• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Summer Detail Day 2015 - Zaterdag 29 augustus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dibbuz : ...wauw, niet minder als, WAUW!

Ik was die bolle die te vroeg bij jou was voor de Gyeon KortingsTijd, haha!
Ik heb toen een bestelling bij jou gedaan en later getracht bij je collega naast je, die kale... of die vrouw.. Kale Vrouw.. zoiets..:-D

Ik kan niets anders zeggen dan; Die service van jullie is belachelijk... GOED!


BMWlover;n430258 zei:
SanderBakker Hoi Sander, die jongemannen in die 2 tuinstoelen waren mijn pa en ik, respectievelijk 74 en 45 jaar oud. Dank voor compliment dat je jonge mannen zei. Hihi.
Oooh, die 2 vakantiegangers, haha! Vriendelijk afscheids comité op weg naar de auto. Plusje voor jullie!


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Maupie00
Ik heb heel veel plezier gehad op ssd dag!!vooral de kortingen waren egt super. Wat ik ook heel leuk vomd was de polish battle!!egt eenaanrader voor volgend jaar!! Het was vooral leuk om te doen van hoe goed je het kunt polijsten in 2,5min tijd:-D
Ik zelf het maar 45min in de rij gestaan wat ik goed te doen vond. Ook de show en shine was leuk om aan mee te doen waar je veel van leert en ook veel met mensen in contact komt. Wat ook vooral leuk was. Volgend jaar ben ik er zkr weer bij met de show en shine en met de polish battle!! Ook was het leuk om het personeel van carclean te ontmoetten . :-D waar ik lekker mee heb gekletst
 
Eigenlijk moet volgend jaar iedereen een naambordje met forumnaam opdoen, heb het idee dat ik met heel veel mensen van het forum heb staan praten.
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
Bikkel;n430187 zei:
Zwarte bus is ook heel mooi, bussen waren even strak en even mooi.
De doorslag dat ik 1e werd was dat mijn bus echt gebruikt word, 98000 km in 23 maanden. En de zwarte bus 2000 km in 5 jaar.

Voor mij inderdaad de terechte winnaar van de beperkte opkomst. De zwarte bus stond er ook mooi bij, maar wat de meeste misschien niet gezien hebben (omdat ze vrij snel open stond) waren enkele swirls op de motorkap als ik goed heb gekeken hé ;). En natuurlijk helemaal correct dat ze het gebruik in rekening brengen. Ik had ook m'n nieuwe wagen van 2 weken erbij kunnen zetten, maar daar gaat detailen niet om, waarmee ik niet wil zeggen dat je niet mag deelnemen met een showcar. Maar ik heb meer met wagens die gebruikt en bijgehouden worden.
 
Inderdaad op de motorkap van de zwarte bus zaten aan de rechterzijde wat krassen, heb ik ook gezien.
Vind het jammer dat er niet meer auto's stonden.

En ik hou / hield de bus al gewoon bij, elke 2 weken ff wassen met het handje.
Maar had voor de SDD een heel schema gemaakt van wat ik wanneer ging doen aan de bus.
Het schema was vanaf begin augustus, tot de ochtend van de SDD.
De bus is te groot om op een zaterdag even de bus helemaal te kleien en te polijsten, heb ik dus in delen gedaan.
En als ik een deel klaar had, ging er wax op. En zo heel de bus doen.
Met een zijkant ben je dus al bijna een hele dag bezig.

Al met al, is er meer tijd in gaan zitten als ik had gepland.
Maar het resultaat is wel heel mooi.

En het mooiste vind ik toch dat andere forum leden het over de mijn busje hebben.
 
Wat Jeroen ook al eerder aangaf is er in de afgelopen jaren veel veranderd qua SDD. Ik weet nog wel dat alleen Dodo Juice er stond als standhouder.
De rijen waren dit jaar al veel korter als voorgaande jaren al merkte je vooral tijdens de Gyeon kortingen dat het ineens erg druk werd.


Deze editie ben ik er naast Wilma ook met 2 nieuwe detailers in spe geweest. Zelf hadden we ook nog een kleine bestelling en moesten we nog een bestelling voor een kennis meenemen die op het laatste moment niet kon komen.

Ik ben bijna bij alle stands langs geweest maar er waren grote verschillen zichtbaar.
- Turtlewax had echt eigenlijk niets liggen, 3x langs geweest maar ook steeds onbemand ,
- AutoGlym had ook veel spullen mee en kon ook veel zaken laten zien. Alleen jammer dat de Insignia onder de swirls zat.
- Gyeon had veel spullen mee maar kon niets laten zien of demonstreren. Vond ik persoonlijk een grote misser omdat er best veel animo voor was.
- Mequiars had alleen spullen mee waar ik als detailer eigenlijk niks mee kon.
- AutoFinesse zaten inderdaad alleen maar in en om hun bus, wellicht dat ze ook "hun" demo auto miste.
- Rupes kon goede uitleg geven en veel laten zien. Grote plus was dat er gewoon Nederlands gesproken kon worden.
- Waxaddict ben ik niet geweest omdat ik daar niets mee heb.
- Scholl concept had gedurende de dag wat demo's al vond ik wel dat er weinig werd uitgelegd.

De twee uitblinkers vond ik Dodo Juice & Nanolex.
- Dodo Juice was zoals vanouds heel gezellig door PJ die er echt een feestje van maakte. Hij nam ook echt de tijd om zaken uit te leggen.
- Nanolex had de zaken ook prima voor elkaar. Goed om te zien dat Florian een echte detailer ad meegenomen om inhoudelijk om de vragen in te gaan.
Ook een hele hoop tips gehad waar je in de praktijk echt wat mee kan.


De twee detailers in spe vroegen waarom er eigenlijk geen stand van Monello was. Eigenlijk best wel een goede opmerking want ik denk dat 3/4 van de aanwezigen met Monello werkt.
Misschien een tip om volgend jaar buiten een CC info stand te maken voor zowel Monello als voor beginners die informatie zoeken.


De dag zelf was erg leuk aangekleed. Vooral de tent was een groot pluspunt want daardoor was het goed uit te houden.
Wat ik wel miste waren een paar afvalbakken want die stond eigenlijk alleen maar bij de snackwagen.
Ook de DJ draaide leuke muziek op een lekker volume.


Gedurende de dag heb ik bij de stands en de afhaal balie heel veel leuke goodies meekregen die we gaan doorschuiven naar een 14 jarige jongen die zich in het detailer aan het verdiepen is.


.
 
  • Leuk
Reactions: Tim en Cordoba
Jeroen;n430197 zei:
Ik weet nog goed hoe de opzet met SDD voor de eerste keer was,... Al die mensen die nu nog zo zitten te mekkeren over wachttijden, onduidelijkheden of wat nog meer van voor, tijdens of na de SDD hadden er toen zeker niet bij moeten zijn,..
Was er dit jaar niet bij, ..

Sorry Jeroen, maar duidelijk een voorbeeld van een voorbarige reactie zonder dat je weet hoe het echt is geweest. Andere jaren was er bijna altijd wel een moment te vinden dat je met een halfuurtje in de rij staan, aan de kassa stond, in mijn beleving was het nu vergelijkbaar met de 1e editie. Ik heb één keer in de rij gestaan van pakweg 14 uur tot ongeveer 15.15. De ruimte tussen de overkapping voor de deur van de winkel, tot aan het begin van de Best of Shine competie was nu gevuld met één gigantische tent, en op het hoogtepunt dreigde de staart van de rij buiten de tent te komen. Ik heb ook nog even met Tim gesproken waarom er juist op het drukste moment maar 3 kassa's gebruikt werden. De reden was simpel: er waren zieken, en om te voorkomen dat het bij het afhalen helemaal fout zou lopen, heeft ie personeel heen en weer moeten schuiven.

Eigenlijk maar één punt gezien dat echt voor verbetering vatbaar is: er stond een enorme rij voor het afhalen, toen mijn nummer eindelijk(of ik was gewoon wat ongeduldig) op het display stond, stond er een flinke rij voor de afhaalbalie, bij vragen stond men inderdaad in de rij, pas na een hele tijd bleek dat er mensen in de rij stonden te wachten tot hun order klaar was. Misschien dat daar iets aan gedaan kan worden, dat mensen eigenlijk niet de toegang tot de afhaalbalie blokkeren voor mensen waar de order wel voor klaar staat.

Verder een dikke pluim voor de medewerkers die een hele lange dag hebben moeten bikkelen, en hun best hebben gedaan om alle bezoekers zo goed mogelijk van dienst te zijn.:)^
Ook de organisatie met alle merkenstands en demo's, was gewoon klasse en nog weer beter en uitgebreider dan voorgaande edities.

Bikkel Gefeliciteerd met de prijs (lijkt mij voor de jury buitengewoon lastig om een echte werkbus, een showbus en daily drivers en showauto's in één klasse te moeten vergelijken, en dan heb ik het niet eens over een ander oud prijswinnaar (de matblauwe Audi).

Hij was nog steeds de eerste bereider van de auto
Overigens lijkt me zwaar op de maag liggen zo'n Peugeot, maar zag er netjes uit.

Vorige jaren waren er ook deelnemers met een klassieker zoals bijv. een Mustang uit de jaren 60.
 
RedCat;n430244 zei:
@SanderBakker,

Zijn echte vaklui bij DSH

Dit jaar was er nog een 2e bedrijf aanwezig, en die heeft bij een totaal andere meeting ook de Leon van Dibbuz onder handen genomen, dus dat ie nu aanwezig was, zegt denk ik ook iets. Vanmiddag trouwens op een andere meeting geweest waar 50 euro gevraagd werd, maar pas ter plekke bleek dat dit een prijs per paneel was (wat dat betreft is de prijs per deukje bij de SSD toch wel duidelijker, en weet iedereen vooraf waar ie aan toe is.
 
Juffer1 ; De spijker op z'n kop qua stands.

Ik was benieuwd of er bij Gyeon wat te leren zou vallen. Ik had de Gyeon Trim getest en was onder de indruk. Ook de vele goede ervaringen van het forum maakte mij erg benieuwd, maar helaas viel er weinig te 'halen' qua info.

Autoglym benaderde ik met een vraag over enkele producten. Helaas kon de beste man mij alleen vertellen wat er op de achterkant van het flesje stond, maar dan in een mooi verhaal.

Meguiars bestond uit vader en zoon, zoals ik begreep. Ik vond de zoon nogal bot en kon mij eigenlijk alleen vertellen dat hij recent in de detailingwereld was gestapt bij zijn vader. Bij de vraag of er een compound en/of pad was van hun merk om de hardere lakken aan te pakken, kon hij alleen vertellen dat hij met een excentrische machine een BMW X6 he-le-maal strak had gekregen. Hij was alleen even vergeten met welke compound dat precies was, maar hij dacht aan de Pro-lijn, want met de commerciële lijn had hij geen ervaring.

AutoFinesse was inderdaad een beetje vaag... Liepen rond of verstopt in dat kleine autootje. Leek alsof ze er helemaal niet wilden zijn.
Had daardoor ook niet echt de behoefte om iets te gaan vragen.


Rupes was inderdaad behulpzaam en nam de tijd voor je. Je kon machines proberen, etc.

Scholl heeft in mijn ervaring juist wél veel uitgelegd. Dit had misschien ook te maken met het feit dat ik door bleef vragen.
Uiteindelijk heb ik zelf met de S20 mogen polijsten en een fles S20 meegekregen.


Nanolex kende ik eigenlijk niks van en wanneer ik kans zag om er even langs te lopen, zag ik niemand.
Toen Jansen wat ging vragen kon ik er niet echt aan touw aan vast knopen. Maja, lette ik wel op..?

En de uitblinker vond ik inderdaad ook de Dodo van Dodo Juice!
Wat een geinige kerel die behoorlijk veel wist. Tips & Tricks gekregen en handige feitjes.



Juffer1;n430289 zei:
De dag zelf was erg leuk aangekleed. Vooral de tent was een groot pluspunt want daardoor was het goed uit te houden.
Wat ik wel miste waren een paar afvalbakken want die stond eigenlijk alleen maar bij de snackwagen.
Dit viel mij ook op. Helemaal door de vele blikjes en dergelijke die je bij stands zag staan. En ja, thank god for that Tent!

Wat betreft deze snackwagen; Die was al redelijk snel door zijn dranken heen.


Greetz
 
Juffer1;n430289 zei:
De rijen waren dit jaar al veel korter als voorgaande jaren al merkte je vooral tijdens de Gyeon kortingen dat het ineens erg druk werd.

Niet naar mijn beleving, voor zover ik me herinner was de rij in 2013 over de hele dag gezien korter.
Toen was het volgens mij een half uur tot veertig minuten dat ik in de rij heb gestaan en dat was nu 1 uur en 20 minuten.

Tot richting 1 uur viel het mee, daarna werd het ineens veel drukker.
Ik dacht rustig aan te kunnen doen, omdat ik zo tussen 2 en 3 bij de kassa wilde zijn.
Om half twee stond echter de rij al voorbij de BMW van Tim, dus toen ben ik er maar in gaan staan.
Op het moment dat ik op de hoogte van de DDJ stand was, zag je verder nauwelijks iemand bij de kraampjes, het merendeel stond in de rij.
Toen ik redelijk vooraan stond en de rij bekeek, toen leek het alsof hij bijna aan de andere kant van de tent, tot buiten stond.
Voor mijn gevoel, was er ook veel meer volk als in 2013, waardoor die rij zo lang was.
 
Frans;n430298 zei:
Tot richting 1 uur viel het mee, daarna werd het ineens veel drukker.
Ik dacht rustig aan te kunnen doen, omdat ik zo tussen 2 en 3 bij de kassa wilde zijn.
Om half twee stond echter de rij al voorbij de BMW van Tim, dus toen ben ik er maar in gaan staan.

Ik had precies hetzelfde. Ik zal dus wel naast je gestaan hebben... En zelfs toen nog niet aan je voorstel gedacht...

Volgend jaar inderdaad naambordjes! Misschien moeten ze dáár de giveaways op instellen.


Jij niet bordje naam, jij niet graties spulle!
 
Ook vanaf hier weer de complimenten betreft de SSD. Het was weer een gezellige dag met het nodige vermaak. De grote tent was een goede zet met het wisselvallige weer in het achterhoofd. Sja dat je soms lang in de rij staat... Met zulke kortingen moet je ook niet zeuren, wees blij dat ze er zijn en dat ze ook online geldig waren, scheelt weer een boel beetje extra rij. Door cts stond de hobby al even op een laag pitje maar nu herstellend van de operatie kan ik niet wachten om binnenkort weer ouderwets aan de slag te kunnen gaan. Deze dag was een goed begin in de juiste richting. Ook erg leuk om de SSD door de jaren te zien evolueren. Zoals eerder gezegd, elke nieuwe editie worden de voorgaande knelpunten verbeterd. De Bbq was weer goed met een apart einde. Leuk om weer wat oude bekenden uit de hobby te zien, heb er helaas ook een paar gemist.
Volgende ronde zijn wij er weer bij. Dames en Heren Carclean, bedankt voor de leuke dag !
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Bikkel;n430175 zei:
Ja heb de Best of Shine gewonnen, met de zilveren Ford bus.
En ook de Polish Battle gewonnen.

En ik de halve finale van jou verloren:|~*
Nu heb ik tenminste een gezicht bij een naam:)^
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Frans;n430265 zei:
Mooie bestelling Maupie00 dat je er veel plezier van mag hebben.
Was jij trouwens degene die met twee tassen in de rij stond?
Dacht al bij mezelf; die gaat behoorlijk inslaan.

Voorraad misverstandje ook weer prima opgelost door Carclean. :)^

bedankt Frans,
ik stond op een gegeven moment idd met 2 tassen en een dap in de rij, gelukkig waren we met zijn 2e, mijn broertje was mee, die heeft alles even in de auto gelegd.

misverstandje is zoals gewoonlijk weer netjes opgelost door carclean.

ik ga er volgend jaar weer bijzijn indien mogelijk.
 
Bikkel;n430187 zei:
Zwarte bus is ook heel mooi, bussen waren even strak en even mooi.
De doorslag dat ik 1e werd was dat mijn bus echt gebruikt word, 98000 km in 23 maanden. En de zwarte bus 2000 km in 5 jaar.

Eerst en vooral een dikke proficiat met de best of shine, jouw bus stond er knap bij.
De mijne heeft ondertussen wel al iets meer dan 2000km, was het maar waar :D. Momenteel heeft ze 45 000km, het laatste jaar heb ik ze inderdaad maar een 2000km gebruikt.
De eerste 2jaar was het echt mijn dagelijks vervoermiddel waar ik echt alles mee deed, van woon werk verkeer tot naar de slijke crosparcours rijden.
Door de jaren heen zijn er zoveel uren werk en geld in de bus gekropen dat ik het echt niet meer kan opbrengen om hier dagelijks mee te rijden.
Het doet mij veel meer plezier om er gewoon in het weekend op een zonnige dag wat kilometertjes mee te doen en te weten dat ze mooi blijft.
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah en Bikkel
BC911;n430285 zei:
Voor mij inderdaad de terechte winnaar van de beperkte opkomst. De zwarte bus stond er ook mooi bij, maar wat de meeste misschien niet gezien hebben (omdat ze vrij snel open stond) waren enkele swirls op de motorkap als ik goed heb gekeken hé ;). En natuurlijk helemaal correct dat ze het gebruik in rekening brengen. Ik had ook m'n nieuwe wagen van 2 weken erbij kunnen zetten, maar daar gaat detailen niet om, waarmee ik niet wil zeggen dat je niet mag deelnemen met een showcar. Maar ik heb meer met wagens die gebruikt en bijgehouden worden.

Volgens mij waren de enkele swirls gewoon wat waas van product. Het was mij later op de dag ook opgevallen, en ben er nog eens met een detailspray over gegaan en het zag er weer proper uit.
Deze week nog eens goed bekijken onder de lamp dat ik nog iets vind van swirls :).
 
@Vivairo: zoals ik schreef zou het kunnen dat ik niet goed heb gekeken. Heb niet de gewoonte om er dan met m'n vinger over te gaan om te kijken of het waas is van een product of niet, zou ik zelf ook niet leuk vinden als iemand dat deed op mijn wagen ;). Maar zoals Bikkel schreef moet je even in de rechter bovenhoek van je motorkap kijken, volgens mij zaten daar enkele swirls / vegen. Ik weet het, is mierenneuken en je hebt een donkere wagen, maar daar gaat het toch om bij detailen :-D.
 
Zaterdag ook voor de eerste keer geweest, had het groter verwacht, maar denk juist dat het goed was dat het niet groter was. Nu al veel mooie merken en ontzettend veel info opgedaan.

Ik was er rond 11 uur en toen stond er al een forse rij voor de winkel. Zelf besloten dit jaar niets te kopen op de SDD, beetje kat uit de boom kijken, wie weet volgende editie.

Vind het jammer dat mensen om kortingen beginnen te zeuren, of give-aways. Het is nu eenmaal ramdruk op zo'n dag en de heren van Carclean rennen zich de voeten onder hun lijf vandaan om het je naar de zin te maken. Jammer dat je de give-away niet hebt of die korting. Next time better luck. En ook online gaat het bestellen gewoon door, waarschijnlijk vandaag ook nog.
Ik vond het top geregeld en kom de volgende keer zeker weer.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RedCat
Status
Niet open voor verdere reacties.