• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Super Top's '89 Mitsubishi Lancer 4WD

Haha sorry voor de lange stilte in dit topic,

De Lancer rijd alweer een poosje. Al is hij nog niet helemaal klaar zoals ik het voor ogen heb. Maar hij rijd in elk geval goed en ben er ook mee op vakantie geweest naar Engeland. Al was het nog wel spannend of dat mogelijk was.

Zoals in eerdere berichten te lezen was had de Lancer nogal last van ernstige olie lekkage. En dat ik andere tuimelaars en nokkenas nodig had voor de motor.
Deze waren erin gezet door het revisiebedrijf zij hebben de kop weer op het blok gemonteerd.
Daarna heb ik zelf de motor weer verder afgebouwd.
Na wat proefdraaien zag ik weer wat schone olie langs het blok lopen. Dus de auto verder afgemaakt en terug gebracht naar het revisiebedrijf.
De auto weer een week of 2 kwijt geweest en bleek dat ze alleen de kleppendeksel hadden afgekit. Terwijl het leek dat het weer bij de koppakking vandaan kwam.
Het afkitten van de kleppendekselpakking had ik zelf ook makkelijk gekund en heb ik geen 2 weken voor nodig. Maargoed het olie lekken was over.

De Lancer is toen meegeweest met scouting naar de ardennen met een koelaanhanger erachter. Dat ging prima tot aan Maastricht. Bij de tussenstop daar zag ik allemaal sporen van koelvloeistof over het rechter voorspatbord lopen.
Bleek dat hij de koelvloeistof via de overloop van het expansievat eruit gooide.
De rest van het weekend dus de hele tijd koelvloeistof en later water aan het bijvullen geweest.
Toen ik weer thuis was moest de gehuurde koelaanhanger nog terug gebracht worden. Dus die nog weg gebracht naar Warnsveld. Maar 2 km voordat ik daar aankwam klapte de koelwaterslang. Ik strandde vlak achter een wegenwacht auto.
Die man heeft toen met een stuk binnenband en slang klemmen een noodreparatie gemaakt. Maar die hield het ook nog geen 2 km vol. Dus aangekomen bij het aanhanger bedrijf kon ik weer de wegenwacht bellen.
Deze had wel een universele koelwaterslang die ik mocht lenen (later terug gebracht naar planken wambuis) zodat ik naar huis kon komen.
Op de terugweg hield de auto heel erg in en liep ook niet echt lekker. Dus weer terug naar het revisiebedrijf...
Zij hebben de zaak weer nagekeken en gooiden het erop dat ik de zaak niet goed ontlucht had. Vreemd want ik had alles gedaan wat ik normaal ook altijd doe om het koelsysteem te ontluchten.
Maar zij vonden niet dat het onder garantie viel. Ondertussen was ik met de Colt op paragliding vakantie in Oostenrijk. En 1,5 week later zou ik met 3 vrienden naar Engeland op vakantie gaan.
Ik had nog vanuit Oostenrijk gebeld hoe het met de Lancer stond. Maar daar waren ze nog niet mee verder gegaan. Ik moest eerst de spullen zien en toestemming geven voor de reparatie. Die weer zo'n 400 euro zou gaan kosten.
Ik had de auto echt nodig voor Engeland want 4 mensen + bagage past echt niet in de Colt. Nadat ik terug was uit Oostenrijk gelijk bij het bedrijf langs gegaan.
Bleek dat de koppakking er opnieuw uit lag. Ditmaal tussen alle 4 de cilinders. :-S
Dus maar toestemming gegeven voor de reparatie en het bedrijf ook het systeem laten ontluchten.
Uiteindelijk was de Lancer klaar 1 avond en 1 dag voordat ik naar Engeland ging. Dus die dag voor m'n vakantie nog veel met de auto gereden om het vertrouwen erin terug te krijgen.

In engeland heeft hij zich goed gehouden. Hij lekt wel weer wat langs de kleppendekselpakking dus dat moet ik maar weer afkitten. Daar breng ik niet weer de auto 2 weken voor weg.
In engeland heb ik er zo'n 2500 km mee gereden en dat heeft hij goed gedaan.
De teller staat op dit moment over de 238.000 km. De Colt heeft grappig genoeg op dit moment de zelfde km stand.

Zoals de Lancer er nu bij staat. (foto van afgelopen zomer)

IMG_20110522_210047.jpg


Zal nog even kijken of ik meer recente foto's heb maar die staan nog niet op photobucket.
 
Die ziet er weer super uit :)^

jammer dat je zoveel problemen hebt gehad met het blok :(

in ieder geval heel veel plezier met deze super auto :cool:
 
Mooi verhaal tjalling!
erg leuk om te lezen.

het nieuws is dan wel weer minder :confused:
hebben ze je kop dan niet meer recht gekregen? omdat ze hem gaan afkitten.

Succes met de afhandeling! ben erg benieuwd of je er nog wat van kunt maken :cool: :)^
 
Nee de kleppendeksel moet ik opnieuw afkitten. Ze hebben er een andere kleppendeksel erop gezet de 2e keer in de hoop dat die beter afsloot maar dat doet ie dus ook niet.

De kop is nu goed. Anders had ik er ook niet mee naar Engeland gekund.

De Lancer in Reading waar we op bezoek waren bij een vriendin van ons.
IMG_20110813_154650.jpg


En wachtend in Dover tot we de boot op konden naar Duinkerke.
IMG_20110815_151017.jpg


Kwam erachter dat ik nog maar weinig foto's heb van de Lancer nu.
Komt denk ik ook doordat hij nog niet af is.

Dingen die nog gedaan moeten worden.
- Detailen
- Striping aan de rechter kant ontbreekt nog steeds.
- Nog diverse dingen inbouwen (Carkit, 27mc, kleine actieve subwoofer, en kabels voor deze dingen)
- Uitlaat resoneert ergens tegenaan, heel irritant
- Linker achterlicht ook vervangen voor een facelift exemplaar. Rechts zit er al een facelift exemplaar in omdat ik water lekkage had in de kofferbak. Maar links zit erg vast. Heb nu dus 2 verschillende achterlichten er in zitten.
- Rode reflectorplaat op de achterklep monteren achter de kentekenplaat. Zoals ik ook op de Colt heb.
- En dus ook nog de kleppendeksel afkitten

Dit alles in een willekeurige volgorde.

Edit:

Hier de foto's van de achterlichten. Het is maar een subtiel verschil.

Eerst:
IMG_20111016_184911.jpg


Nu:
IMG_20111017_180838.jpg


En straks dus 2 van die achterlichten met een witte baan onderin. In plaats van een oranje.

Tussen de achterlichten komt dus nog de reflectorplaat onder de rode balk die er nu al loopt.

Cosmetische wijzigingen die ik al heb gedaan zijn:
- Heldere knipperlichten voor
- Origineel 3 spaaks stuur uit een Colt GLXi/GTi
- Originele velgen van een Mitsubishi Space Star met nieuwe Bridgestone Turanza ER300 banden gemonteerd. 195/50 R15
- En ben dus bezig met de achterlichten
 
dus hij is nu gewoon rijklaar en veilig?

dat is wel positief!
maar als je kop nu recht is, dan is je blok dus krom? :weetniet
en je blok laten afvlakken?

leuk lijstje nog! maar dat zijn allemaal wel leuke weekend klusjes :)^

toch al leuke foto's! nu nog even snel detailen ja :party:
 
Blok is gecontroleerd en recht bevonden. De kop is gevlakt. 2x dus in totaal omdat hij na België dus weer opnieuw krom was.
Na de 2e keer heb ik geen problemen meer gehad met het koelsysteem.
Alleen dus nog een klein beetje olie lekkage langs de kleppendeksel.
 
apart verhaal dan :confused:
hoe kan hij zo snel weer krom zijn? of stond dit in verband met de problemen van het koelsysteem?

die facelift lampen staan trouwens wel beter! en dit is niet zo heel storend nu, omdat rechts een achterrijverlichting lijkt.(lijkt...)

ps, wat doet die corsa met VW wielen? :D
 
@ Bart
Dat is inderdaad gekomen door de problemen met het koelsysteem. Maar blijf erbij da ik hem wel goed ontlucht heb. Het revisie bedrijf vind van niet. Daar zullen we niet uit komen.
Ja vind ik ook en het rood van de reflectorplaat sluit ook beter aan bij de facelift lampen.
Ik vind het niet storend maargoed ik rij er niet achter. En het achteruitrijlicht zit onderin de bumper.
De Corsa van de buren staat echt op origineel opel lichtmetaal hoor. :)


@ Nico
Dank je!

Ik zal het ook nog even op de Mitsubishi forums plaatsen. ;)
 
Tjalling, erg vervelend om te horen dat de motorproblemen blijven aanhouden :( Hoop dat het naar alle tevredenheid word opgelost. Vind het een geweldige auto, zeer zeldzaam en apart, daar houd ik wel van :cool:

Succes verder en houd ons op de hoogte, ik vind het in elk geval geweldig.
 
Hoi Gideon, De motorproblemen lijken gelukkig over te zijn na de 2e keer dat de kop eraf is geweest.
Wil de auto nog wel een keer uitlezen om te kijken of er misschien storingscodes in staan want hij houd soms wat in.

In belgië heb ik al gemerkt wat een verschil de 4WD maakt. De Colt was namelijk ook mee. Maar ook gewoon op nat wegdek merk je al wel wat verschil.
Wordt nog leuk met sneeuw. :)

Ga mijn Mitsu's ook niet meer weg doen. Daarvoor zijn ze allebei te bijzonder. De Colt vanwege het dak wat er in zit. (al zijn daar er nog wel een paar van in Nederland) En de Lancer natuurlijk vanwege zijn 4WD.

Ik zal proberen m'n topic nu wat beter bij te houden.
 
Blijf het 2 fantastische wagens vinden :cool:

keep them rolling!:heart_eyes:

ps, rechts naast je auto is ook een corsa met VW plastics :weetniet
 
Nee hoor toch echt originele Opel plastics op die Corsa C. Kijk maar goed op de 2e foto van de achterlichten.
De Corsa B (links) heeft originele LM velgen.
 
leuke discussie in jou topic :confused:

even voor de duidelijkheid, ik dacht gezien te hebben dat die C plastics van VW had.
te weten, dit model. (het model dat je echt overal ziet)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt m'n overbuurman heeft een Golf met die plastics. Maar laten we daar maar over ophouden....

Vandaag de winterset onder de Lancer gezet.
Ook even gekeken hoe de winterset van de Colt onder de Lancer staat.

Dus even onder elkaar:

Lancer met de zomerset. Mitsubishi Space Star velgen met Bridgestone Turanza ER300 195/50 R15 banden:
IMG_20111116_155249.jpg


Lancer met de winterset van de Colt. Mitsubishi Mirage Cyborg ZR velgen (Enkei) met Vredestein Snowtrac 3 195/50 R15 banden:
IMG_20111116_161251.jpg


Lancer met z'n eigen winterset. Stillauto Turbo 3 velgen (24 jaar oud!) met Nokian W 175/70 R13:
IMG_20111116_163245.jpg
 
Zijn best bijzondere velgen die Cyborg velgen. Want de Mirage Cyborg is alleen in Japan op de markt geweest. Het zijn trouwens velgen van een 1997 Mirage Cyborg ZR. Geen RS mijn fout.
Ik kwam ze toevallig tegen in zeer abominabele staat op een Colt raceauto die ze gingen slopen.
Heb ze laten stralen en coaten om ze weer mooi te krijgen. Aan de binnenkant van de velg staat het merk Enkei best een gerenommeerde velgen fabrikant.

De Cyborg velgen gaan weer onder de Colt. Daar staan ze denk ik nog net even iets beter dan onder de Lancer.
Een foto van vorig jaar.
IMG_20101127_110213.jpg


Ik vond het leuk om even te kijken hoe de Cyborg velgen onder de Lancer zouden staan.
Ik had nog een set goede 13" winterbanden liggen van de Colt en die heb ik maar om de velgen gedraaid waarmee ik de Lancer kocht.
Leuk detail was de garantie sticker die tevoorschijn kwam tijdens het schoonmaken van de velgen. Die sticker dateert uit mijn geboortejaar: 1987 :D
Die velgen zijn dus al 24 jaar oud.