• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Svenn21

Svenn21

Detailing chief
23 jul 2013
354
85
Hallo heren,

Mijn naam is Sven, woon in Echt, een klein plaatsje in Limburg.
Ben in het bezit van een Golf 3 uit 1996 die nog zeer goed in de lak zit voor zijn jaren.
Auto is 1x gepolijst geworden toen ik hem aangeschaft heb een jaar geleden, daarna nog 1x in de 2/3maand met polish.

Hier onder enkele foto's:

Eerste keer is met 3M geel gepolijst en afgesloten met autosmart wax, links gedaan (nog geen wax) rechts niet.

exkc.jpg


Dit spreekt voor zich lijkt mij.

nid0.jpg


g8pg.jpg


Voor de eerste keer een complete auto gepolijst te hebben was ik er zeer tevreden over!

De auto tijdje terug nog machinaal met een excentrische polijstmachine in de polish gezet:

gptm.jpg


jg4m.jpg


raajb7.jpg


Maar na dit alles wil ik toch net dat beetje meer, dus mijn oog is gevallen op Pb blackhole, maar welke sealer/wax kan ik hier het besten op gaan gebruiken?
Mijn doel is om een mooie diepe "natte" kleur zwart te krijgen, en bij regen een mooie beaming te krijgen.
Nu wilden ik eerst de "Poorboys World - EXP Pure Sealant" aanschaffen maar nu las ik dat de beaming niet lang stand hield, nu is dus mijn vraag,
is de Poorboys World - Natty's Liquid Blue hier dan een goede keuze voor of de Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 ? of wat kan ik beter nemen?

Aangeschafte prodcuten


Auto Finesse - Revive
Artdeshine - Obsidian wax
CarPro - Flyby30
Carclean - detail borstel paardenhaar
Carclean - ronde detail borstel
Collite No. 845
CSF - Delirium orange drying towel 2x
CSF - FinalMaxx microfiber doek
CSF - Microfiber doek
CSF - Microfiber applicator pad
Dodo Juice - Orange Crush Wax
Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray Sample
EZ detail brush groot
EZ detail brush klein
Smartwax - Smart one
Chemical Guys - Orange degreaser
G1 - Fabric Coat
Gyeon - Prep
Gyeon - Wetcoat
Dodo Juice - Basics of bling detailing spray
Dodo Juice - Born slippy clay lube refill
Dodo Juice - Supernatural Tar & Glue remover
Iron.X Cleaner - 50ml
Microfiber Wash Sponge van Surf City Garage
Microfiber Madness Incredimitt
Microfiber Madness Dry me Crazy
Mothers Wax - Mag & Aluminum Polis
Monello - Disco Duo applicator pads
Monello - Disco Nero foam applicator 2x
Monello - Piccolo Nero
Monello - Peluche verde 8x
Monello - Dolce verde klei set
Monello - Non Ferro
Monello - Borsa Duo detailing tas
Monello - Orange hand pad
Monello - Black hand pad
Monello - Machine pad geel 2x, oranje 4x, groen 1x, wit 2x, zwart en rood 5,5", geel 1x 6", groen 1x 6,5"
Mothers - Wheel brush
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash 1x
Poorboys World - Natty blue liquid
Poorboys World - Black Hole
Poorboy's World - Wheel Sealant
Poorboys World - EXP Pure Sealant
Poorboys World - Spray and Rinse wheel cleaner
Poorboys World - Spray and Gloss
Poorboys World - Natty's liquid Blue
Poorboys World - APC
Poorboys World - Bug Squash
Polishing Power - DAP900 V2 Raffini starterskit power pack
Polishing Power - PAW
Polijst cone - Zwart
Rain-X sealant
Rain-X Wash & Wax
Scratch shield 2x
SONAX Xtreme Brilliant Shine Detailer
Wolfgang - Deep gloss paint sealant 3.0
303 - Aerospace protectant

+ nog een deel klein poets spul (borsteltjes goedkoope doeken voor vieze plekken enz..)



Groetjes Sven
 
Welkom naamgenoot!

Auto Finesse Tough Coat Paint Sealant is ook een hele goede keuze. https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Tough_Coat_Paint_Sealant_250ml_TC250_102149 (ook ik 500ml)

EXP is een sealant, de #845 en Natty's liquid blue zijn een wax... Je kan natuurlijk ook EXP aanbrengen en daarover heen de Natty's blue gebruiken (zoals ik lees in de reviews, ik heb zelf geen nattys liquid)...
 
Bedankt voor een snelle reactie!

Deze combinatie in deze volgorde moet prima zijn?

Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash
Poorboys World - Black Hole
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845

Gr Sven
 
Zo juist mijn bestelling geplaatst bij carclean!
Wat is de normale levertijd? zo dat ik beetje kan kijken dat ik thuis ben of iemand anders(y)

Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash
Poorboys World - Black Hole
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845

Gr Sven
 
Aan de tijd te zien heb je het morgen in huis ;) je krijgt rond 18:00uur een berichtje als het is verzonden (voor Nederland dan dus vaak de volgende dag in huis).
 
Ik kreeg inderdaad tot mijn grote verbazing vandaag al bericht dat PostNL mijn pakket heeft ontvangen en morgen inderdaad word bezorgd!

Complimenten voor Carclean! Krijg er ook nog een MF doek van Monello erbij:)^

Is het verstandig de auto met veel shampoo te wassen voordat ik de Black Hole en de nieuwe wax ga aanbrengen?

Gr Sven
 
Gisteren nog een bestelling geplaatst bij carclean

Poorboy's Wheel Sealant - 235ml
Iron.X Cleaner - 50ml
Monello Disco Duo applicator pads

En dit vanochtend al mogen ontvangen:)^

Gr Sven
 
Geen idee wat het "beleid" qua cadeaus is bij CC, maar ik kan me zo maar voorstellen dat het nogal wat uitmaakt of je voor 20€ of voor 250€ besteld.
 
Pakkie;345633 zei:
Geen idee wat het "beleid" qua cadeaus is bij Carclean.com, maar ik kan me zo maar voorstellen dat het nogal wat uitmaakt of je voor 20€ of voor 250€ besteld.

Dit kan ik compleet begrijpen, was meer een algemene vraag.
 
Pakkie;345633 zei:
Geen idee wat het "beleid" qua cadeaus is bij Carclean.com, maar ik kan me zo maar voorstellen dat het nogal wat uitmaakt of je voor 20€ of voor 250€ besteld.

Zo zal het wel zijn, anders bestelt iedereen elk product apart :-b
 
Het is en blijft een presentje.... Daar zijn geen regels voor neem ik aan. Sowieso raar dat hier naar gevraagd word als je het mij vraagt :ja
 
Dat het een presentje is en blijft is iets wat ik goed begrijp, enkel de berichten die ik lees van mede forum leden die een bestelling thuis krijgen zit er een presentje bij vandaar dat ik vroeg. In mijn post zeg ik ook verder no offence! Aangezien ik super blij ben met de service van carclean!
 
Hé Sven
Bij deze wil ik je als nog welkom heden op het Carclean.com forum.
Vindt het super dat er iemand die ik persoonlijk kan ook is gaan detailen.
Wij zullen elkaar nog regelmatig spreken is het niet via dit forum dat is het wel via facebook.

En je weet het Black is not a color, it's a full-time job.
:cool:

Gr, Maurice (Mausrock)
 
Maurice je hebt me toch gevonden,

Je blijft inderdaad bezig met zwart, maar zo houd je wel altijd werk.
Als het weer, weer beter word dan maken we er eens een leuke detail dag van!

@Suzuki, bedankt en ik volg regelmatig je log;)

Gr Sven
 
Vandaag even de auto een wasbeurtje gegeven, aangezien ze een straat achter mij een gebouw aan het slopen zijn lag er super veel stof over mijn auto en het was ECHT geen gezicht meer.

Tevens iets uitgeprobeerd met een foamlans wat ik thuis nog had liggen, hier onderstaan de foto's en onderaan mijn conclusie.

Zoals je ziet is het echt geen gezicht hoe hij erbij staat!:O

2vudl7b.jpg


2mo44yf.jpg


Eerst even de velgen gereinigd en daarna alles klaar gezet/gemaakt voor de wasbeurt.

Wat betreft het testje met de foamlans wat ik thuis nog had liggen, ik vond laatst met opruimen van de garage de standaard foamlans van de Nilfisk HD reiniger, maar de beker misten dus opzoek gegaan naar iets wat pasden.
Uitgekomen bij een leeg drank flesje van Ice tea.
Aangezien ik geen echte foam shampoo thuis heb, besloten om dit maar tedoen met de Poorboys Super Slick & Suds

30ml PB SS&S op 1000ml water

In mijn geval was dit: 15ml PB SS&S op 500ml water

1zmo5ma.jpg




Toen maar begonnen met het gebruiken op de auto.

2lnigz7.jpg


any72q.jpg


Na even inwerken, ik gok 1min+ ongeveer.
Je ziet dat het toch zijn werk doet,

10sauxv.jpg


2iqcuoh.jpg


Hierna de auto afgespoten met de HD.
Het ziet er al beter uit.

308clmw.jpg


2le4hva.jpg


Hierna natuurlijk de auto nog even gewassen met 2 emmers en MF handschoen en PB SS&S

jhts47.jpg


5z47kj.jpg


30b1jma.jpg


Nog twee eindfoto's om het af te leren.

1phuex.jpg


2qkiadd.jpg


Wat betreft de foamlans, het was zeker niet van kwaliteit wat er normaal gesproken hier op het forum word gebruikt (foamlans en foam shampoo).
Het heeft zeker iets toegevoegd aan het schoonmaken/losweken van het bouwzand/bouw stof wat erop lag, misschien dat het verhogen van de hoeveelheid PB meer resaultaat geeft maar dat is iets wat ik moet uitproberen natuurlijk.

Het aanschaffen van een "echte" foamlans is momenteel even niet aan de orde voor mij persoonlijk heb even andere prioriteiten en men moet roeien met de riemen die je hebt;)

Gr Sven