Zo even een update.
Afgelopen weekend ben ik naar Oost-Duitsland geweest om wat op te halen.
Heb er een weekend van gemaakt omdat het zo'n 700km rijden was en met aanhanger ben je niet zomaar even heen en weer.
Zo gingen we op-weg naar het oosten.
Toen we op de binnenwegen kwamen zagen we op sommige plaatsen aardige sneeuwhopen langs de weg.
Maar de weg verder was prima.
Door gereden naar een plaatsje waar een plek zou zijn waar je met de camper mag overnachten.
Helaas bleek die "camping" niet open te zijn in de winter. Dit in tegenstelling tot wat op internet stond.
De volgende ochtend had een verassing in petto.
Er bleek een redelijke laag sneeuw te zijn gevallen in de nacht. Zo'n 10 tot 20 cm.
Dit leverde vooral problemen op bij het wegkomen. De camper die bepakt makkelijk over de 2500kg gaat en een lege trailer van 650kg erachter had ondanks de winterbanden moeite om boven te komen.
We stonden namelijk in een dalletje. Op een gegeven moment werd het weggetje te steil om het gewicht door de sneeuw omhoog te krijgen.
Een lokale oost-Duitser zag me worstelen om boven te komen en kwam op een gegeven moment met een kleine motor-sneeuwruimer to the rescue.
Hij grapte dat het me een borrel zou kosten. Dus heb ik hem een goed glas whisky gegeven. Die hij zowat in 1x achterover sloeg. Buiten de auto ging hij dan ook meteen onderuit.
Nadat hij de meeste sneeuw geruimd had was het een stuk eenvoudiger om boven te komen. En zijn we naar het doel gegaan waarvoor we kwamen.
Ik had namelijk een Mitsubishi Lancer C77 1.8 8v 4WD gevonden in Duitsland. En deze gingen we ophalen. Ik had m'n vader mee gevraagd omdat mijn Duits niet zo geweldig is.
De Lancer heeft pas 115.000 op de teller staan en er zijn recentelijk redelijk wat nieuwe onderdelen op gekomen.
De C77 Lancer is in Duitsland ook best zeldzaam. In heel Duitsland waren er maar 12. Nu dus nog maar 11.
De carrosserie is helaas niet in heel beste staat. De witte van mij ziet er gelukkig een stuk beter uit qua carrosserie. (schade buiten beschouwing latend)
De motor gaat zowiezo in de witte 4WD. De rest van de auto laat ik voorlopig nog in elkaar zitten. Mede omdat ik niet genoeg opslagruimte heb om alle losse onderdelen zoals versnellingsbakken, aandrijfas en achteras kwijt te kunnen.
Wel heb ik nu een goede uitlaatlijn. Dus dat RVS project kan nog even uitgesteld worden.
Jammer dat het geen GTi motor is geworden. Dus meer vermogen zit er nu niet in.
Maar ik heb gezien op enkele amerikaanse Mitsubishi/DSM forum's dat het vaker gedaan is om op de 1.8 SOHC 4G37 motor een turbo te plaatsen.
Dat is wel interessant dus ga ik me daar maar eens inlezen. Of dat misschien wat is in de toekomst.