Heya Peeps,
Even een suggestie wat betreft de verlichting in de tent;
Nu ik dingen lees over foto's moest ik denken aan de tent, de mensen, foto's maken, verlichting...
Ik heb een tijd geleden gewerkt bij een evenementenbedrijf waar wij veelal aan partyverhuur deded. Tenten, podia, omheining, terrasverwarmers, stoelen/tafel/etc.
Als verlichting hadden wij waterdichte, lichtgewicht, in parallel-geschakelde armaturen om in tenten te hangen of andere plaatsen. Je kon deze 'strings' bestellen in verschillende lengtes en kleurwarmte. (LED warm licht en spierwit)
Het mooie hiervan was dat dit niet eens zo gek duur was, per dag. Als ik mij goed herinner, was een string van 25m, armaturen van zo'n 70-100cm en dus zo'n 10 armaturen op de string, al te huur voor een prijs van €99,-. Dit was dus als je een losse string afnam en verder geen tent ofso. De belasting viel enorm mee, ik heb mij toen laten vertellen dat dit gewoon op 230v aangesloten kon worden. Uiteraard is een lege groep dan veilig, maar vaak zag ik meerdere strings op een haspeltje zitten zonder problemen.
Inmiddels is dit bedrijf over de kop omdat er bij klusjes in het buitenland er meer terugkwam als er heen ging... Do the Math.
Maar er zullen vast toch wel andere aanbieders zijn?
Ik zag nu her-en-der wat rigging staan met lampen erop, misschien is bovenstaande een tip voor volgende evenementen.
Greetz