• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tijd om wat tips te vragen met nul ervaring.

Heb de tip ook hier opgepikt en gebruik het nu niet anders meer dan 1:1.

Puur viel het mij namelijk tegen op de lak; duurde lang voordat het wegtrok en leek daardoor wel wat vettig. Daarbij is de geur dan ook vrij sterk.
 
Ik zat er inderdaad aan te denken om niet te waxen met deze limited edition. Maar aan de andere kant 1 keertje mag toch wel..
Maar natuurlijk mag dat wel: het is jouw eigendom dus jij beslist.
En van 1 keertje deze wax gebruiken raakt de pot echt niet half leeg hoor, tenzij je wel heeeeeel dik smeert....
Je hebt inderdaad de "normale" limited edition in bezit; dat bedacht ik mij later omdat je nr. 54 hebt.
 
Goedeavond poetsers,

Vandaag ben ik begonnen aan de Touran. Het was tijdrovend maar zeker leuk om te doen. Wat heb ik gedaan.
-Interieur
Met Blaster en stofzuiger alles goed weggehaald. En gedresst met Autoglym vinyl en rubber(ofzoiets).
Hoekjes van deur met PB apc verdund en afgenomen met microvezel doek.
Stoffenbekelding komt een andere keer.
-Prewash
Met lancia 2.0 en artico foam. Prachtig verhaal dit!
-Velgen
Waren niet zo vies dus met de foam beetje geborsteld en schoongeveegd. Daarna beetje Gyeon ironremover erop en zag bijna niks verkleuren.
-Wassen
DJ BTBM met 2 emmers en 2 washmitts. 1 voor de bovenkant en 1 voor de onderkant.
-Gyeon ironremover op de lak en meteen ook Gyeon wetcoat op de velgen
-Kleien
Met monello klei en DJ slippy. Zo zeg dacht even in 30 minuten klaar te zijn maar nee hoor. Dik een uur bezig geweest en bijna een liter aan gemengde Slippy gebruikt! Ik dacht beter lekker veel spuiten en minder kans op marring. Maar helaas had ik toch last van marring. Klei was ook na elke stukje ook echt vies.
-Drogen
Met Blaster en Gyeon silk dryer en PB spray en wipe 1:1 verdund (1:1 tip van forum).
-Marring!
Ik heb een gele handpad gebruikt en Gyeon Polish en het meeste ging er echt super makkelijk eraf. Motorkap en 1 deur gedaan. Morgen de rest.
-Motorkap
Met PB apc verdund ingeborsteld met een kwast en daarna met Autoglym vinyl en rubber(ofzoiets) gedresst. Autoglym is echt een superproduct.

Morgen:
-De rest met de hand polijsten met Gyen polish.
-PB black hole aanbrengen met handpad zwart.
-IBRIDO wax aanbrengen met disco nero of rosso.
-Banden dressen met Gyeon tyre.
-Kunstof exterieur met Autofinesse trim dressing of Autoglym vinyl en rubber.
-Ramen en panoramadak met Gyeon glass
-Oh ik kom er nu achter dat ik de achterkant niet heb gestofzuigd..

En dan ben ik klaar. Auto wordt nog niet gebruikt en zit in mijn garage. Dus blijft wel lekker schoon de komende tijd.
Ik heb natuurlijk wel wat vragen heh.
Autoglym hoe het beste gebruiken interiuer?
Hoelang kan de wax meegaan als ik de auto dus niet gebruik en veilig in garage staat?

Zijn niet de mooiste fotos sterker nog het zijn superslechte fotos.
 

Bijlagen

  • 20210306_170730.jpg
    20210306_170730.jpg
    79,9 KB · Weergaven: 69
  • 20210306_143536.jpg
    20210306_143536.jpg
    125,1 KB · Weergaven: 67
  • IMG-20210306-WA0012.jpeg
    IMG-20210306-WA0012.jpeg
    167,1 KB · Weergaven: 61
  • IMG-20210306-WA0014.jpeg
    IMG-20210306-WA0014.jpeg
    240,8 KB · Weergaven: 69
  • 20210306_153321.jpg
    20210306_153321.jpg
    168,1 KB · Weergaven: 69
  • 20210306_154143.jpg
    20210306_154143.jpg
    204 KB · Weergaven: 71
  • 20210306_151345.jpg
    20210306_151345.jpg
    152,7 KB · Weergaven: 68
Zo, jij hebt meters gemaakt! Morgen spierpijn :D

Wees even waakzaam op je marring; het kan zijn dat je dat "gevuld" hebt met oliën van het polijstmiddel en dat ze dus weg lijken. Heb je het paneel afgenomen met een prep of enkel de polish weggeveegd met een doek?

Andere noot: het kan zijn dat die marring er al zat en dat je het enkel bloot hebt gelegd met het goed reinigen. Doet aan het effect niets af, maar dan ligt de schuld niet bij jou ;)

Wat je wax betreft is het meerdere maanden wanneer die lekker binnen staat. In de combi die jij gebruikt mag je met normaal buiten gebruik al meer dan twee maanden verwachten en zolang die binnen staat gaat het nauwelijks achteruit, dus kun je er veel langer van genieten.
 
Ok.. ik heb het inderdaad afgenomen met een peluche verde. Ik zag idd dat er wat olieen achterbleven en dat er sommige diepe krassen minder leken. Aha dus het kan er nog steeds zitten hmmmmm.... Helaas heb ik geen prep in huis. Dus hoe kan ik de lak goed ontvetten om te zien dat de marring er nog is. Of gaat dat echt alleen met een prep.
 
Met een mengsel van Isopropylalcohol (isopropanol/IPA) en water is het ook goed te doen. Ongeveer 20% IPA en 80% water zal voldoende moeten reinigen.
 
Dat is wel erg mild, niet? Er zijn twee heren die ik best hoog heb zitten die aangeven dat 20-25% IPA toch wel de gebruikte bovengrens is. 9% oogt daarentegen wel erg laag.

Maar als jij, met de km's die jij al achter de rug hebt, goede resultaten behaalt met 1:10 is dat ook wat waard.
 
Er is op het forum ergens een topic waarbij sterkere concentraties getest zijn, als ik mij goed herinner. In dat topic stonden ook nog links naar andere bronnen.

Schrale lak, schade waar het te lang op de lak had kunnen inwerken bij een tape-randje, etc. 1:10 werd daarom dus aanbevolen.

Neem als voorbeeld Gyeon - Prep vs. Nanolex - EX; De laatste heeft een sterkere concentratie alcohol erin zitten en dat merk je ook in het gebruik. Prep maakt de boel juist gladder omdat er minder in zit, maar ook door de andere bestandsdelen.
 
Ok.. ik heb het sws niet in huis. Dus gewoon morgen het werk afmaken en volgende keer gyeon prep kopen of een andere prep. Lijkt mij verstandiger dan toch
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Oh ja nog 1 vraag voor ik morgen ga beginnen. PB black hole aanbrengen beetje uitpoetsen en meteen wegpoetsen met doek. En IBRIDO wax aanbrengen uitpoetsen en 15 minuteb lateb staan en dan wegpoetsen? Is dit zo goed
 
Prep of Ex (allebei goed spul) zijn inspectiespray/ontvetters (ik heb ze gemengd trouwens). Op het moment dat toch blackhole gaat gebruiken hoef je niks te ontvetten (wel van tevoren inspecteren of je je polijstwerk afdoende vind) want met blackhole clean je de lak licht en je voegt oliën en fillers toe dus voor die stap is ontvetten niet nodig.
-Blackhole moet je wat inwerken en afnemen en is enorm gebruiksvriendelijk spul dus uitwrijven gaat super easy.
-Ibrido is DUN aanbrengen wachten en swipe testen tot de Wax klaar is om af te nemen
-swipetest is met je vinger over de Wax een streepje trekken . Nog vettig dan wachten trek je een enigszins “schone streep” dan is de Wax klaar om af te nemen.

Dun aanbrengen =
-klein beetje Wax tegelijk op de applicator (halve twist uit de pot)
-midden op het paneel een streep trekken en tot de max uitwaaieren/verspreiden.
-beginpunt is vaak te dik dus daar extra aandacht voor.
-niet bij naden beginnen want das rot uitwaaieren/verspreiden.
-door blijven wrijven tot de applicator slecht Wax af begint te nemen en das het moment dat ik het startpunt nog extra ga verspreiden. Daarna pas weer nieuwe Wax uit de pot plukken .

Ibrido is een makkelijke wax dont worry...
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr en RoCo
Kan ik de wax ook op mijn paronamadak smeren? Heb idd veel zitten lezen hierover en de meeste kiezen voor een product die daarvoor bestemd is en dat ga ik ook doen voor de zijruiten enzo. Maar panodak wil ik vandaag de wax op zetten is dat verstandig?
 
Wax kan ook op glas alhoewel daar, zoals je zelf al aangeeft, speciale produkten voor zijn. Wax op een voorruit is niet handig maar op een panoramadak kan het prima alhoewel wax bedoeld is om lak te beschermen. Maar leef je uit, het kan geen kwaad. Wax echter niet op kunsstof aanbrengen, dat slaat wit uit na verloop van tijd. Kunsstof dus eventjes afplakken.