• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Super Top's '89 Mitsubishi Lancer 4WD

@ Bart
Dank je! De Lancer GTi heb ik gevonden op autoscout24.de
Daar staat stom toevallig ook een Lancer C77 4WD zoals ik heb in het donkerrood. Alleen ziet die er niet echt best meer uit. Al heeft die minder gelopen dan die van mij.

@ Addy
Dank je wel!
Mijn Lancer lijkt erg op de Galant hachback van het model dat je gehad hebt. Maar dan een maatje kleiner.
Zo'n Galant rijd erg lekker. In mijn Colt en Lancer kan ik ook zonder moe te worden 1000 km rijden. Rijd gewoon erg lekker.
Lekker veel auto op je 19e. Ik ben begonnen met een Suzuki Swift. :-"
 
Ik wilde toen geen golf of escort zeg maar en deze kwam ik tegen.
Voordeel van die rugverstelling van de voorstoelen vond ik die hendeltjes ipv draaiknoppen, altijd makkelijk als je net verkering heb. :)_[]

Wij hebben trouwens ook een dik half jaar alleen met een cinqocento gereden. Mijn astra had ik toen weg gedaan. Dat heb je na een half jaar ook wel gezien hoor.
 
Haha ik wilde geen Golf of Astra.
Astra is niet gelukt om daaruit te blijven. Ik kreeg een aanrijding met de Swift en had een auto nodig, ik kon toen een Astra F GT kopen. Die heb ik een jaar gehad. Toen was hij weggeroest.
Sindsdien heb ik de Colt.

Stoelverstelling is inderdaad wel lekker snel. :)_[] Een tussenstand heb je niet tussen de standen van de rugleuning maar eigenlijk wen je daar ook snel aan.
 
die 4wd is toch netjes!
hij is een beetje ver"gamma tuned" zullen we maar zeggen.

maar verder nog een prima auto.
blok ziet er ook netjes uit!

denk dat je hem wel kunt krijgen voor 350,-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor 350,- euro een berg zeldzame onderdelen, ik zou het onmiddelijk doen!

Als iemand voor ongeveer net zoveel geld een complete quattro aanbood dan stond ik s'avonds er al met een aanhanger.
 
vraagprijs is 600,-
maar als je handig bent kan daar best wat vanaf.
en zelf voor 600,- is het een mooie berg spullen.
 
Zonde van de schade! Mooi project dit. Super dat je er alles aan doet om deze zeldzame versie op de weg te houden. :)^
 
Heb hem gebeld.
Hij heeft al een potentiële koper. Werd gevraagd of ik zaterdag terug wilde bellen.
Als hij er dan nog is kan ik hem kopen.
Daarna kijk ik wel in wat voor staat de auto verkeert. Is hij goed dan kan ik hem wellicht erbij nemen en gewoon rijdend houden en een andere motor zoeken voor de witte 4WD.

Eerst maar eens kijken of dit door kan gaan.
 
Bedankt Bart! Blok zweet een beetje bij het kleppendeksel zo te zien, voor de rest is het slecht te zien wat de staat van het blok is. Echt vies is het niet na al die jaren. Maar een telefoontje en je weet het wel.
 
Zo even een update.

Afgelopen weekend ben ik naar Oost-Duitsland geweest om wat op te halen.
Heb er een weekend van gemaakt omdat het zo'n 700km rijden was en met aanhanger ben je niet zomaar even heen en weer.

Zo gingen we op-weg naar het oosten.
IMG_20120225_141121.jpg


Toen we op de binnenwegen kwamen zagen we op sommige plaatsen aardige sneeuwhopen langs de weg.
Maar de weg verder was prima.
Door gereden naar een plaatsje waar een plek zou zijn waar je met de camper mag overnachten.
Helaas bleek die "camping" niet open te zijn in de winter. Dit in tegenstelling tot wat op internet stond.
De volgende ochtend had een verassing in petto.
Er bleek een redelijke laag sneeuw te zijn gevallen in de nacht. Zo'n 10 tot 20 cm.

IMG_20120226_102919.jpg


Dit leverde vooral problemen op bij het wegkomen. De camper die bepakt makkelijk over de 2500kg gaat en een lege trailer van 650kg erachter had ondanks de winterbanden moeite om boven te komen.
We stonden namelijk in een dalletje. Op een gegeven moment werd het weggetje te steil om het gewicht door de sneeuw omhoog te krijgen.
Een lokale oost-Duitser zag me worstelen om boven te komen en kwam op een gegeven moment met een kleine motor-sneeuwruimer to the rescue.
Hij grapte dat het me een borrel zou kosten. Dus heb ik hem een goed glas whisky gegeven. Die hij zowat in 1x achterover sloeg. Buiten de auto ging hij dan ook meteen onderuit.
Nadat hij de meeste sneeuw geruimd had was het een stuk eenvoudiger om boven te komen. En zijn we naar het doel gegaan waarvoor we kwamen.

Ik had namelijk een Mitsubishi Lancer C77 1.8 8v 4WD gevonden in Duitsland. En deze gingen we ophalen. Ik had m'n vader mee gevraagd omdat mijn Duits niet zo geweldig is.
De Lancer heeft pas 115.000 op de teller staan en er zijn recentelijk redelijk wat nieuwe onderdelen op gekomen.
De C77 Lancer is in Duitsland ook best zeldzaam. In heel Duitsland waren er maar 12. Nu dus nog maar 11.

IMG_20120226_152521.jpg


IMG_20120226_155043.jpg


De carrosserie is helaas niet in heel beste staat. De witte van mij ziet er gelukkig een stuk beter uit qua carrosserie. (schade buiten beschouwing latend)
De motor gaat zowiezo in de witte 4WD. De rest van de auto laat ik voorlopig nog in elkaar zitten. Mede omdat ik niet genoeg opslagruimte heb om alle losse onderdelen zoals versnellingsbakken, aandrijfas en achteras kwijt te kunnen.
Wel heb ik nu een goede uitlaatlijn. Dus dat RVS project kan nog even uitgesteld worden.

Jammer dat het geen GTi motor is geworden. Dus meer vermogen zit er nu niet in.
Maar ik heb gezien op enkele amerikaanse Mitsubishi/DSM forum's dat het vaker gedaan is om op de 1.8 SOHC 4G37 motor een turbo te plaatsen.
Dat is wel interessant dus ga ik me daar maar eens inlezen. Of dat misschien wat is in de toekomst.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst:party:

Ziet er op de foto's nog best net uit!

Ben benieuwd naar het turbo project :-"
 
Eindelijk goed nieuws Tjalling! Het gaat je weer voor de wind :party: Mooie aanwinst, vooral technisch als ik het zo lees. Passen carrosseriedelen van een gewone Lancer niet?

Leuk verhaal en foto's trouwens! Succes met de engine swap :ja (en fijn dat je nu ook een goede uitlaat hebt)
 
@ Iedereen: Dank je! Was wel een leuk weekend. Je maakt zo wel wat mee. :-b

@ Gideon:
Carrosseriedelen passen wel. Ook van de Colt. Dat is waarom ik de witte Colt gekocht had.
Die ligt nu helemaal uit elkaar en staat op het punt om afgevoerd te worden.
Deze Lancer heb ik met name gekocht voor de motor en de aandrijflijn. Die is immers ook behoorlijk zeldzaam. En er is pas nog een tussenaslager vervangen. Al weet ik niet of die van de aandrijfas voor is of van de aandrijfas naar achter. Dat ben ik vergeten te vragen.

Komt goed! Deze motor loopt veel beter als dat de motor van de witte 4WD ooit heeft gelopen sinds dat ik die kocht.
 
Mooie aanwinst Tjalling, veel sucees met het overbouwen, maar dat zal best goedkomen verwacht ik zo. Jij bouwt makkelijker een auto op dan dat ik het gras maai.
 
Mooie wagen geregeld. Ik hoop dat alles voorspeodig zal verlopen voor je. Hier in de buurt staan ook nog twee Mitshubishi's te koop, een Lancer uit '90 met een 1.3GL en een Lancer uit '94 met een 1.6GLi.
 
Heey Tjalling,

Mooie update man! leuk reisverhaal om te lezen ook!

ik ben erg benieuwd naar je verdere vordingen.

van die rooie kun je misschien van de aandrijflijn + gti motor die je graag wou, een leuk projectje maken.
in die zin van, alleen off-road oid. :)