• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swissvax

even dit topic afstoffen. Met het koude weer nu ben ik wat aan het orienteren op een nieuwe "leuke" wax voor de zomer. veel geleze en gezocht en ben gekomen tot de Swissvax Shield, of de Mirage. iemand hier ervaring mee?
 
Shield wel...
Heerlijke wax, niet eens zozeer alleen voor de zomer ;)
Uit verschillende bronnen vernomen dat de Shield de langste standtijd van alle SV's heeft...
Mirage ken ik niet, de Saphire (voorloper van de Mirage) wel...
 
Hier ervaring met de Mirage. Nadat de bodem van mijn potje Saphyr zichtbaar is geworden, heb ik de Mirage aangeschaft. De NL importeur vertelde mij dat de Mirage de opvolger is van de Saphyr. De Mirage ruikt prima, werkt super en geeft een mooie warme afwerking. Verder heb ik nog ervaring met de Concorso. Ook een mooie wax, maar op zijn mooist na een paar uurtje curen in de zon en niet zo´n geweldige standtijd. De combi Cleaner Fluid en Mirage is voor mij top.

Jammer dat je niet naar Kampen komt. Anders had je even kunnen komen snuffelen tussen de Swissvax spulletjes :)
 
@LB,...gelderland is ook niet zo ver voor mij. Maar heb al eens aan een andere swissvax mogen snuffelen. Standtijd is voor mij niet zo belangrijk, wax de auto vaak toch na het wassen.
 
idd, dan wordt het Concorso. Leuk voor in de surprise op 5 dec of voor onder kerstboom.
 
Ik heb sinds eergisteren de Shield. Als de standtijd even super is als de geur dan is hij SUPER! ;)
 
Heeft er hier iemand ook ervaring met de alcantara cleaner van SV? Ik zag een tijdje geleden dat ze dit ook aanbieden maar kan er niet veel over terug vinden. Omdat ik vandaag een post zag bij het merk Sonax waar de ervaringen niet echt positief waren over een alcantara cleaner ben ik erg benieuwd of er hier mensen zijn die bij SV wel een goede ervaring hebben? Anders is het toch zonde om aan te schaffen en houd ik het wel bij een vochtig doekje.
 
Ondanks dat ik met vele Swissvax producten ervaring heb, heb ik geen ervaring met de alcantara reiniger. Ik heb wel een demo filmpje gezien op youtube. Daar laten ze de werking zien op een al schoon oppervlak. Ondanks dat ik geen persoonlijke ervaring heb, maar puur afgaande op het filmpje ben ik niet laaiend enthousiast. Op het demo filmpje leek het op een mild schuimend goedje. Persoonlijk denk ik dat een sterk verdunde APC of nog verder verdunde super degreaser van Megs, hetzelfde effect gaat hebben. De vervuiling is nl meestal vettigheid afkomstig van je huid. Uiteraard hangt dat af van je waar de alcantara toegepast is.
 
Tasten deze producten het alcantara niet aan dan LB? Ben altijd nogal bang met dit soort producten, en om nou "even" de dure reiniger van swissvax te bestellen om te proberen, gaat mij iets te ver.

​Hoop dat er toch iemand ervaring mee heeft, of ervaring heeft met een andere alcantara reiniger. Met een lauwe natte handdoek krijg ik bij mijn Peugeot 207 het alcantara niet 100% als nieuw.
 
Proberen en je weet het, maar ik begrijp natuurlijk dat je schade wilt voorkomen. Ik zou het echter wel aandurven met een gepaste mengverhouding APC.
 
Nou APC bevat oplos middelen en deze kunnen de alcantara vezels verzwakken. Ik zou gewoon voor de Swissvax gaan. Heb bijna alles al geprobeerd van dit merk en er is mijn serieus nog niets tegen gevallen.
 
Even wat stof van dit topic afblazen.

Normaal gesproken koop ik eigenlijk geen producten die niet bij Carclean vandaan komen. Ik vind Carclean een ontzettend fijn bedrijf om zaken mee te doen en vind dat dit beloond mag worden met een bepaalde loyatliteit.

Ondanks bovenstaande heb ik recent een paar Swissvax producten gekocht die niet bij Carclean vandaan komen. Ik probeer hier verder niet te veel over te roepen op dit forum, maar voordat ik zelf tot aanschaf over ging heb ik best wel zitten zoeken naar ervaringen met deze procucten. Je wilt toch een beetje weten wat je krijgt voor de, toch wel stevige prijs die je betaalt. Zodoende wil ik mijn ervaringen met deze producten toch even delen in dit topic. Hulde trouwens dat ook dit gewoon kan op het Carclean-forum!

De producten die ik heb geprobeerd:

Swissvax Concorso

Eigenlijk de reden dat ik naar Swissvax producten ben gaan kijken is de wax. Ik zocht een wax die net dat beetje extra geeft qua glans, maar die dit combineert met een gemakkelijke verwerking. Veel showwaxen geven wel en mooie afwerking, maar de verwerking is meestal lastig tot ronduit frustrerend. Concorso beantwoordt aan al deze vragen.

De verwerking is kinderlijk eenvoudig. Je zet wat panelen op en na 10 minuten wrijf je ze uit. Bij wijze van test heb ik de wax ook wat te lang laten curen (30 minuten). Ook dan is de wax nog zonder druk en zonder bikkelen af te nemen. Ander voordeel is dat de doek waarmee je afneemt niet snel vol loopt. Dit wil bij andere olierijke showwaxen nog wel eens het geval zijn, waardoor je zowat elk panel een verse doek moet pakken om niet de hele tijd je residu voor je uit te duwen. Concorso is by far de makkelijkste wax die ik ooit verwerkt heb.
Ik heb de wax gewoon met een foam applicator aangebracht, maar je zou de wax ook met de blote hand mogen aanbrengen. Persoonlijk vind ik dat maar niks en je gebruikt waarschijnlijk meer wax dan met een pad, maar voor de liefhebber kan het dus.

De geur van de wax is een beetje passievrucht/mango achtig. Zoet en aanwezig, maar wel heel prettig en niet chemisch.

De glans van de wax is onbeschrijfelijk. Ik heb de wax bewust op mijn eigen auto getest, omdat ik weet hoe andere "mooie waxen" (Waxaddict Candygloss en Custom Showgloss, Dodo Supernatural etc) hierop werken. De diepte, warmte en glans is onovertroffen. Het plaatwerk lijkt drijfnat en een beetje olie achtig op een mooie manier. Ik heb hem samen met een bevriende detailer getest en beide waren wij oprecht verbaasd over de resultaten. Je verwacht veel van een dergelijke wax, maar deze wax overtrof ons beider verwachtingen. Je moet het echt zien om te geloven, maar ik durf te garanderen dat je verliefd wordt op de looks van deze wax. Echt een waanzinnig mooi product qua afwerking!

Aangebracht met een padje is de wax extreem zuinig in gebruik. Ik heb inmiddels 3 auto's uit het potje (200ml) gehaald en schat dat je zo'n 20 auto's met een potje kunt doen.

Duurzaamheid durf ik nog niks van te zeggen, maar gezien dat het een showwax is mag je waarschijnlijk blij zijn met 2 maanden standtijd.

Ja, zo'n potje is echt stevig geprijsd (€245), maar je krijgt er wel echt een super product voor. Omgerekend per auto kost de wax ca €12 per keer. Dat plaatst de aanschafprijs wel in perspectief. Die buurman die je voor gek verklaarde omdat je twee honderd vijf en veertig euro voor een potje wax uitgeeft betaalt die 12 euro ook bij de krasstraat voor een programma'tje gold met hotwax. Ik durf te stellen dat mijn auto van die 12 euro per beurtje toch echt beter uitziet...

Voor degene die van bovenstaande nog niet volledig overtuigd zijn is de wax er ook in een 50ml potje. Dan kun je je auto een keer of 4 a 5 waxen en weet je zeker dat de wax bevalt voordat je een 200ml koopt.


Swissvax Cleaner Fluid

Bij de wax hoort een cleaner fluid. Dit is een soort glaze met reinigende werking. Dit product moet de lak voorbereiden op de wax, een optimale hechting garanderen en de glans versterken.

Net als Concorso is de Cleaner Fluid kinderlijk eenvoudig te verwerken. Je wrijft hem op met een pad, microvezel pad of doek en wrijft hem meteen weer uit met een microvezel doek. Het product laat zich super makkelijk en streeploos uitpoetsen.

Ook dit product doet zichtbaar iets. De diepte van de glans wordt zichtbaar vergroot en de metallic springt meer eruit. Ook wordt de kleur van de lak dieper (en vaak iets donkerder).

Cleaner Fluid ruikt naar iets ergens tussen komkommer en zilverpoets. Niet vies maar ook niet heel lekker.

Net als de wax is dit product ultra zuinig in gebruik. Uit een 250ml flesje haal je geschat 12 tot 15 auto's. Met een prijs van 39.95 per 250ml is dit ergens tussen de 2.60 en 3.30 per auto.

Geloof ik dat je dit MOET gebruiken voor de wax, zoals Swissvax overall roept? Nee... Wel is het een fijn verwerkbaar product wat een mooi resultaat geeft en het draagt wel bij aan de beleving dat je iets heel moois aan het maken bent. Ook dat is natuurlijk een beetje wat je zoekt als je dergelijke producten koopt. Prima product dus.


Swissvax Lotos Speed (spraywax)

Lotos speed is de spraywax van Swissvax.

Het begint een beetje een afgezaagd verhaal te worden, maar ook deze laat zich super eenvoudig verwerken. Gewoon 2 toefjes per panel opspuiten en uitwrijven. De wax laat zich in 1x vegen streeploos uitpoetsen.

De glans is (zeker voor een spraywax) verbluffend! Diep, met mooie reflecties en een warme gloed. Perfect als onderhouds wax na een wasbeurtje.

De geur is moeilijk te definieeren, maar ruikt wel ontzettend lekker en fris.

Verbruik durf ik niet echt wat over te zeggen, maar ook dit product is erg zuinig in gebruik.

Wederom een super product. Met 29.95 voor 500ml niet goedkoop, maar wel een van de meer betaalbare Swissvax producten en een product wat een aanrader is om eens een Swissvax product te testen zonder meteen een kapitaal uit te geven.


Swissvax Car Bath

Tot slot de shampoo van Swissvax, Car Bath. Even opletten dat deze er in een normale en opaque versie is, waarbij de opaque voor matte lak is.

Dit is eigenlijk het enige product waar ik niet verrast door was. Ik vermijd bewust het word teleurgesteld, want het is een prima product en doet absoluut wat je mag verwachten van een shampoo, maar het gaf mij niet hetzelfde wauw gevoel als de andere producten.

De shampoo is zuinig in gebruik, 250ml zou goed moeten zijn voor 500 liter sop. 1 dopje is voldoende voor een gritguard emmer van 19 liter.

De shampoo maakt prima schoon en voelt mooi glad aan. Schuimen doet de shampoo niet heel erg. De shampoo ruikt fris, maar niet heel sterk.

Persoonlijk vind ik dat deze shampoo eigenlijk alleen beter is qua zuinigheid ten opzichte van andere favorieten zoals Gyeon Bath of Dodo BtbM. Die laatste twee werken verder net zo fijn en zijn fors goedkoper, BtbM ruikt ook nog eens lekkerder, maar dat is uiteraaard smaak. Daarmee is Car Bath zeker geen slecht product, maar ook geen hele goeie deal.


Conclusie

Ik heb zeker geen spijt dat ik eens aan de producten van Swissvax geproefd heb. Alleen de shampoo vind ik niet fantastisch, de rest van de geprobeerde producten zijn echt geweldig. Ze verwerken kinderlijk eenvoudig, geven een luxe beleving en bovenal een waanzinnig resultaat. Inmiddels ben ik al heel wat jaartjes bezig met detailing en elke keer een stapje beter gegaan qua producten, maar de wax-producten van Swissvax gaven me echt een wauw gevoel. Ja, je betaalt er een hoop voor, maar je krijgt er wel echt iets bijzonders voor terug. Over de waxen ben ik zelfs zo tevreden dat ik besloten heb om de andere waxen die ik heb staan op te gebruiken of te verkopen en alleen nog maar Swissvax te gebruiken. Shield erbij voor de winter, Onyx of iets dergelijks voor klantenauto's etc. Ik ben een beetje verslaafd...
 
Bedankt voor je verslag @EJ2NH503P.
Het was al duidelijk in je show off nog niet lang geleden dat de Swissvax Concorso in je smaak viel. Daardoor ben ik er ook naar gaan zoeken. En bedankt.. nu heb je me weer doen twijfelen welke spraywax ik binnenkort wil aanschaffen om mijn huidige LSP op de wagen te gaan onderhouden. De Lotos Speed klinkt fantastisch.
Ja je betaalt inderdaad een stevige prijs voor een wax (Concorso) maar je krijgt er wel een hele mooie beleving erbij. Persoonlijke keuze waar iemand zijn geld aan besteedt natuurlijk.
En tis héél leuk om een high end wax in de verzameling te hebben.