• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Super Degreaser

hulpje58

Detailing rookie
19 mrt 2010
7
0
Ik heb een beginner: mij is aangeraden voor mijn wielen (kasten) en velgen super degreaser van meguiar"s te gebruiken. Mijn vraag is wat dit spul doet, moet je de velgen altijd weer met b.v. RIM wax nabehadelen als dit product hebt gebruikt.
groetjes
 
Het doel van de Rimwax is juist dat je geen agressieve reiniger meer nodig hebt, maar gewoon shampoo kunt gebruiken, die , bij een juiste dosering, de waxlaag niet zal aantasten.

Wanneer je Super Degreaser gaat gebruiken is de waxlaag weg.
 
Wie heeft dit aangeraden?

De naam zegt het al, het is een ontvetter (degreaser), zijn velgen vet? ;) Als ze in de wax/sealant staan wel, je verwijderd dan dus eventueel aanwezige wax/sealant. Dus het antwoord op je vraag om ne te behandelen met rimwax... Ja! Maar de rimwax zorgt er voor dat je je velgen niet meer op die menier hoeft schoon te maken, een sopje met shampoo en goede velgenborstels moet voldoende zijn om je velgen weer snel en makkelijk schoon te krijgen! :ja
 
ik kon er in ieder geval prima de wielkassen mee schoonmaken. Het lijkt me een soort APS. Maar voor de wielen (of ik moet ze zwarten) en velgen zal ik er maar niet te scheutig meezijn.
 
zwarten? :weetniet Toch niet die bandenzwart van Valma? :-&

Banden kun je er perfect mee reinigen, daarna een bandengel aanbrengen (GEEN bandenzwart!) ;)
 
Euh, Wolfgang is juist een van de duurdere merken... :grinning:

Wel ERG mooi spul; een van mijn favo's :heart_eyes:
 
Voor de banden gebruik ik de laatste tijd de VRP. Vind hem veel mooier afwerken dan de Meg, en hij trekt echt in de band. Ook de duurzaamheid is een stuk beter.
 
Ik denk dat ik een grote fles smartgel heb :D , Naast de super Degreaser gebruik ik ook meguiars Gold Glass instant weel cleaner ik hoop dat dit de Rimwax niet weg haalt.
 
Beste Hulpje58.
Ik moet je ten zeerste adviseren jezelf wat grondiger in te lezen in dit onderwerp. Ik kan je de topics waar men je adviseert hoe wielen te reinigen en te onderhouden ten zeerste aanraden. Vermoedelijk dat je er dan zelf veel beter uit komt wat je nodig hebt.