Ik heb er een witte Colt EXE bij gekocht om de schade delen van de Lancer te vervangen. Zo hoef ik niet te laten spuiten en ik heb gelijk de goede bumper die ik onder de Lancer wilde hebben waarvoor ik nog een zwarte onderlip heb liggen.
Zaterdag 4 februari de witte Colt opgehaald en in Heteren neergezet.
Grappig genoeg bleek de verkoper ook Mitsubishi liefhebber te zijn en op diverse Mitsubishi fora te zitten waar ik ook op zit.
Daarna terug gegaan naar huis om de Lancer op te halen.
Maar alsof het allemaal nog niet genoeg was begon de motor toen ik de snelweg op reed een onprettig geluid te maken.
Toen ik bij de volgende afrit, de afrit van Heteren aangekomen was, was het al gebeurd. De motor liep bijna niet meer.
En een grote witte rookwolk uit de uitlaat. Op 2,5e cilinder kwam ik bij de loods aan.
Met andere woorden.. De motor heeft nu ook de pijp aan maarten gegeven. 7000 km nadat ik dacht dat ik hem klaar had.
Toen ik de Lancer kocht was te zien dat hij ernstig aan achterstallig onderhoud geleden had. Het motorblok tikte een beetje.
Ik hoopte dat dat over zou zijn na de cilinderkop revisie. Maar dat bleek niet zo te zijn.
Ik heb het nu zo erg gehad met dit blok dat dit blok er gewoon helemaal uit gaat en er een ander blok in komt.
Ik heb zoveel gezeik gehad met dit blok, meerdere keren bij het revisiebedrijf geweest en nog steeds tikken, olie lekkage die ik niet weg krijg en nu dus dit.
Het ontbreekt me aan zin om dit blok nog los te trekken wetend dat de andere 2 problemen dan nog niet opgelost zijn.
Nu dus maar op zoek naar een ander motorblok...