• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swissvax

Misschien is het een marktspecifieke naam? De beschrijvingen komen redelijk overeen, percentage carnauba ook. De kleur lijkt iets anders vanaf de foto, maar dat zegt ook niet altijd wat.

Concorso™
Our famous show wax for a deep, wet ‘show car’ shine
Enriched with tropical oil extracts and containing 51% by volume ultra pure Brazilian grade one non-bleached and yellow carnauba wax, 'Concorso' wax gives your paintwork a lustre ordinarily encountered only on prize-winning classics. Use after Cleaner Fluid wax pre-treatment.

Best of Show
Enriched with passion fruit and apricot oil extracts containing 51% by volume of ultra pure Brazilian non bleached Grade One carnauba wax. Best of Show wax gives your paintwork a lustre ordinarily encountered only on prize winning classics. Best of Show win at European Concous d'Elegance in Dusseldorf.200ml


Ah, zie HIER. Lijkt inderdaad dat de Concorso de Amerikaanse naam is en BOS de Europese...
 
BOS is bij mijn weten hetzelfde als de concorso, ik heb me er ook eens in verdiept voordat ik de concorso kocht.

@Sven, ik vergelijk met Meguiars Paint Cleaner, Meguiars Polish en Meguiars NXT wax (ik weet het, is een synthetische wax), alles uit de consumentenlijn. Swissvax geeft wellicht, vanwege carnauba ingredieten, een diepere glans. Maar... Swissvax kostte mij dan ook het tienvoudige (180 euro) van wat Meguiars kost. In mijn opinie niet de moeite waard. Ik gebruikte voorafgaand aan de Concorso wax de Swissvax Pre-Cleaner. Opvallend daarbij was dat na de volledige Swissvax behandeling swirls veel duidelijker zichtbaar bleven dan na behandeling met Meguiars. Toch jammer na een uitgave van tussen de 200 en 300 euro...
 
Phaeton W12 zei:
Ik gebruikte voorafgaand aan de Concorso wax de Swissvax Pre-Cleaner. Opvallend daarbij was dat na de volledige Swissvax behandeling swirls veel duidelijker zichtbaar bleven dan na behandeling met Meguiars. Toch jammer na een uitgave van tussen de 200 en 300 euro...

Dat had ik met de Zymöl Concours ook een beetje. Zeer fraaie glans, mooi glad aanvoelende lak, maar niet erg vergevingsgezind mbt krasjes. Dit kan komen omdat ik de voorschriften van Zymöl exact heb opgevolgd en hem direct na de HD-cleanse heb aangebracht. Ik zou hem een volgende keer liever over Black hole en een sealant als EX-P aanbrengen. Dan is dit nadeel waarschijnlijk verholpen.

Heb samen met Sjoerd trouwens een plannetje bedacht om de 'ultieme' wax te testen uit het rijtje topwaxes: Zymöl Concours Glaze, Dodo Juice Supernatural en Swissvax Concorso. Dodo SN1 is next in line, die zal als alles goed gaat komende week/weekend getest worden. :ja

Een review volgt dan uiteraard, zoals gewoonlijk. :cool:


John, hele mooie resultaten op de foto's!
 
super wax de concourso dit was de enigste wax die goed werkte op de zacht lak van mijn golf1 cabrio
en gebruik het nu op iedere auto die ik doe voor mij komt er geen andere wax meer in huis
het is duur maar naar mijn idee zeker waard

en de geur is helemaal geweldig na een week kun je het nog ruiken in de garage en je handen vinden het ook fijn :D
ze worden er lekker zacht van :D


hier zit het op me ex golf3 cabrio
20080423_36.jpg
 
Ziet er echt goed uit. Wel raar dat je Golf lak zo zacht is zeg. Is ie overgespoten?
 
ja de lak van de golf 1 was zo zacht dat je er met de vinger al hele fijne krasjes in maakte heb alles er op geprobeert en swissvax was het enige wat mij voldoening gaf
normaal gesproken is vw tering hard en kun je er weinig aan verkloten
hier nog een paar plaatjes van het op brengen uiteraard met de hand :D
b5f9ae79.jpg

f7660ffc.jpg

80b1fc4a.jpg

11-10-06020.jpg
reflection shot:D
 
Zo te zien wordt het nog weinig gebruikt ?

Aankomende woensdag ga ik een VW passat helemaal onder handen nemen met Swissvax producten.
Aan de beschrijvingen die erbij zaten wordt eea wel duidelijk, morgen maar eens de swissvax site op om te kijken of ik daar wat meer info kan vinden omtrent de paint cleaner en paint cleaner medium ;)
Ben met name benieuwd of ik dat met een SSR (en zo ja welke) kan vergelijken.
 
CF is compleet anders als SSR

Het is naar mijn weten vrijwel gelijk aan menzernza.
Werkt zeer prettig!

Alles van Swissvax trouwens :cool:
 
SSR is in vergelijk met Cleaner Fluid een waterig goedje. IK geef de voorkeur aan Cleaner Fluid.
 
Die Cleaner Fluid, in welke catagorie kan ik die dan inschalen als we kijken naar de PB's producten ?
Met andere woorden : in welke gradatie slijpgraad moet ik deze inschalen (SSR1, SSR2, SSR2.5 of SSR3) ?

Als het om lak cleaners gaat heb ik eigenlijk alleen ervaring met de PB's producten.


Heb trouwens ook nog de CF medium tot mijn beschikking maar kan nergens een slijpgraad oid van deze 2 producten vinden.

In de folder zie ik als voorbehandeling op de wax ook alleen de CF vermeld staan en niet de CF medium.
Neem dan aan dat de CF medium zwaarder is dan de CF ?
 
Er zijn meerdere soorten Cleaner Fluid. Onderstaande de CF voor de consument in volgorde van hoogste slijpgraad naar geen slijpgraad:

- Cleaner Fluid Strong
- Cleaner Fluid Medium
- Cleaner Fluid

Ik ben van mening dat Cleaner Fluid helemaal niet te vergelijk is met SSR. Het heeft dan ook niet zoveel zin een vergelijk te gaan maken. Maar OK, als je graag een vergelijk wilt. CF Strong komt denk ik het beste overeen met SSR 2.5 tot 3, CF Medium met SSR 2 en de "gewone" CF met Professional Polish. De gewone CF heeft geen cuttingfactor, het is een Pre-wax cleaner. Swissvax heeft ook nog de Cleaner Fluid Professional speciaal voor machinaal gebruik. Werkt voor mij erg goed, ik ben er zeer enthousiast over.
 
Cleaner Fluid is te vergelijken met een cleaner glaze zonder korrel, zoals de Lime Prime (Lite) van Dodo Juice. Professional Polish zal eerder de Poorboy's World variant zijn.

De Medium = Monello Finale
De Strong = Monello Mezzo (dus zo strong is het niet ;))
 
Het valt onder een duurder segment en daarom zal het minder vaak voorbij komen ;)
Wat ik er zo van gezien en gelezen heb doe je er in elk geval geen miskoop aan en is het dat extra geld meer dan waard !

Je hebt het over een paintcleaner en wilt deze gaan vergelijken met de SSR welk een polijstmiddel is? Dat is appels met peren.
SSR1 zou dan nog het meest dichtbij komen, maar dan zou ik eerder de vergelijking maken met de Professional Polish die chemisch reinigt ipv met schuurkorrels ( als je dan toch wilt vergelijken )

In elk geval, het zijn dus wel 2 verschillende zaken, houd hier dus wel rekening mee, anders lezen we straks dat het tegen is gevallen omdat je bv met een Swissvax paincleaner de auto wilde polijsten en het resultaat niet behaalde

( mocht ik het verkeerd geïnterpreteerd hebben dan mijn excuses, dan maar beschouwen als extra info ;) )

Whoops, zat nog op de laatste post van vorige pagina te reageren HAHA, in elk geval, komt stiekem wel overeen
 
Ook ik ben er zeer enthousiast over, maar dat is inmiddels wel bekend. Ik houd mijn enthousiasme een beetje in op dit forum.