Deze hadden jullie nog tegoed:
Mijn zwager heeft een mooie model X geleverd gekregen en had mij gevraagd om een goede coating aan te brengen.Een coating was ook aan geraden door de Tesla dealer ivm de zachte lak.
Op de betreffende dag mocht ik zelf de auto naar de loods rijden waar ik lekker mijn gang kon gaan.
Het betrof mijn eerste detail op locatie dus mijn eigen bolide zat volgeladen met detail spullen.
De auto lekker in een schuimdeken gezet (Artico Magico) en na het afspuiten gewassen met PBW SS.
Tijdens het wassen vond ik de polijst sporen van de afleverbeurt, maar geen sporen van enige bescherming.
Dit heeft er voor gezorgd dat de vliegen op de neus in de lak getrokken waren.
Hoe vaak ik ook heen en weer ben gegaan met klei (Dolce Verde), het mocht niet baten op de vliegen.
Het voelbare was weg, maar je bleef continue een soort afdrukken zien in de lak.
De rest van de auto gekleid, daarna ff een snelle washmitt over de auto en de auto gedroogd en naar binnen gereden.
De velgen had ik trouwens gewoon gereinigd met Non Ferro. Wat een zeer irritante geul aan de binnenkant van de velg...
Binnen begonnen met een lakinspectie en een plannetje gemaakt.
PAW900 en DAP900 / 1 hit Monello geel + S3 voor de motorkap / daarna 1 hit Monello oranje + Finale voor de hele auto. Hierna de auto afgenomen met Gyeon Prep en geinspecteerd. Hierbij hele rare plekken aangetroffen in de lak op de neus. 2 Gekke deukjes voorop en een wazige vorm in de lak rechtsvoor (alsof een stuk afplaktape is meegespoten).
Mijn neefje kwam na school ook ff helpen en heeft de trims gereinigd en voorzien van AF Revive.
De band’jes’ in de Gyeon Tyre gezet. Handig zo’n assistent…
Hij wilde me ook erg graag de Model X Christmas show laten zien (zie youtube).
Toen mijn zwager terug was van zijn werk hebben we samen de auto in 2 lagen Gyeon Mohs gezet en de velgen in 1 laag. Ik kon me volledig focussen op het aanbrengen en hij op het afnemen. Ik had Mohs geadviseerd vanwege de duurzaamheid en hardheid.
De gigantische voorruit in TW Rain Kleer gezet en als het bevalt wordt het volgende keer Gyeon View.
Het grappige is dat mijn zwager niet zelf de auto had opgehaald bij Tesla, maar mijn neefje wel en die
verzekerde zijn vader dat de auto er nu beter uit ziet dan tijdens de aflevering… Top!
De auto heeft bijna een week binnen gestaan en is voordat hij naar buiten ging in een laag Gyeon Cure gezet.
Mijn zwager heeft zijn klacht neergelegd bij de dealer voor wat betreft de lakfouten en het slechte afleveren.
De dealer gaf aan dat er meer klachten zijn over de lak en dat het door gespeeld is naar de US.
De lak behoord normaal gesproken bij aflevering in de wax gezet te worden…
Mijn zwager heeft een mooie model X geleverd gekregen en had mij gevraagd om een goede coating aan te brengen.Een coating was ook aan geraden door de Tesla dealer ivm de zachte lak.
Op de betreffende dag mocht ik zelf de auto naar de loods rijden waar ik lekker mijn gang kon gaan.
Het betrof mijn eerste detail op locatie dus mijn eigen bolide zat volgeladen met detail spullen.
De auto lekker in een schuimdeken gezet (Artico Magico) en na het afspuiten gewassen met PBW SS.
Tijdens het wassen vond ik de polijst sporen van de afleverbeurt, maar geen sporen van enige bescherming.
Dit heeft er voor gezorgd dat de vliegen op de neus in de lak getrokken waren.
Hoe vaak ik ook heen en weer ben gegaan met klei (Dolce Verde), het mocht niet baten op de vliegen.
Het voelbare was weg, maar je bleef continue een soort afdrukken zien in de lak.
De rest van de auto gekleid, daarna ff een snelle washmitt over de auto en de auto gedroogd en naar binnen gereden.
De velgen had ik trouwens gewoon gereinigd met Non Ferro. Wat een zeer irritante geul aan de binnenkant van de velg...
Binnen begonnen met een lakinspectie en een plannetje gemaakt.
PAW900 en DAP900 / 1 hit Monello geel + S3 voor de motorkap / daarna 1 hit Monello oranje + Finale voor de hele auto. Hierna de auto afgenomen met Gyeon Prep en geinspecteerd. Hierbij hele rare plekken aangetroffen in de lak op de neus. 2 Gekke deukjes voorop en een wazige vorm in de lak rechtsvoor (alsof een stuk afplaktape is meegespoten).
Mijn neefje kwam na school ook ff helpen en heeft de trims gereinigd en voorzien van AF Revive.
De band’jes’ in de Gyeon Tyre gezet. Handig zo’n assistent…
Hij wilde me ook erg graag de Model X Christmas show laten zien (zie youtube).
Toen mijn zwager terug was van zijn werk hebben we samen de auto in 2 lagen Gyeon Mohs gezet en de velgen in 1 laag. Ik kon me volledig focussen op het aanbrengen en hij op het afnemen. Ik had Mohs geadviseerd vanwege de duurzaamheid en hardheid.
De gigantische voorruit in TW Rain Kleer gezet en als het bevalt wordt het volgende keer Gyeon View.
Het grappige is dat mijn zwager niet zelf de auto had opgehaald bij Tesla, maar mijn neefje wel en die
verzekerde zijn vader dat de auto er nu beter uit ziet dan tijdens de aflevering… Top!
De auto heeft bijna een week binnen gestaan en is voordat hij naar buiten ging in een laag Gyeon Cure gezet.
Mijn zwager heeft zijn klacht neergelegd bij de dealer voor wat betreft de lakfouten en het slechte afleveren.
De dealer gaf aan dat er meer klachten zijn over de lak en dat het door gespeeld is naar de US.
De lak behoord normaal gesproken bij aflevering in de wax gezet te worden…