Haha sorry voor de lange stilte in dit topic,
De Lancer rijd alweer een poosje. Al is hij nog niet helemaal klaar zoals ik het voor ogen heb. Maar hij rijd in elk geval goed en ben er ook mee op vakantie geweest naar Engeland. Al was het nog wel spannend of dat mogelijk was.
Zoals in eerdere berichten te lezen was had de Lancer nogal last van ernstige olie lekkage. En dat ik andere tuimelaars en nokkenas nodig had voor de motor.
Deze waren erin gezet door het revisiebedrijf zij hebben de kop weer op het blok gemonteerd.
Daarna heb ik zelf de motor weer verder afgebouwd.
Na wat proefdraaien zag ik weer wat schone olie langs het blok lopen. Dus de auto verder afgemaakt en terug gebracht naar het revisiebedrijf.
De auto weer een week of 2 kwijt geweest en bleek dat ze alleen de kleppendeksel hadden afgekit. Terwijl het leek dat het weer bij de koppakking vandaan kwam.
Het afkitten van de kleppendekselpakking had ik zelf ook makkelijk gekund en heb ik geen 2 weken voor nodig. Maargoed het olie lekken was over.
De Lancer is toen meegeweest met scouting naar de ardennen met een koelaanhanger erachter. Dat ging prima tot aan Maastricht. Bij de tussenstop daar zag ik allemaal sporen van koelvloeistof over het rechter voorspatbord lopen.
Bleek dat hij de koelvloeistof via de overloop van het expansievat eruit gooide.
De rest van het weekend dus de hele tijd koelvloeistof en later water aan het bijvullen geweest.
Toen ik weer thuis was moest de gehuurde koelaanhanger nog terug gebracht worden. Dus die nog weg gebracht naar Warnsveld. Maar 2 km voordat ik daar aankwam klapte de koelwaterslang. Ik strandde vlak achter een wegenwacht auto.
Die man heeft toen met een stuk binnenband en slang klemmen een noodreparatie gemaakt. Maar die hield het ook nog geen 2 km vol. Dus aangekomen bij het aanhanger bedrijf kon ik weer de wegenwacht bellen.
Deze had wel een universele koelwaterslang die ik mocht lenen (later terug gebracht naar planken wambuis) zodat ik naar huis kon komen.
Op de terugweg hield de auto heel erg in en liep ook niet echt lekker. Dus weer terug naar het revisiebedrijf...
Zij hebben de zaak weer nagekeken en gooiden het erop dat ik de zaak niet goed ontlucht had. Vreemd want ik had alles gedaan wat ik normaal ook altijd doe om het koelsysteem te ontluchten.
Maar zij vonden niet dat het onder garantie viel. Ondertussen was ik met de Colt op paragliding vakantie in Oostenrijk. En 1,5 week later zou ik met 3 vrienden naar Engeland op vakantie gaan.
Ik had nog vanuit Oostenrijk gebeld hoe het met de Lancer stond. Maar daar waren ze nog niet mee verder gegaan. Ik moest eerst de spullen zien en toestemming geven voor de reparatie. Die weer zo'n 400 euro zou gaan kosten.
Ik had de auto echt nodig voor Engeland want 4 mensen + bagage past echt niet in de Colt. Nadat ik terug was uit Oostenrijk gelijk bij het bedrijf langs gegaan.
Bleek dat de koppakking er opnieuw uit lag. Ditmaal tussen alle 4 de cilinders. :-S
Dus maar toestemming gegeven voor de reparatie en het bedrijf ook het systeem laten ontluchten.
Uiteindelijk was de Lancer klaar 1 avond en 1 dag voordat ik naar Engeland ging. Dus die dag voor m'n vakantie nog veel met de auto gereden om het vertrouwen erin terug te krijgen.
In engeland heeft hij zich goed gehouden. Hij lekt wel weer wat langs de kleppendekselpakking dus dat moet ik maar weer afkitten. Daar breng ik niet weer de auto 2 weken voor weg.
In engeland heb ik er zo'n 2500 km mee gereden en dat heeft hij goed gedaan.
De teller staat op dit moment over de 238.000 km. De Colt heeft grappig genoeg op dit moment de zelfde km stand.
Zoals de Lancer er nu bij staat. (foto van afgelopen zomer)
Zal nog even kijken of ik meer recente foto's heb maar die staan nog niet op photobucket.