisbakken, rommel etcetc.
Vele handen maak licht werk en het is mooi om te zien dat het resterende aantal mensen bestaand uit ingeschreven, medewerkers en zelfs de uitgenodigde firma's de handen ineen slaan
en zo de gehele reutemeteut op de ruimen en weer netjes achter te laten.
Terwijl Tim zijn nieuwe bolide uit de verborgen plek haalt, gaan wij nog even lekker met napraten en kwijlen van het zwart-witte-monster: WOW WOW WOW wat een mooie bak is dat !
Uiteindelijk vind iedereen het welletjes en gaat richting huis: moe, voldaan, goodies op zak en weer een mega super dag in de knapzak.
Voor hen die het hele verhaal hebben kunnen uitlezen ( hahahaha ): bedankt voor het lezen van mijn visie en ervaring en dank jullie allen voor deze geweldige dag