• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swissvax

Tim zei:
Edit: bovendien vind ik dat het geen klap uitmaakt, de producten worden er juist vaak beter door, door de juiste externe partner te zoeken! :ja

Dat is zeker een feit! Het is al een kunst op zich om op alle vlakken de juiste producten van de juiste kwaliteit bij elkaar te krijgen om zo een mooi uitgewogen assortiment te kunnen aanbieden. Het gaat erom wat je aanbied en dat doet Swissvax erg goed net als jullie trouwens :ja Voor de Monello lijn hebben juulie ook niet voor niets dezelfde producent.

Overigens is het natuurlijk niet vanzelfsprekend dat als je bij producent X iets laat produceren dat dit dan ook 1 op 1 vergelijkbaar is met een ander product wat ook bij diezelfde producent X vandaan komt onder een andere naam. De opdrachtgever kan natuurlijk extra toevoegingen hierin laten verwerken waardoor het net even wat meer bied dan het normale product. Andersom kan natuurlijk ook het geval zijn, net even wat minder dan het standaardproduct.

Kortom naar mijn mening zijn er maar weinig merken die werkelijk alles in eigen beheer producren uit hun complete line-up, maar daar hoeft niets mis mee te zijn.
 
Nu ik de BMW heb wil ik daar eigenlijk een hele mooie wax voor hebben, nu heb ik via via bij Swissvax de Bleu Weiss zien staan, heeft iemand daar al ervaring mee ?

En is het dan verstandig om ook de CF, Carbath erbij te nemen?

Zelf ben ik helemaal enthousiast van de PB Black Hole, kan daaroverheen een Swissvax wax of is dat eigenlijk zonde ?
 
Swissvax over black hole gaat prima. Cleaner Fluid vind ik persoonlijk een top product, maar wil je de volgorde Black Hole, Cleaner Fluid en dan een wax aanhouden dan heeft de Black hole geen zin. De CF zal de BH verwijderen. Carbath is een prima autoshampoo, maar het is de meerprijs boven bijvoorbeeld PB niet waard. Mocht budget geen rol spelen, dan zou ik carbath nemen, maar als je ergens op wilt besparen dan zou ik geen carbath kopen.

Onlangs heb ik na het polijsten van een BMW-5serie Black Hole aangebracht, daarna een laagje EX-P en daarna de Swissvax Saphyr. De volgende dag heb ik nog een laagje Swissvax Concorso aangebracht. Het resultaat wat erg mooi (al zeg ik het zelf). Kijk zelf en oordeel:

[topic=6369]BMW 5-serie[/topic]

Ik heb geen ervaring met Swissvax Blue Weiss.
 
Ik was nu anderhalf jaar de auto's met Carbath en vind het een topprodukt. De BMW van mijn pa heb ik vorig jaar gepolijst en in de Swissvax gezet. Na zo'n 4 maanden was het beading effect wel weg. Maar elke keer als ik nu de auto nog was met CarBath glimt ie nog super.
 
Het merk swissvax spreekt me ook wel aan, zit al enige tijd te twijfelen of ik er wat van ga bestellen.
Maar de prijs van bepaalde producten houd me tegen, de waxen enz vind ik nog wel een aanvaardbare prijs voor de waxen onder de 200€.
Maar producten zoals de shampoo, detailer spray en nog wat andere "basic" producten vind ik overpriced.
Om eens éénmalig te kopen en testen is er niets mis mee, voor wekelijks te gebruiken een beetje te.
 
Wij hebben de hele Master Kit, proberen? ;)

Enne Jim, alles is overpriced bij Swissvax, als ze de Menzerna Polishes wegzetten voor 5 keer onze prijs.... Dan weet je dat dat met de rest ook gebeurt.
 
beetje offtopic...maare een concorso bv in vergelijking met de dodo juice supernatural...ik zag geenverschil en iemand kan dit beamen dat ik deze uitpraak heb gedaan.ps ik vondt de dj sn beter,maar das geheel persoonlijk;)
 
Swissvax heeft zeker een aantal goede waxen. Ook de gehele marketing erom heen, zoals de verpakkingen, de afwerking van de potten, het gedoe met Paul Dalton en zijn overpriced Crystal Rockwax, zijn wel goed aangepakt en stralen imo topkwaliteit uit. En ze staan nu eenmaal bekend om super gebruiksvriendelijk te zijn, iets wat bijv. niet elke gebruiker van bijv. een Collinite of een Supernatural vindt.

Ik denk dat als je eenmaal in de categorie (qua prijs dan) komt van de +100 euro waxen, dat je eigenlijk zelf ook wel weet dat je vooral voor je eigen gebruikerservaring zo'n wax koopt. Een goedkopere wax kan soms heel erg goed concurreren of zelfs gelijkwaardig zijn. Ik lees wel vaker dat Raceglaze 55 zich kan meten met Concorso, of dat Zymöl Titanium een equivalent is voor Shield, terwijl die waxen
 
@ GMToyota,

Dat is voor mij de reden dat ik er zo weg van ben, ik had het niet mooier kunnen verwoorden!

Vandaag vroeg LB of ik een foto wilde plaatsen van mijn setje.

b82bb536.jpg

Eenmaal alles uit de 2 kleine tassen gepakt schrok ik me dood van wat ik allemaal had...

47049eba.jpg

Links de Lotos set voor mijn dak, rechts de Shield set met een potje Concorso uiterst rechts.
Van eye-see heb ik trouwens de opvouwbare 20L emmer gekregen.


Groeten,
Erik
 
Even een vraagje aan de SV kenners :

In het Leather care pakket zit een flesje met Leather Cleaner en Leather Milk.
Zoals ik het begrijp spray je de cleaner op het leer en neem je dit af met een SV towel.

Hierna breng je met het witte badstoffen applicatorpadje de milk aan welke je een uur of 2 laat indrogen en daarna eventueel nog droogwrijft met een katoenen doek.


Maar nu de vraag : is de stap met de cleaner iedere keer nodig of is het voldoende om dit eens per jaar te doen en volstaat het bijv. om eens per 2 a 3 maanden het leer te voeden met de milk ?
 
Het werkt hetzelfde als andere producten, wij hebben de kit ook en het volstaat om eens in de zoveel tijd te reinigen en tussentijds gewoon de conditioner te gebruiken, zonder dat de cleaner elke ker nodig is.
 
Het olifanten blikje is voor de hele droge stukken leer, daar waar het bijna kaal begint te worden.
 
Duidelijk uitleg, in 30 minuten op het forum meer geleerd dan we uit het boekje konden halen !

Vrijdag de uitleg maar eens in de praktijk brengen ;)
 
Ik lees hier dat carclean ook Swissvax producten heeft? Ik zag ze er niet tussen staan :weetniet en heb dus wat producten bij de Swissvax importeur besteld :schaam Hoe zit dit nu, levert carclean ook SV? Dan kan ik de volgende keer gewoon SV bij de bestelling doen :party:

Ik wacht nu in spanning op de Leather Glaze (leer sealant voor nieuw leer) en op de Gloss Corrector Matt, om het leer weer mat te maken. Iemand ervaringen met deze twee specifieke producten?

ps: ik las ook dat de leermiddelen van Colourlock vrijwel gelijk zijn aan Swissvax. Ook die trof ik niet in het assortiment van carclean, kan dat kloppen. Elders las ik weer dat Colourlock leerspul vrijwel even duur is als Swissvax, misschien is dat wel de reden dat ik Colourlock niet in het assortiment zag staan?
 
Tim heeft verschillende keren in dit topic aangegeven dat hij Swissvax wel kan leveren :party:

Tim zei:
Wij hebben de hele Master Kit, proberen? ;)

Dat Colourlock niet in het assortiment zit, weet ik ook. Ik zag het er namelijk niet bij staan :D . Maar waarom zit het niet in het assortiment?
 
Dat begrijp je dan verkeerd... :-"

Tim heeft de master kit in bezit, dus niet in de shop bij Carclean. Hij heeft nergens aangegeven dat CC het kan leveren ;) Klein nuance verschil.

Waarom bepaalde zaken niet in assortiment zitten kan om diverse redenen, sommige fabrikanten willen exclusiviteit en kiezen er voor om maar enkele verkoopadressen te hebben, bij andere merken moet je zelfs betalen om dealer te "mogen" zijn. Welke redenen er zijn waarom Swissvax of colourlock niet in het assortiment zitten weet ik niet.