• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swissvax

@LB:
1 - omdat niet voorkomt in de webshop
2 - verleden niet positief ontvangen werd
3 - andere reden

Wel nieuwsgierig.
Het is een merk wat door zo'n beetje iedereen wel als zeer positief wordt ervaren ( en tja, men kan het niet altijd eens zijn met elkaar, maar that's human )
Mocht je het liever niet en public willen melden .... in-box heeft nog wel een gaatje over hoor ;)
 
Tim zei:
Cleaner Fluid is te vergelijken met een cleaner glaze zonder korrel, zoals de Lime Prime (Lite) van Dodo Juice. Professional Polish zal eerder de Poorboy's World variant zijn.

De Medium = Monello Finale
De Strong = Monello Mezzo (dus zo strong is het niet ;))


CF is inderdaad een pre-wax cleaner/glase ik vind de CF fijner dan de Limeprime lite en geeft voor mij een net even beter resultaat bij goed voor-werk.

CF medium is goed vergelijkbaar met de Finale, ze komen in ieder geval beiden bij Menerna vandaan.

CF profesional lijkt erg op de medium maar heeft meer keramische polijst korrels en is ietjes zwaarder. Het verschiel hierin is klein en deze is met name wat fijner bij machinale verwerking.

CF strong is goed vergelijkbaar met de Mezzo, deze heb ik nog niet op 1 project tegelijk gebruikt waardoor ik eventuele nuance verschillen nog niet heb kunnen ontdekken. Ook deze komen beiden bij Menzerna vandaan.

Swissvax in het algemeen ben ik zeer tevreden over, ze maken heel mooie producten en welke ze niet zelf maken die halen ze bij andere producenten welke aan de top staan. Die producten die ze ergens anders laten maken hebben vaak wel nog extra toevoegingen die het producten net even iets extra's geven zoals bij de leerproducten bijvoorbeeld een heerlijke geur. Over het algemeen ruiken de Swissvax producten erg lekker, verwerken heerlijk en geven echt een supermooi resultaat.

Over de prijs kan ik kort zijn, producten in dit segment zijn nu eenmaal erg duur maar spijt heb ik er niet van. Zelfs als een vergelijkbaar producten soms wat voordeliger is heeft het toch wel wat.

Swissvax, gewoon heerlijk om op de plank te hebben en vooral om te gebruiken! Maar er zijn natuurlijk veel meer mooie producten te koop.
 
HLE-99 zei:
CF is inderdaad een pre-wax cleaner/glase
CF medium is goed vergelijkbaar met de Finale, ze komen in ieder geval beiden bij Menerna vandaan


Als ik jullie dus goed begrijp is de CF medium te vergelijken (qua werking) met een SSR 1.5 en de'"normale" CF met de prof polish ?

Aangezien ik deze producten op een 6 jaar oude VAG auto ga toepassen, is de kans op swirls in die auto best aanwezig.

Mochten die er dus inzitten dan kan ik die beter eerst met CF medium en een Monello pad aanpakken om dan met de "normale" CF te finishen.

Maar wat nu als de swirls zo diep zijn dat ze met CF "medium" er ook niet uitwillen :weetniet

Kan ik dan zomaar overstappen op een "zwaardere" SSR en Monello Pad combi om die dan daarna weer met de CF "medium" en "normale"CF na te behandelen of moet ik tussen de zware SSR en de CF nog een tussenstap doen ?
 
Wat beter is, is niet te zeggen. Begin met een lage cuttingfactor, kijk naar het resultaat en voer wanneer nodig en de cuttingfactor op. Ik heb onlangs nog de combi Witte LC icm CF medium gebruikt op een Ford. deze combi werkte goed, maar kan voor de lak op jouw auto minder of niet werken. Kortom, testspot.

Een mooie volgorde zou kunnen zijn:
Oranje LC pad met CF Medium (of strong wanneer nodig)
Witte LC pad met CF medium
Zwarte LC pad met CF

Of dit ook voor jouw auto de beste combi en volgorde is, daar kom je alleen achter door te proberen.
 
Gisteren aan de slag geweest met de spullen van Swissvax op een '06 VW Passat.

Het gebruikte stappenplan :
- als eerste de auto met Auto Bath en Meq's washmitt gewassen,
- daarna de velgen gereinigd met Wheel + kwast,
- auto afgespoeld,
- auto afgedroogd met Miracle dryer,
- vervolgens de banden met Pneu + kwast gedaan,
- lak gereinigd met Cleaner Fluid,
- auto in de wax gezet met Spyker (65% Carnauba) wax,
- velgen in de Autobahn gezet,
- uitlaat schoongemaakt met Metal Polish,
- ramen gereinigd met Crystal,
- leer gereinigd met Leather Cleaner + borstel,
- leer gevoed met Leather Milk,
- bekleding gereinigd met Fabric,
- tot slot de gehele auto nog nagelopen met Quick Finish.

De ervaringen :
Auto Bath : Absoluut een aanrader ! In eerste instantie schuimt het helemaal niet in de emmer tot je het met een washmitt aanbrengt op de auto.
Vooral bij het afdrogen merkten we (hebben 2 auto's ermee gewassen - 1 met en 1 zonder wax laag) dat dat zeer snel en makkelijk ging t.o.v,de Dodo's BTBM.

Wheel : Dit product viel me enigzins tegen. Pas als je het een minuutje laat intrekken wordt het actief en zie je dat het zijn werk doet. Persoonlijk vindt ik de Wheel Brightener van Meq's beter werken.

Pneu : Deze bandenzwart zit in een spuitflesje. Echter nevelt deze spuitkop dermate beroerd dat ook gelijk je wielranden en je velg er voor een groot gedeelte onder zit.
Banden drogen mooi zwart op (niet te glimmend, niet te dof). Mooi resultaat (ten opzicht van PB's Bold 'n Bright).

Cleaner Fluid : mooi product om aan te brengen. Lak werdt hierna boter zacht en de kleur verschoot van licht blauw naar een paarse gloed. Waar ik dit mee moet vergelijken durf ik niet te zeggen.

Spyker wax : :heart_eyes:
Wat een wax zeg, echt fantastisch, prima te verwerken en uitermate goed uit te poetsen.

Autobahn : Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een wheel wax heb gebruikt.
Product was makkelijk aan te brengen en makkelijk uit te poetsen.

Metal Polish : Zeer goede metaal reiniger. Deze heb ik op de uitlaten geprobeerd welke al een 50.000km niet meer waren schoongemaakt.
Hierdoor waren ze aan de onderkant erg zwart, maar door simpel uit te poetsen waren deze al weer snel blinkend schoon.

Crystal : Goede ruitenreiniger, bevat veel alcohol waardoor het makkelijk is uit te poetsen. Wel betwijvel ik of ik er € 14,- voor 250 ml voor over heb. Eerlijk gezegd denk ik het niet.

Leather Cleaner : Zeer makkelijk aan te brengen en in combinatie met het borsteltje werkt dit erg makkelijk. Aan de witte doek te zien kwam er genoeg zooi van het leer af. Het leer werd mooi egaal zwart.

Leather Milk : Zeer makkelijk aan te brengen met de applicator pad. Je ziet direct waar je het opbrengt, ook het uitwrijven is erg makkelijk. Nadeel is wel dat je het leer 60 minuten niet mag aanraken ivm het indrogen.

Fabric : Hiermee reinig je het stof. Ik heb het op de vloerbekleding gebruikt. Product ruikt goed maar om te zeggen dat het een toegevoegde waarde heeft... nee.

Quick Finish : Een detailer spray, werkt op zich makkelijk maar ben zelf meer weg van de Dodo Red Mist.


Al met al ben ik zeer te spreken over de Swissvax producten. Of ik echter de forse prijs over heb om deze producten te kunnen gebruiken betwijvel ik nog even.

De Auto Bath en met name de Spyker wax worden in ieder geval wel toegevoegd aan het Dodo en PoorBoy's assortiment bij ons.
 
@Juffer1; je voegt alleen de Auto Bath en de wax toe aan je assortiment. Waarom heb je besloten de CF niet aan je assortiment toe te voegen. Vond je het toch niet zo goed?
 
De CF werkte op de VW wel goed maar op de Astra vondt ik het eigenlijk geen toegevoegde waarde hebben.

De VW was niet gewaxt waar je het resultaat wel direct zag, op de goed gewaxte Astra zag/merkte ik dat niet.

Overigens ben ik wel van plan om de huidige collectie rustig/voorzichtig aan uit te breiden met wat specifieke Swissvax producten, maar die zullen dan voor "Astra & show use only" zijn ;)
 
Ben wel benieuwd naar de Spykerwax, maar eens even in mijn spaarbankboekje kijken :)
 
Vandaag weer het leer in het vet gezet met Leather Cleaner en Leather Milk. Wat een fijn product. Het ruikt integer en pretentieloos. Deze producten van Swissvax zijn klasse. Het beste leerspul op de markt. En het ruikt ook fantastisch.
 
dutchcardetailing zei:
Volgende keer kan je wat geld besparen door de leerspullen van Colourlock te kopen. Hier komen de leerspullen van swissvax namelijk vandaan:-"

HLE-99 zei:
Swissvax komt NIET bij Gliptone vandaan!!
Swissvax heeft de basis bij Coulorlock vandaan maar doen daar zelf nog wat toevoegingen bij.

:-"
 
Correct, de leerspullen komen bij Colourlock vandaan, polijstmiddelen bij Menzerna en andere nevenproducten ook bij verschillende leveranciers. Feitelijk maken ze weinig zelf, er gaan zelfs geruchten dat ook de waxen extern ontwikkeld worden.

Doet dat iets af aan de kwaliteit? Nee dat lijkt me zeker niet, maar het is wel handig om te weten.
 
Ze doen voorkomen alsof ze al sinds 1930 zelf de potjes mengen.
 
Misschien maken ze sinds 1930 wel zelf de waxen, maar kopen ze de andere producten in.
 
HLE-99 zei:
Geen feiten dus!
Mijn mening, niet roepen als het niet zeker is.

Van de andere producten is het een feit. Van de waxen weet ik in ieder geval dat een hoofdcomponent elders wordt betrokken. Wat ik ook zeker weet is dat Swissvax een tijdje terug aan Meguiar's heeft gevraagd of zij de waxproductie op zich willen nemen, Meguiar's heeft toen bedankt.

En ik zeg er ook duidelijk bij dat het een gerucht is. Niet dat het zo is.

Edit: bovendien vind ik dat het geen klap uitmaakt, de producten worden er juist vaak beter door, door de juiste externe partner te zoeken! :ja