• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Corolla full detail. Update op pagina 2.

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.992
193
47
Den Haag
Vandaag op de CCNL meeting in Lelystad geweest. Daar de Corolla eens goed onder handen genomen.

- rotary + oranje pad + mezzo
- rotary + wittte spot buff pad + mezzo
- rotary + zwarte pad + finale
- dap900 + zwarte pad + finale
- c-quartz

Ik heb weinig foto's gemaakt, omdat we de auto strak moesten maken voor de c-quartz.

Auto ingeladen
d5d49f66.jpg


Work in progress.
272ea8c8.jpg


Om een indruk te geven, de gehele auto zag er ongeveer zo uit
2006c0dd.jpg


Logo was nog een beetje te zien. (oude foto, ter verduidelijking erbij gedaan)
9d99aa0a.jpg


Na.
c682cb71.jpg


Kontje strak
b2dc4dc6.jpg


Deze lamp was van de deukentovenaar, mooi even kijken of er nog iets zat.
2b63a440.jpg


Achterlichten ook meegenomen
f448f8d6.jpg


Koplampen meegenomen
c8e8c437.jpg


Reflectie shots
278151bf.jpg



d075310d.jpg


Tijd om de auto naar buiten te rijden zodat de C-Quartz lekker kan "bakken" in de zon.
74715913.jpg


41afd752.jpg


e93f6f63.jpg


0aadd842.jpg


a7cba54f.jpg


Zoals jullie misschien op sommige foto's kunnen zien, zitten er hier en daar nog wat kleine swirltjes. Puur vanwege tijdsdruk hebben we ervoor gekozen deze voor lief te nemen. Deze zullen ooit wel weer een keer worden aangepakt, no worries ;)
En er zit hier en daar nog wat polijstresidu in kieren, sponningen enz., dat wordt van de week aangepakt.

Er is denk ik voor zo'n 95-98% aan swirls verdwenen, voor mij meer dan acceptabel.
 
Ziet er goed uit! Mooi dat je de Cquartz op hebt kunnen zetten, is het eentje van de laatste batch (die beter bestand is tegen waterspots?).

Verder top :)
 
Ik had mijn setje gekocht eind September 2011. Geen idee of dit de "nieuwe" of "oude" versie is :weetniet Er zitten watjes bij en 3 of 4 microsuede doekjes.

Dit zakje dus.
CarProCquartz1.jpg
 
Dat is weer de moeite geweest Patrick, rood is een dankbare kleur. Mooie buitenfoto's ook. Ik heb het idee dat ik kleurverschil zie op de tweede buitenfoto, maar dat zal de lichtval misschien zijn.
 
Vandaag nog even de ... op de welbekende i gezet.

Alle sponningen nagelopen met een doekje en Spray & Wipe aangezien ik daar geen tijd meer voor had.
82fea22f.jpg


Deurscharnieren schoongemaakt.
1c5cdae1.jpg


f634a832.jpg


Aangezien ik nog een beetje C-Quartz over had, heb ik deze gebruikt om de ramen te behandelen. Gewoon, omdat het kan.
Eerst alles afgeplakt.
b61a9ff0.jpg


b00217a7.jpg


d4fb2bc0.jpg


Daarna de grille aangepakt. Ik heb een T-Sport grille op de kop kunnen tikken. Deze was redelijk vervuild.
0a742221.jpg
`

Ik heb van alles gebruikt om de grille schoon te krijgen.

Lake Country Foam on a Stick
2c41a5b5.jpg


Meguiars Triple Duty Detail Brush
83697262.jpg


En zelfs een gewone tandenborstel
d775c6a1.jpg


Het lastige is om de verrvuiling eruit te pulken. Ik heb een doekje om de achterkant van de tandenborstel gedaan en zo de grille schoon/droog gemaakt.

6a6101c4.jpg


1dc7851a.jpg


8b6b0b60.jpg


Je ziet duidelijk het verschil in de vakjes die wel gedaan zijn.
996085fd.jpg


En de grille zelf.

Voor:
636cce0b.jpg


Na:
8fa784e1.jpg


Ik twijfel alleen nog om het T-Sport logo erin te zetten of weg te laten
ab78c8b7.jpg
 
Ziet er weer top uit. :)^

Lastig grilletje om schoon te maken.
Zou je zo'n "foam on a stick" niet op een accutol kunnen zetten, of zou het geheel dan te zwaar worden, om nog precies mee te kunnen werken?

Vind de gril zelf strakker zonder Tsport logo.
 
Knap :ja resultaat Patrick , wanneer komen er grotere velgen onder je wagen :-"

Vraagje : is/was het echt nodig om eerst rotary+finale en dan nog eens met de Dap+finale ?

Ik zou die Tsport er WEL opzetten , waarom : omdat het niet op je lak is .
 
@ GSM,

de keuze om na de rotary + finale aan de slag te gaan met de DAP + finale is puur gedaan om de laatste hologrammetjes weg te halen. We kunnen wel hologramvrij finishen roterend, maar als er dan toch nog hologrammetjes te zien zijn ónder de C-Quartz, die haal je niet zomaar even weg.

De grotere velgen komen nog wel een keertje. De geldboom in de tuin is omgehakt en gereduceerd tot openhaard hout.

@ Frans,

op zich is het grilletje niet echt lastig schoon te maken als je de juiste spullen hebt en het geduld ervoor. Maar aangezien dat laatste bij mij vaak ontbreekt... :-"

Hier een flimpje hoe ik de grille gedaan heb. Let niet op de erbarmelijke staat van de stick...die is hierna permanent gaan wonen op de bodem van de kliko...

 
Mooi werk, echter zou ik de grille nooit vies monteren. Gewoon inspuiten met een ontvettend product, inborstelen met een kwast, afspoelen onder de douche. 2 of 3x herhalen en klaar.
 
Kolere zeg! (Sorry). Mooi geworden mannen!
Ik vond je auto al bijzonder mooi toen je mij bezocht tijdens mijn Phaeton sessie, maar zie nu aan de foto’s dat het nog veel beter en mooier is geworden.
Blij dat jullie zulk mooi resultaat hebben weten te behalen in zo weinig tijd. Petje af!!
 
Die grille vergde veel tijd maar zo vuil wordt ie bij jou nooit meer! Staat er erg strak bij.


Logo haalde ik trouwens eraf.... Net zou fout als een Collinite 845 in een Fuzion kistje.....:rules