• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips / toevoegingen 1e bestelling

Kiev

Detailing addict
28 jun 2016
11
70
Beste detailers,

Ik ga binnenkort mijn 1e bestelling plaatsen. Nou wil ik graag dat jullie even mee kijken of ik zo compleet ben.

Ik heb een rode alfa met wat rood / roze panelen die ik weer mooi rood wil hebben. Ik heb bewust geen artikelen voor me velgen genomen omdat ik die nog opnieuw ga spuiten en de artikelen voor het glaswerk komen dan ook pas mee.

Na veel twijfelen heb ik gewoon besloten om de auto en mij zelf te verwennen met een poetsmachine (dat hebben wij verdiend) ;p

Het gaat om deze bestelling :
Screenshot_2016-06-29-23-01-21.png

Ben ik zo compleet? En krijgen de rode (goeie) panelen de zelfde behandeling als de roze (slechte) panelen?

Groetjes
 
Persoonlijk mis ik nog een pad voor de wax of ga je die machinaal aanbrengen?
Maar voor de rest is het compleet om je lak weer te gaan herstellen. Voor de panelen, ik denk persoonlijk dat je per paneel even een testspot moet maken. Het kan namelijk zijn dat de rode lakken minder correctie nodig hebben dan de roze. De roze heeft bijvoorbeeld Monello compound nodig op een oranje pad en de rode panelen een polish op een witte pad. Een testspot op een roze en een rode paneel moet voldoende zijn. Kijk dan even wat het beste gewenste resultaat oplevert. Begin met mild naar steeds zwaarder om te kijken wanneer jij denkt dat het goed is.

Vergeet ook de techniek niet bij het wassen; twee emmer methode en het polijsten met de juiste beweging(staan in de handleiding van de DAP) Wax dun aanbrengen enzovoorts. Ook kan je is op het youtube kanaal van Carclean kijken daar staan ook handige instructies
Heel veel plezier met het detaillen!
 
Heb je al goede spullen om te wassen? Anders zou ik dat eerst aanschaffen en daarna de polijstmachine kopen. Anders heb je na je harde werken binnen de kortste keren weer krassen/swirls in je lak en kan je weer van voren af aan beginnen.
 
Ziet er goed uit. Je weet welke pad met welk polijstmiddel gebruikt moet worden?

Of de rode en roze panelen hetzelfde behandeld dienen te worden kun je alleen maar weten door te proberen/testen.
Als het zo is dat de rode delen overgespoten zijn dan zullen deze waarschijnlijk zachter zijn dan de roze panelen maar dit is alleen maar zeker te weten door te testen.

De Born to be Mild shampoo is wel een erg klein flesje. De verhouding is 1:600 wat wil zeggen 10 ml op 6 ltr water. Grote waarschijnlijk dat na 5x wassen het potje op is. Dan is de verhouding tussen 500 ml (€ 23,99 / 5 = € 4,80) en 100 ml (€ 5,99) wel erg groot.

Ik zie ook dat je glaze op je lijstje hebt staan. Daar is een redelijke onenigheid over onder de gebruikers. Glaze is bedoeld om minikrasjes te verbergen maar als je goed polijst hebt zijn die er niet meer. Ikzelf gebruik altijd glaze, ook na het polijsten maar dat is omdat mijn gevoel zegt dat de auto dan net ietsjes meer glimt.

Als polijstresidu verwijderaar zie ik nog niks staan. Als je een paneel hebt gepolijst moet je het restant afnemen met een doek echter is polijstmiddel erg vettig. Die vettigheid kun je verwijderen met IPA of Gyeon Prep of Nanolex EX. Deze zou ik er echt bijnemen, die ga je echt missen.

Stap niet meteen te hoog in met pads en polijstmiddel. Het kan zijn dat je krassen veroorzaakt als je lak heel erg zacht is en in het andere geval haal je in verhouding te veel lak weg wat niet nodig zou zijn.

Ik zou eerst eens proberen met Mezzo op Oranje en dan afschalen naar Finale op Wit.
Mocht dit net niet genoeg zijn dan zou je nogmaals (extra hit dus) kunnen maken met Mezzo op Oranje of misschien toch de Veloce op Geel te pakken. Dit dan weer afschalen met Mezzo op Oranje en dan Finale op Wit.
 
Bedankt voor de snelle reacties!

@Dylandr ik had ingedachte met de machine, of raad je aan de wax met de hand aan te brengen?

@Jansen ik heb nog weinig heb wel 2 emmers de rest moet nog aangeschaft worden

@Istnogferarie op de site staat welke pad voor wat is en jullie hebben het nu ook nog een keer gezegt dat moet goed komen. Gyeon prep is toegevoegd en glaze, had ik zelfs nog nooit van gehoord, maar als jij zegt het helpt kleine krasje te verbergen wat ik waarschijnlijk als beginner nodig heb neem ik het er gewoon bij om te proberen.
 
Bedankt voor de snelle reacties!

@Dylandr ik had ingedachte met de machine, of raad je aan de wax met de hand aan te brengen?

@Istnogferarie op de site staat welke pad voor wat is en jullie hebben het nu ook nog een keer gezegt dat moet goed komen. Gyeon prep is toegevoegd en glaze, had ik zelfs nog nooit van gehoord, maar als jij zegt het helpt kleine krasje te verbergen wat ik waarschijnlijk als beginner nodig heb neem ik het er gewoon bij om te proberen.

Dat kan heel goed hoor is vaak een persoonlijke smaak. Ik vind het met de hand vaak wat fijner maar iedereen heeft een andere voorkeur

De glaze had je toch al toegevoegd de auto finesse glaze?
 
@Dylandr klopt die had ik al bedoel er mee dat ik hem even goed neem om te proberen. En zal ook een pad kopen voor handmatig wax aanbrengen ook om te kijken wat ik prettig vind
 
Ik zou persoonlijk nog wat doeken toevoegen! Kan je eigenlijk nooit genoeg van hebben!!
Heb er zelf aardig wat en gaan er binnenkort zeer zeker nog bij komen...
Vind persoonlijk de doekken van Monello erg prettig!


https://www.Carclean.com/product/Monello/Peluche_Verde_Trio_45x45cm_MPV0103_102088
 
  • Leuk
Reactions: Kiev